22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

ZABITA yüzünden evlâtlıktan reddetmeleri- nin de bunda büyük rolü bulunması muhtemeldir. Ancak, cinayetlerini saklamakta gösterdiği maharet, o nun, bu nöbetler sırasında kendisi- ni tamamen kaybetmediği ve hattâ yaptığı işleri enine boyuna düşünüp plânladığı kanısını ouyandırmakta- dır. Paçayı kurtaranların hikâyeleri Nitekim, canavarın elinden canla- rını güçlükle kurtarmış olanların anlattıkları da bu görüşü doğrulat mahiyettedir. Utançlarından, başla- rına gelenleri daha önce en yakın- larından bile saklayan bu şahıslar, cinayetler Ortaya çıkıp da canavar yakalandıktan sonra, akılarak da olsa, okonuşmaya (başlamışlardır. Bunlar çok korkunç şeyler anlat- maktadırlar. Yüzlerinde hâlâ, yaşa- dıkları o kötü dakikaların izleri bu- lunmaktadır. Hepsi yaşlıdır ve cana- varın elinden ya bir şans eseri, ya da ziyadesiyle cesaretli oldukları i- çin kurtulabilmişlerdir. Bunlardan Türkmen Cami köyünden Salih O- ner, yaşamış olduğu o korkunç da- kikaları şöyle anlattı: "— Onunla aynı inşaatta çalışı- yordum. Birgün bana, kendisinin iyi bir insan olduğunu, bu yüzden de bana acıdığım, okimsesizliğime dayanamadığını o söyledi ve yalnız kaldığı evinde beraber oturmamızı teklif etti .Önce kabul etmedim. Fa- kat ısrar edince razı oldum ve bir akşam, yatsı namazından sonra Ççı- kıp evine gittik. Bir tek yatağı var- dı ve yerde serili duruyordu. Mecbu- ren beraber yattık. Gecenin bir vak- tinde, onun ensemde dolaşan sıcak ve bir boğanınki kadar kuvvetli ne- resiyle uyandım. Beni okşuyordu. Kibrit çakıp yüzünü görmek iste- dim. Çok öfkelendi. Bir anda yastı- ğının altına soktuğu elinde bir ke- ser gördüm. Ben sadece korkutmak istiyor sanmıştım. Halbuki o vur- maya başlamıştı bile. Aman yaman demeğe kalmadı, bayılmışım. Ken- dime geldiğimde, onun, bahçeden gelen küfürlerini duydum. Elinde kazma, çukur kazıyordu. Şimdi an- lıyorum ki bu çukur benim içindi ve adam, öldüğümü sanmıştı. Zorla kendimi toplayıp, pencereden kaç- tım. O hâlâ arkamdan sövüyor ve fakat gelmiyordu." Cesetlerin durumu da göstermek- tedir ki, bundan ders alan canavar, daha sonraki kurbanlarım öldür- 32 AKİS Çumra Canavarı ve onu yakalayan ekip Bir tesadüf, bir caniyi yakalattı dükten sonra ellerini kollarını bağ- lamayı ihmal etmemiştir. Bu olay daha sonra Adalete in- tikal etmiş ve Abdullah Aksoy, Sa- lih Önerin, kendisine tecavüz etmek istediğini, bu arada parasını da al- dığını ileri sürerek odavacı olmuş- tur. Mahkeme, Abdullah Aksoyu haklı bulmuş ve Salih Öner bu dâ- vada iki ay hapis cezasına mahküm edilmiştir. Türkmenköyün bekçisi Ahmet Kurtu da canavarın elinden kurtu- lanlar arasındadır. Ahmet Kurtu, bir tarihte, kaybolandanasınıara- mağa çıkmıştı. Akşam karanlığında mahalleler arasında dolaşırken, iri kemikli sarışın bir adama rastla- mıştı. Bu, Abdullah Aksoydu. Ab- dullah, köy bekçisine, "bu kör ka- ranlıkta ne aradığını" sormuştu. Al- dığı cevap üzerine pek sevinmiş ve, — Şansın varmış arkadaş. Da- nan benim gibi bir adamın eline 22 Nisan 1967