22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

AKİS mı" en iyi film,'en iyi yönetmen ve en iyi erkek oyuncu Oscar'larından başka üç Oscar daha -en iyi adapte senaryo, en iyi renkli filin kostü- mü, en iyi renkli görüntü- kazandı. Onüç Oscar'a aday gösterilen "Who's Afraid of Virginia Woolf?- Kim korkar hain kurttan?" ise en iyi kadın oyuncu Oscar'ından başka dört Oscar daha aldı: En iyi yar- dımcı kadın oyuncu -Sandy Dennis-, en iyi siyah - beyaz sanat yönetme- ni, en iyi siyah-beyaz görüntü ve en iyi siyah-beyaz, film kostümü. Ancak bu son Oscar' ın niye "Kim korkar hain kurttan?"a (o verildiği anlaşılamadı ve bunun, Mike Nic- hols'ün en iyi film favorilerinden o- lan bu eserine teselli armağanı ola- rak sunulduğu ileri sürüldü. Çünkü' "Kim korkar hain kurttan?" filmi- nin başından sonuna kadar ikisi kadın, ikisi de erkek kahraman ay- nı günlük kostümlerini taşımaktan başka bir şey yapmıyorlardı. Küçük olmakla birlikte birden fazla Oscar'ı kazanan bu film de, J Bü Frankenheimer'in "Grand Prix ödül" adlı eseriydi. "Büyük ödül", ödül olarak en iyi kurgu, en iyi seslendirme ve en iyi ses etkileri Oscar'larını aldı. Fransız "yeni dalga"sınm genç yönetmenlerinden Claude Lelouch ise bu yılki Oscar'ların en şanslı si- nemacısıydı. Lelouch, daha önce çe- şitli ülkelerde, çeşitli ödüller almış olan "Un homme et üne femme- Bir erkekle bir kadın" filminin en iyi yabancı film ve en iyi orijinal senaryo ödüllerini kazandığını gör- dü. Amerikan perdesinin kazandığı yeni komedi oyuncularından Walter Latthau da "The Fortune Cookie- Zoraki Ahçı" filmiyle en iyi yar- dımcı erkek oyuncu Oscar'ını aldı. AS: 16) 22 Nisan 1967 Festivaller Cannes'a hazırlık Bu ayın sonlarına ie başlıyacak olan Uluslarar: 20. Cann Film Festivalinin hazırlıkları hızla ilerlemektedir; Seçme komitesi bir yandan festivale katılacak filmlerin elemesini yaparken, bir yandan da uluslararası jürinin tamamlanması- na çalışılmaktadır. Oniki kişilik fes- tival jürisinin on üyesi belli olmuş- SİNEMA tur. Bunlar, amerikalı yönetmen Vincente Minelli, amerikalı yıldız Shirley MaclLaine, senegalli yönet- men Osman Sembene, macar yönet- men Mikloş Jancso, sovyet yönet- men-oyuncu Sergey Bondarçuk, İ- talyan yönetmen Alessasndra Bla- setti ve Fransayı temsil eden Jean - Louis Bory, Claude Lelouch, Geor- ges Lourau, Georges Neveux'dür. Şimdi geriye, bir ispanyol üye ile Sinema Derneklerinin beş federas- yonunca gösterilecek beş aday arar (Basın A: 20248) — 143 25