14 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

14 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

karşı düşmanın bile akıl edemiyeceği hezeyanlar- bulunmuş, dokunulmazlığına sığınarak da bunla. Kenilnden geçmişin biri, Atayı inkâr etmiş ve ona da Ye ye ey ve gündelik gazetede ya- yınlamış, Eğer mesele bundan ibaret bulunsaydı, zavallı- ya acımakla yetinmek . Ama ne yazık ki bu yazının yayınlandığı gazete 1966 Türkiye- sinin Milli Eğitim Bakanı tarafından Milli Eğitim kurumlarımıza tavsiye edilmekte ve bu fakir mille- tin bütçesinden ar paralarla, bedava olarak, öğ- : retmenlere pi , Türkiyenin içinde bu- unduğu kai lo ve demokrasiye giiiiiz “günden bu yana içine Üz bocalamanın se bi şu son günlerin serisi izleyen olaylarıyla ii iyice suyüzüne çıkmıştır. Benim gönlüm, ye oi yeni bakış- h m çocuğunu bu içinde yönetilen, Ata- bir Mini karşı -sa zorunday» dı. Bundan böyle onu, Atatürkün temelini attığı okul. larda da düşmandan korumak durumundadır. Şimdi yurtsever türkün, aydın türkün bir nokta- surette gerekmekte yük emelleri, ale ——— Oyuna gelmemeliyiz ! — ve toplumu bir kere daha Atatürk öncesine götürüp, bir kere daha res uğratmaktır. Atatürke, İsmet Pa- şaya komünist diyen zihniyet, si elbette ki çok büyük bir kolaylıkla lekeleyecektir. zihniyete iki hafta önce Kızılay akasında Si; rek taşlamış. Sözde, allen sema diye bağır Meselenin ilginç yönü, olay yerinde sivil polisle, ydınlara yardımcı bugün için hemen hemen tek umududur. Jale CANDAN sempatik olmıyan bu kelime ile gerçekleri gizlemek tedir. ri, uzun veya kısa kollu siyah-beyaz kareli ve piyedöpullu şömizye elbi- seler ,iki-üç renkli ketenden yapıl “ Olgunlaştırmanın o konfeksiyon defilesinde dikkati çeken başlıca şey, rahat, pratik, fakat aynı dere- cede şık kıyafetlerdi. gi en 55 — mış; çok değişik geometrik elbis& “e ve özellikle değişik pantalonlar, plâj ceketleri dikkati çekiyordu. raya şık bir şömizye elbi ü liraya son model bir eteğe, 01. 91 Çit ya bir döpiyese, 150 liraya gene bir “e 175 liraya bir yazlık tayyö- sahip olmak mümkündü. Çok şık yö adamakıllı işli bir elbisenin fi- evaze dan düğmeli kruvaze plâj elbisele- 30 Alevilik üzerine tartışmalar 250 Kr, D.P.'yi nasıl kapattırdım? 300 Kr. Şair Sadık, hayatı ve deyişleri 300 Kr. İSTEME YERİ: Avukat Cemal Özbey Ulus İş Hanı E - Blok, Kat: 3 No: 312 ANKARA — Tel: 106813 (Uysal Reklâm — 753) 146 4 14 Mayıs 1966