14 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

14 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

TAN HAFTALIK AKTÜA Cilt: XXXV LİTE MECMUASI Sayı: 621 14 Mayıs 1966 YURTTA OLUP BiTENLER Millet Derdin başı Seçimlerden bu yana türk milleti- nin içine düştüğü ve günden gü- ne artan huzursuzluk, endişe şu an- da en yüksek noktasına erişmiş bu- lunuyor. Tehlikeli Mayıs ayının memlekete ne getireceği, çok kim- se tarafından sorulmaktadır ve bu- na verilen cevaplar iyimser olmak- tan uzaktır. Rejimin selâmetini bu- kuken elinde tutan AP Grupunun, tipkı bir başka Mayıs ayındaki DP Grupu gibi şikâyetçilerle — birlikte şikâyet etmesi, fakat yapılanı yap- maya yanaşmaması - ortalıkta bir karışıklık havası estirmektedir AP” vi bir seçim zaferinden “sekiz ay sonrâ bu hâle getiren kimsenin, Süleyman Demirel adını taşıyan ve kendisini bir gün siyaset sahnesin- de “yıldız politikacı” bulan eski AP, zain” Mecliste Çatı çökerse, komisyoncu - - mühendis olduğunu madığı takdirde memleketin AP ik- tidarmdan kurtulması o mukadder- dir. Nitekim öteki Mayıs ayinda da, Menderesten' kurtulmak DP'yi kur- taracakken bu Ss mel- leket DP iktidarından, -ama bir başka tarzda- kurtulmasını bilmiş- r, DP İktidarı sırasında, bir DP tâ- kımı meselâ Gedikten, Dr. Sa- roldan, Zorludan şikâyet etmeyi kâfi bulur, derdin temelini görme- mekte ısrar eder veya “Menderesi devirirsek, mabvoluruz” propagan- dasıma kendini kaptırırdı. Partile- rin ve iktidarların nasıl mahvolduk- ları bügün Türkiyede tecrübeyle bi linmektedir. o Gedik, Sarol, Zorlu.. Bunlar, Menderesin varattığı ve Menderessiz, vükseltildikleri mev- kileri 'rüyalarında dahi göremeye- altında kalacaklar Cek uüpleran. DU KAsaoa GOKTUr ur dan İçişleri Bakanı veya İdeal Ar kadaşı yapmak, memleketin “işleri- ni onlara gördürmek doğrudan doğ- ruya Başbakanın kusuru, zaafı ve ya çapının delilidir. Kaldı ki, o gün- kü kasaba doktorlarının “bugünkü kasaba (odoktorlarından gömlek gömlek üstün olduğu da bir gerçek- tir, Menderese kıyasla 'Demirel ne ise, Gedike kıyasla Sükan odur ve bunlardan birincilerin dahi, bir be- jirli yolu tutunca kendilerini, par- tilerini ve partililerini nereye gö türdükleri hiç unutulmamalıdır. Bilhassa bu hafta hadiselerin gerçekten merakla ve rahatsiz duy» gular içinde takip edilmesindeki se- bep, gidişe demokratik yoldan. bir değişiklik verilmesi şanslarının ek an mevcut olması, fakat bunların kullanılmasında yavaş davranılma- sıdır. Süleyman Demireldeki tek aksakhğın tecrübesizlik - olmadığı; 4 14 Mayıs 1966