22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS Ecevit, CHP'ye yeni leceğini durmadan ilân ettirmişler di. Feyzioğlu, ilçe başkanlarının i ei zaları ile, ilin tutumuna karşı bildiri yayınlatmaya teşebbüs atti, Fakat sonra, bu bildirideki imza sa- hiplerinden o bazılarının Kayseride bulunmadıkları ortaya çıktı. ÇEP- çiler, yaptıkları konuşmalara, bo- zuk plâk misali, hep ayni nağmele- ri ve ithamları tekrarladılar. Prog- ramda Kayserinin ilçeleri vardı. Bundan vazgeçtiler ve sadece Yeşil- hisara uğradıktan sonra, Pazartesi günü Niğdeye geçtiler. Belediye ho- parlörleri, elma tüccarları ve Ruhi Soyer orada da seferber oldukları halde, Feyzioğlu ancak mahdut sayı- da insana hitap etmek zorunda kal- dı. Bir Niğdeli yine de, Feyzioğlunu gidip dinleyenlere o kızmıştı, söyle- nip duruyordu. Arkadaşı, "— Ne kızıyorsun yahu? Anado- lu bu! Eğlencesi yok ki... Ayı oynat- san, etrafına toplanır. N'aapsın f&- kir?." dedi . Barış meleklerindeki milyonlar Niğde gezisi bir (o özellik arzeti'. Burada konuşan Feyzioğlu ve arkadaşları, İnönünün gücünden dem vurdular ve "Genel Başkan dur derse, meselenin halledilivere- ceğini" söylediler. Bu, kurultay tak- 22 Nisan 1967 katılanlara sesleniyor "Ortanın Solu” kervanı yürüyor tiklerinin yeni bir safhası idi: Ken- dileri, -akıllarınca-, 58 imzalı bildi- riden sonra çok kuvvetlenmişlerdi. Paşa da mutlaka endişelenmiş, Fey- zioğlunun isyanına göz yummak i- çin firsat aramaya başlamış olma- lıydı. İşte onlar. Genel Başkana bu fırsatı veriyorlardı. Bu ne lütuftu!.. Ama onlar Niğdede barış meleği rolü oynarlarken, Ankarada MP Ge- nel Başkanlığı tarafından açıklanan bir mektup ve İzmir teşkilâtı tara- fından ihraç edilen Dündar Soyerin "Cumhuriyetçi" veya "Kemalist" a- dını taşıyacak yeni bir parti kur- ma hazırlığını tezelden açıklayıver mesi, niyetleri ortaya çıkardı MP'den istifa eden yeni model "8'ler"in, Birlik (Partisinden istifa ettiği sırada Kâzım Ulusoya Mem- duh Erdemir kanalı ile yaptıkları teklifi açıklayan mektup çok ilginç- ti. Ulusoyun Faruk Öndere yazdığı mektuba göre Erdemir şöyle demiş ti: "Sen bu partiye -MP'ye- dönme, bir süre intizar et. Feyzioğlu, ağzı lâf yapan bir profesördür. 20 mil- yon lira da paralan varmış. Biz bu partiden istifa ediyoruz. Kurucu o- larak o partide yer alır, seni de ge- nel sekreter yardımcısı yaptırırız. YURTTA OLUP BİTENLER Böylelikle iyi bir görevin olur. Ga- zetelerde de her zaman senden bah- sedilir.." Özellikle İstanbul, İzmir ve Kay- seride eşraf takımının faaliyetleri- ni, otellerde yaptıkları toplantıları, para toplama çabalarım bilenler, "20 milyon lira" sözü ortaya çıkın- ca belki rakamı biraz mübalâğalı bulmuşlar, fakat hayret etmemiş- lerdir. Diğer illerde de aynı çeşit fa- aliyetler vardır. Meselâ Giresun eş- rafı, geçenlerde, İstanbulda bir o- telde toplanmışlar, eskiden il baş- kanlığı yapmış bir milyoner, bu top- lantıda, yeni partiye tek başına 300 bin lira yardım yapacağını söyle- miştir. Demireli iktidara getiren çevreler ve kuvvetler, Feyzioğlunu da ana. muhalefet partisinin iktida- rına getirmeğe oçabalamaktadırlar. Niyetleri açıktır: Türk demokrasisi - ni, her ikisi de aynı tip iki partinin, iktidara tahterevalli misali inip çık- tıkları bir demokrasi yapmak... Ama bu, pek kolay değildir. Bel- bağladıkları (Feyzioğlu, değil parti içinde iktidara gelmek, kendini da- hi kurtaramıyacak duruma düş- müştür. Hattâ 58'lik bildiriye imza koyanlardan bazıları şu anda 8leri "Aman, Kurultaydan önce Partiden istifa edin, tüzük değişikliiğne lü- zum kalmasın. Yoksa İnönüden son- rası için de şansımız kalmaz" alter- natifine iknaa çalışmaktadırlar. KulağaKüpe.. Biz de işyok "sanıyorduk! Başbakanı Süleyman Demire- lin Özel Kalem Müdürü- nün Tercümana yaptığı açık- "adamda yorm adarla da ye- tinmiyormuş, gazetelerin dert” sütunlarını “satır sa- tır" gözden geçiriyormuş. Ka- bul ettiği sayısız “derili va- tandaşlar” da bunun cabasıy MIŞ. Eee canım, insan artık ya- pacak başka bir işe hiç vakit bulabilir mi? Üstadı, arada saçsız başını kaşıyabildiği için tebrik etmeli..