22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS Çöp kutusundan çıkan notun fotokopisi Allah insanı şaşırimayagörsün.. Bazılarına ise yal- amet ve vefakârlık hislerine hitabetmek gerekti. Nite- kim, bildiriyi imzalayanlardan Maz- har Basa, haftanın başında, Karade- a bir milletvekiline, “ —Ben bunlar kurtulsun diye, çok sahipsiz kalmasınlar diye imza verdim" dedi. "— Bir aşil parti bakana gider misin?" sorusun! — Yok efendim, ben CHP'liyim. Hem İnönü varken, öyle yeni parti falan kurulmaz" Perşembe akşamı Kemali Baya- zıtın evinde "dar kadro"lu yeni bir toplantı yapıldı ye Cuma sabahı sayfa tutan 58 imzalı bildiri teksir edilerek dağıtıldı. Bununla, da yeri- nilmedi, birer nüsha da gazete bü- rolarına gönderildi. Bildiri, imzala- mayı kabullenenlerin ilk anda san- dıklan gibi pek hafif o olmamıştı. laylıkla alındı. varma er 22 Nisan 1967 Sosyalizm ve marksizm ithamları sereserpe boy göstermiş, bildiriyi imzalayanların 8'lerle paralel ol- duktan, onları yalnız bırakmıya- cakları belirtilmişti. Bildiride, bil- hassa dikkat edilen husus, "8'ler di- ye gösterilen hareketin aslında 76- lar hareketi olduğu" izleniminin ya- ratılması idi. Buna, bir zamanlar 76'lar hareketini organize eden, fa- kat şimdi Ortanın Solunu destekle- yenler tepki gösterdiler; (o 76'larla 8'ler arasında ilişki kurmanın yan- lış olduğunu, 76'ların amacının XVITI. Kurultayda o gerçekleştiğini söylediler. Bildirileki imzalar, Grupta gü- yu t eşebbüsünde Feyzioğlunu 86 oyla destekliyenlerdi. Ama epey fire vermişlerdi. Reşit Ülker, Ek- rem Özden, Cemal Yıldırım, Dursun Akçaoğlu, Mustafa Kemal Çilesiz ve daha 20 kadar milletvekili ve se YURTTA OLUP BİTENLER Mahkeme eliyle aldığımız tekzib Dergisi yazı İşleri Müdürlüğüne Ankara 7 Parti meclisi üyesi arkadaşımızın İzmiri ziyaretinden 15 gün önceden itibaren herhangi bir hazırlığa gi- v ve Dündar Soyer ve M. Vekili arkadaşım sayın Arif E tanga ile bütün ilçeleri doşalmış de, . Bu, tamamen yalan, bir iftira- Ancak, Ertunga arkadaşımla, zi- yaretten evvelki gezi programımız gereğince 27 Mart P. ertesi günü sa- at 20 de Torbalı ilçesine giderek, il- merkezinde partililerle (sorun- söyleyelim) şeklinde sohbet toplan- tısı yaptık. Sordular söyledik, kar- şılıklı fikir teatisinde bulunduk. Hiçbir zaman, hiçbir yerde ve hiçbir kimseye (kaç, otobüs tutarsa- nız tutun, parası baden, o tarafını merak etmeyin) demedik, demedim. Mali takatımda herhangi bir artış yoktur. Yoktur, çünkü: ben (Lokomotif ilânı) almadım. Benim bilmediğim bir değirmen suyu var- sa, hepsi bu tertipleri yapan müfte- rilerin olsun Ertunga ile başka ilçelere git- medik. Hele Karaburun'a hiç uğra- madık. Yalnız ben Karaburun ilçe başkam ile telefonla görüştüm. Ti- re, Bayındır, Ödemiş ve Kiraz ilçe- lerini ve Ödemişin Beydağ Bucağı ile Kaymakçı Bucağını ve bu buca- ğın Kurucaova köyünü ve Ödemişin Zeytinlik köylerile İlkkurşun ve Ka- yaköy'ünü mutad ziyaretlerde bu- lundum. Vatandaşlar ve arkadaşlar- la açık hasbihallerde bulunduk. Bu arada Tire ve Kiraz ilçe başkanları ile görüştüm. Her görüşmemde "8 lerin vi ziyareti açılınca" İki ta- rafı inlemenizde fayda vardır, a ederseniz gelip dinleyebilirsi- , demekle yetintim. İki ilçe baş- kanından başka ilçe başkanı ile te- lefon konuşması yapmadığım gibi, hiçbir ilçe başkam arkadaşım veya herhangi bir partili arkadaştan (res- mi organların tertiplemediği karşı- lamaya katılmayız) cevabını alma- dım. Her ne kadar, benim kendi ziya- ret programım gereğince ben İz- mirde bir hafta kalmış isem de, Ertunga arkadaşım 3 günden fazla kalmayıp, Ankaraya dönmüş oldu- Ni