14 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

>-PO-R Haberler Batı Almanyada : yapılan Avrupa güreş şampiyonasına her. türlü mkân» kullanılarak, - aylarca kamp yapılarak” hazırlanıldı, “büyük lâf- arla yola çıkıldı ve işe fırtına gibi, yani “türk gibi” başlandı. Fakat ne sazık ki, bu fırtına gibi çıkışın s0- vu getirilemedi. Türkiye, şampiyo- dada ancak Pena oldu. Türk Futbol Dakemler Birliği, ha- kemlere -yapılanstecavüzler dola» vısiyle ilân ettiği 8' Mayıs grevinden vazgeçti. Birlik ve Futbol Federas- vonu Başkanlarının . beyanları A- KİS'in *geğenki sayısında ele “alın- nış, bunun şike “koktuğu “belirtir nişti. Olaylar bu görüşü haklı çı- kardı. Türk spotuna politika ka- ıştıkça “bu türlü Karagöz oyunla- rı devam. edecek, ciddiyetten uzak yöneticiler elinde spor teşkilâtımı- ın <itibarı: zedelenecek; - hakemlik kurumumuzbir darbe daha yerken, tutbolumuz da büyük zararlar gö- recektir. * Bu yıl; sen “basit maçlarımız. için Avrupanın en uzak köşelerinden birçok yabancı hakem getirtildi. Bir yabancı hakeme günde 50 isviç- re frangı hesabı ile, beş günlük, 250 frank verilmekte ve bu, döviz ola rak ödenmektedir, Gidiş-geliş uçak parası da döviz olarak yurdumuz dan çıkmaktadır. Birinci sınıf tw ristik ' otelde ikamet ve yiyecek masrafı da buna eklenince, miktar, türk parası “olarak 8-10 bin lirayı bulmaktadır. Bü “para; “borç içinde yüzen klüplerimizin sırtına yüklen- mekte ve herbir hakem için binler- ce liralık dövizimiz dışarı çıkmak- tadir. * utbol (Federasyonunun, ikici milli ligi 30 takıma çıkarma kus rarı alması üzerine; çiller- fesyonel klüp kurma yarışına girdi- ler..Milletvekilleri ve senatörler de, kendi illerinin kabul edilmesi için durmadan Teşkilâtın kapısım aşın- dırmakta, üst makamlardan torpil üstüne torpil yağdırmaktadırlar. Gelecek yıl Mersin Trabzona, Kav seri Edirneye, Samsun mage, gidecek, bu val üzere, şehir klüplerinin oil haftanm dört beş gününü yollarda geçirecek, ge riye kalan günler de maç ve antren- man ile dolacaktır. Bunun adına da spor tir! 34 istanbul, Saddebostanda kaloriferli, parke ve marley döşemeli, tam Koniorkı, deniz manzaralıdır. Fevkâlâde itina ile hazırlan- mış bu emsalsiz dairelerden bir tanesine sahip olabilmek için « hesap şaçtırmakta şacele | (AKİS — Aİ 14-Mayıs 1966