22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER gundan (Şu anda Uyar ile Ertunga faaliyetlerine devam etmektedirler haberi de tamamen hayali bir uy- durmadır. CHP. İzmir M. Vekili Mustafa Uyar natör, bu defa ÇEP liderine bono vermemişlerdi. Feyzioğlunun Ortak Gruptaki desteği 86'dan 58'e inmiş- ti. Yine debunu, AP taraftarı gaze- teler büyük başarı diye ilân ettiler. "Gövde"ler Kayseride umartesi sabahı Feyzioğlu ve 8 destekçisi -Kırca bu geziye de ka- tılmadı-, gövdelerini göstermek -bir de fikirlerini gösterseler..- üzere Kayseriye gittiler. Kayserideki göv- de gösterisini daha önceden bazı zenginler organize etmişlerdi Hat' tâ bunun için Kayseri eşrafından A- rif Molu bir de Ankara seyahati yap- mış, Feyzioğlu ile "çeşitli konular da görüşmüştü. Bu konular arasın- da, "bir parti kurulursa, Kayseri eş- rafının yapacağı yardım miktarı" da vardı. Büyük toprak sahibi A- dem Çilsal, hah tüccarı Haceli Ça- yırağası, zengin nakliyeci Bekir Köse, Kayseride isyan hareketini "her bakımdan" destekliyenler ara- AKİS sındaydılar. Bunlar, başta Arif Mo- lu, gövde gösterisinin tertibi için de canla başla uğraştılar. Feyzioğlu Kayseriye o indiğinde, CHP il teşkilâtının ilgisizliği ile kar- şılaştı. İl teşkilâtı, 8'leri tasvip et- mediğini daha önce açıklamıştı. İs- tasyonda ,gövde gösterisinin tertip- çileri ve parası Kayseri eşrafı tara- fından ödenerek getirilmiş 50'nin ü- zerinde otomobil vardı. Kayseri ge- zisi hiç de "zafer" mahiyetine bü- ründürülemedi. Halbuki bunun İçin kimler seferber olmamıştı ki!.. AP' liler dahi destek olmuşlar, Belediye hoparlörlerinden, Feyzioğlunun ge- aşşa Aslan! Sana komünist mi dayanır? T ürkiyede Ortanın Solu ile Ortanın Sağı arasındaki gerçek fark komü nizmle mücadele edip edilmemesi değil, nasıl mücadele edilmesi ge- rektiği noktasındadır. Akit basında bulunan herkese artık anlatılabilin miştir ki komünizmi cazip hale getiren, aksak bir düzen ve sevimsiz bir ortamdır. Ortanın Solu bu düzeni düzeltmek, sevimsiz ortamı or- tadan kaldırmak için bir politika teklifidir. Ama, Ortanın Sağının da bir teklifi vardır. Bu teklif komünizmi kötülemek, komünistlere küf- retmek, yasaklar koymaktır. Bunlar yapıldı mı, Türkiyenin kapılan ko- münizme kapanmış olacaktır! Bu teklifin'mümtaz sahiplerinden Ka- dırcan Kaflının sunduğu bir örneği -adam bunları ciddi ciddi yazmıştır- aşağıya aynen alıyoruz, Eee, bunu okuduktan sonra, bırakınız komünist olmayı, gülmekten insanda can mı kalır ki? Svetlana'nın anlattığına göre annesini Stalin öl- dürmüştür, çünkü kadıncağız zulümlere karşı çıkmış- tır. Herif kafayı çeker, saraya gelirmiş, kapı hemen açılmazsa tabancasını çeker, iki taraftaki iki nöbetçi askeri öldürür ve içeri girermiş!.. Kapıyı açık bulunca ise havaya ateş edermiş! herifte mutlaka ve sık sık tabanca patlat- mak ve insan öldürmek hırsı vardı. Sarayda vazifeli kız ve kadınlar arasında onun te- cavüzüne uğramayan kalmamış. Birgün başlıca arka- daşlarını ve memur Tuzları toplayıp gece geç vakte kadar kafayı tütsülemiş, kızlardan birini karısının ya- tağına atmış ve yüksek sesle: — Şimdi te hanginiz ustasınız, göreyii Demi ğenmiyormuş, bir; beti böyle olmuş. Stalin ihtilâl arkadaşlarının pek çoğunu öldürt- . Birgün an alien bir dönemeç- te başka bir otomobille karşılaşmış, kendi arabası biraz çizilmiş, Stalin hemen arabadan atlamış, o oto- mobilin şoförünü bir kurşunla yere sermiş! Svetlana evlenmiş, Stalin damadın gözlerini be- irgün onu Sibirya'ya sürdürmüş, bir daha haberi bile alınmamış! İkinci kocasının da âki müştür; onun devrinde Rusya'da elli milyon insan kurban edilmiştir. Bu sebeple bugün Rusya'da kadın nüfusu erkek nüfusundan 46 milyon fazladır! n Kadırcan Kaflı "Dam üstünde Saksağan... 22 Nisan 1967