22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

AKİS Bu defilede Hülya Koçyiğitin de geçmesi bekleniyordu ama, bu gen yıldız. Yılmaz Gündüz ile film içki- de film çevirdiği için, başka şeyle- re vakit ayıramıyor artık. Ah şu protokol! nkarada sık sık resim sergileri açılıyor ama, bu sergilerin hiç Dirinde Dışişleri Bakanlığı mensup- ları tam kadroyla, hattâ tek bir tem- silciyle yer almıyor. Diplomatları- mızın çoğu resim sergilerine, tiyat- rolara, konserlere gitmeye vakit bulamazlar, malüm. Halbuki 'hafta başında Türk - Amerikan Kültür Derneğinde açılan İhsan Cemal Ka- raburçakın sergisinde yerli ve ya- bancı diploma ttan geçilmiyordu. Çünkü sergiyi açan Dışişleri Bakam İhsan Sabri oÇağlayangildi. Fakat aksilik bu ya, Bakanın işleri çok- muş, sergiye gelemedi; Genel Sek- reter Zeki Kuneralp kendisine ve- kâlet etti. Sergideki yerli ve yaban- cı diplomatlar, bir yandan Kata- burçakın tablolarım seyrettiler, bir yandan da dedikodu yaptılar. Bu- günlerde yine, Dışişlerinin koridor- larında, kordiplomatik çevrelerin- de dedikodudan geçilmiyor. Hasan Işık Moskovadan gelmiş de, saat- lerce Bakanın odasında kalmış da, hayli sinirliymiş de.. Falan filân... erikan sefiresi Bn. Hart, Mlna Türkmen ile İlter Türkmenin Ame- rika yolculuğu izlenimlerini konu- şuyordu. Beri yanda, Sunayın Pa- ris yolculuğundan (o bahsediliyordu. or ve turuncu rengin ağır bastığı tablolardan bahsetmek ise birkaç ressam ile sanatsevere kalıyordu. Başkent geceleri A karalılar, Alpay Klübe fena alış- tılar. Şevki Vanlının garip deko- runda her gece büyük bir kalabalık toplanıyor, Alpayı dinliyor, Oktayı dinliyor, dansediyorlar. Mevsim bi- tecek, Alpay yaz için İstanbula gi- decek, diye üzülenler var. Açılışın- dan bu yana pistinde, merdivenle- rinde düşenlerin sayısı altmışa yak- laşmış ama, ne gam!. İnsan, Alpayın havasında düşmeyi de, alçılanmayı da unutuyor. Geçirdiğimiz hafta Klüp Alpay- da yabancı yüzler dikkati çekiyor- du. İstanbuldan gelen Genar tiyat- rosu oyuncuları ve sahibi Muhtar Kocataş, birçok gecelerini Alpayda sona erdiriyorlar. Muhtar Kocataş, Başkentte geçirdiği kalp krizini u nutacak kadar hızlı geceler geçiri- yor. 22 Nisan 1967 TÜLİDEN HABERLER Hüsnü Züber İspanya Elçisi Gomez ile Hobby şart! Köy öğretmenleri şerefine jstanbul Operasından Atillâ Mani zade ve -Devlet Operasından sop- rano Meral Alper, geçtiğimiz hafta, Cenap Antın evinde güzel bir kon- ser verdiler. Konser, Köy Öğretmen- leriyle Yardımlaşma Derneği yara- rına düzenlenen bir çayın davetlile- ri tarafından- büyük bir hayranlık- la dinlendi. Meral Alper, o gece "Hoffmann'ın Masalları" operasın- da da söyliyecekti ama, gayet ra- hattı. Kırk yıllık müzik meraklısı Cenap Ant, genç kadım hararetle kutladı. Hobby'siz olmuyor! Askerlerin de hobby'leri var. Haf- tanın başında Orduevinde bir sergi açan Binbaşı Hüsnü Züber, bunun güzel bir örneğini verdi. Zü- ber, ağaçları yakarak güzel ağızlık- lar, küçük süs eşyaları yapmış. Se- yirciler büyük bir ilgiyle ele ler. Sonra da, bir askerin böyle çalışmaya vakit ayırmasının fayda. lan üzerine tartıştılar. Bir iddiaya göre, böyle bir hobby, askerlerin di- siplinle sertleşen bir yanlarım yu- muşatıyor, denge sağlıyormuş. A- ma herkes resimle, ağaçla uğraşa- maz tabii... Başka askerlerin de başka hobbyleri var. Sanat veya evlilik irkaç yıl önce hürriyeti seçerek sefirelikten vazgeçen Nur Kızıl- yel, İstanbulda Kalamışa yerleşmiş, oş zamanlarım gümüş çalışmala- rıyla değerlendirerek, çok güzel bir isim yapmıştı. Nur Kızılyelin yap- tığı gümüş kutular ve aynalar, Dış- işleri Bakanlığı tarafından satın a- lınarak, yabancı devlet adamlarına ve eşlerine hediye ediliyordu. Aslın- da bunlar çok zarif parçalar oldu- Şundan, ziyadesiyle de makbule ge- çiyordu. Sunayın son yolculuğunda Johnson'un eşine ve kızma verilen hediyeler arasında da Nur Kızıl- yelin birkaç parçası varmış ama, İstanbuldan gelen haberlere göre, bu kızıl saçlı zarif kadın, dulluğa veda etmeğe karar vermiş, genç bir doçentle olan arkadaşlığım iyi bir sonuca vardırmağa hazırlanıyor- muş. Bu evlilik, gümüş çalışmaları- nı geride bırakırsa yazık olacak. Hiltonda nisan... İstanbul. sosyetesi nişana hazırla- nıyor. İlter ve Emin Çifçinin kız- ları Esen Çifçi ile Ömer Trak, Hil- tonun roofunda, bir kokteyle ni- şanlanıyorlar. Cumartesi akşamı bütün İstanbul, bu nişanda buluşa- cak. Avrupadan yeni dönen terzi Muallâ ve terzi Suat Aysan, nişan kalabalığım şıklaştırmakla meşgul- ler. Geçen hafta Ankaraya gelen ku- aför Demir de acele İstanbula dön- dü. Nişan-öncesi bütün hazırlıklar tamam; sonrası sonraya... 19