22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Tüli'den haberler Eğlenceli bir defile Fiz ve Sevim Moda salonu, ba- har ve yaz için hazırladığı elbise- lere çok ilginç isimler okoymuş. Haftanın başında Büyük Ankara O- telinin salonunu dolduran yüzlerce kadın, yüzden fazla elbise ve tuva- leti seyrederken modanın da poli- tikadan uzak olmadığını düşündü. Birbirinden güzel mankenlerin ta- şıdığı elbiselerin isimleri, doğrusu, başkent o politikasıyla iyi bağdaşı- yordu. Meselâ brokar bir tayyör, "Kurultay" adını taşıyordu. Bir başka elbisenin adı, "Dişi kabine" idi. "İktidar ve Muhalefet flört edi- yor", "Temel Haklar ve Hürriyetler" ve ' Ortanın Solu" isimli elbiseler de günlük politikamıza çok uyu- yordu. "Ortanın Solu" adını taşı- yan, sol yanı gümüş düğmelerle pı- rıl pırıl, bir tuvalet, kadınlar tara- fından çok alkışlandı. Bu alkışları CHP'nin 8'leri görseydi, oümitleri hayli kırılırdı. "Temel Hak ve Hür- riyetler" adını taşıyan tuvalette ise biraz alay vardı: bir kadının soyun- ma hakkına ve hürriyetine temel ol- muş çıplak bir tuvalet... Tabii o gün, bütün Ankara defiledeydi. Seyircilerin de mankenler kadar şık olduğunu söylemeğe lüzum yok. Dışarda şakır şakır yağmur yağı- yor, içerde renk renk tayyörlerle bahar yaşanıyordu. Yıldızı yeniden parlayan Saime Sinan ise lâcivert tayyörü ve beyaz şapkasıyla âdeta yazı getirmişti. Moda salonu sahibe- Çağla Kurtuluş bir elbise sunuyor Mankenlikte başarı sinin açıkladığına göre, Saime Si- nan defiledeki en güzel tuvaletlerin sahibiymiş. Tuvaletleri seyredenler, "acaba bunlar, Saime Sinana mankenler kadar yakışacak mı?" diye düşündüler. Mankenler ise birbirinden güzel- di. Çağla Kurtuluş, Zeliha Berksoy ve Konservatuvarın son sınıfından iki tiyatro öğrencisi, Deniz Adanalı ve Tülin Okan gibi tecrübeli man- kenlerle aynı podyumda, üstelik, yadırganmadan geçtiler. (o Zeliha Berksoy, güzel bacaklarıyla taşıdı- gı mini eteklerle kadınlara komp- leks verdi. Çağla Kurtuluşu filmci- ler görselerdi, herhalde, yeniden be- yazperdeye gelmesini teklif ederler- di. 22 Nisan 1967