30 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

30 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Olmeyen gözler Doğuş galerisinde Meral Kılıçın mineli bakır çalışmaları sergile- nirken ölüm ve kalım üzerine çok ilginç tartışmalar yapıldı. Göz Ban- kasından. bir doktor, gazetecilerin, sanatçıların, öperacıların o yanına yaklaşıp gözlerini bağışlamalarını istiyor, vi istek Eeüişik tepkilerle karşılanıyordu. mi, şu. ihtiyar dünyada Moislikten. ihanetten başka bir şey görmediğini, « gözlerini de kimseye vermek e söylü- yordu, kimi de şu güzel dünvaya bakmağa do yaradığını, dünyaya göz kapamamak için Marie ha- gışlayacağını belirtiyor: Tanınmış operacı yek Aydan da bu dünyada güzel şeyler görmüş sayılmaz. Onun da başından çok o- lay geçti, o da çok gözyaşı döktü. Bu yüzden o da yaşlı gözlerini bir başkasına < bağışlamak fikrine çok vatık değil, fakat karanlıkta yaşa- yan insanlara başka türlü yardım etmek niyetinde. Bankanın dokto- ruyla uzun uzun konuşup bilgi al- dı. Galiba. gönüllüler grupunda ça lışacakmış... CENTO sosyetesi gözlemciler, Ankaradaki NTO t pe toplantısının pek öolum:- lu edi söylüyorlar. Pakis- tan Dışişleri Bakanı Zülfikar Bhut- to da görüşmelerden çok memnun değil, fakat toplantılar boyunca CENTO sosyetesi iyi vakit geçirdi. Dışişleri Protokol Dairesi, Ba- kanlar seviyesindeki misafirleri iyi ağırlamak “için elinden geleni yap- tı. Ankaradan sonra İstanbuldaki Boğaz gezileri, Mehter Takımı gös: terileriyle CENTO'nun turistik yö- nü de ihmal edilmedi. Amerika Diş: işleri Bakanı Dean Rusk'ın Boğaz da gezecek hali yoktu, o doğruca Washington'a uçtu, Bu uçuştan son- ra Hükümet de rahat bir nefes al dı. Zira, Dean Rusk'ı gençliğin pro- testo gösterilerinden uzak büulün- durmak için emniyet görevlilerinin hayli ter döktüğünü kimse inkâr e- demez. Bu gösteriler yüzünden baş- kent sosyetesi de iyice karıştı, Çay- larda, kokteyllerde yalnız bu mese- le konuşuldu. Keşke, bazı konuşma- ları Mr. Rusk da dinleseydi!. Me- Gözlerini bağışlayanlardan biri 78 30 Nisan 1966