14 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

14 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

27 Mayıs gelip'çatmış, bir dikta heveslisi tevkif edilmiş, kurduğu sistem bir süngü darbesiyle , sedildiği yıkılmış, hürriyet için mücadele edenlerin hap mahpeslerin kapısı e Mabpus pishaneden çıkarılıyor gazeteciler, başta bizim Kurtul, Ordu tarafından ha gârlı Sokaktaki bir hanın ikinci katında bulunuyorduk, Kapıyı çalmışlar, kapı açı- lir açılmaz içeri dalıp birer Sherlock Hol- mes edasıyla orayı, burayı karıştırmaya başlamışlar. Cemal Yıldırımla ilgili ya- zının:müsveddesini arıyorlarmış. İdareha- neyi altüst etmişler, bulamamışlar.. Be- nim'odam kilitliymiş. Kapıyı kırıp girmiş- ler. Orayı da aramışlar, tabii bir şey bu- lamamışlar. -Biz bütün müsveddeleri bir gün evvel yok etmiş, matbaanın kalorifer kazanında hepsini yakmıştık-. Hatırlarına matbaa gelmiş. Oraya gitmişler. Orânın da altım üstüne getirmişler. Tekrar idare- haneye döndüklerinde muhabir olarak biz- de çalışan Atilla Bartınlıoğlmu yakala- muşlar, bir daktilo getirtip onun ifadesini almışlar. A Atilla da, Kurtulun söyledikle- rini tekrarlamış. Menderesin üç malı onu da tehdit etmişler, Kurtulun âkibetini söylemişler. Kurtulun 'ne olduğunu çocuk- lar öyle öğrenmişler. Atilla: “-- Benim "bildiğim bu” demiş. “Biz sana gösteririz” demişler, “hepi- nizi içeri tıkacağız” demişler, fakat daha ileri gitmeyip dergiden, ayrılmışlar, Tahkikat Komisyonu ben hariç, Aki: sin bütün mensuplarını sorguya çekti: E- gemen, Âdemhan, Çoşkun Kırca.. söylet- mek istediği, Akisin yazılarını benim yaz- dığımdi, İstanbuldan Egemeni getirtöler, Cemal Yıldırımla ilgili yazının notlarını Egemenin İstanbuldan gönderdiğini : :öğ- renmişlerdi. Egemen onlara bir aptal ro- lü oynadı, idarehaneye'gelip bunu bize an- lattığında hepimiz. yerlere yattık. —— demişler ki: *— Kurtul Altuğ, yazıyı senin gön- derdiğin notlardan kendisinin gın söyledi. İnanmadık, onu hapishaneye gön- derdik. Aklını başına toplamazsan, sen de onün yanına gidersin. Söyle bakalım, A- kiste herşeyi Metin Toker idare eder, de- gil mi? Sana da yazı'için talimatı vw ver- di, değil mi?” Egemen aptal, aptal: “ Yok be anica. Metin bey bana Is tanbulda bir talimat verdi ama, o başkay dı..” demiş. Kirişcioğlu sormuş: “.— Ne zaman?” Egemen: “.— 28 Nisanda, Metin bey o gün İs- anbuldaydı” demiş. Komisyonun dehşetengiz oo üyeleri