22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

ZABITA yardım ederdi. Onun sık sık ev de- ğiştirmesi ve evlerini hep ilçenin ke- nar mahallelerine ve özellikle kom- şu bulunmayan tenha yerlere kur- Abdullah Altsoy, Morgda Son kurban ması da kimsenin dikkatini çekme- mişti. Onun, tanımadığı ve ilçeye yeni gelmiş köylülerden dostlar seç- mesini de kimse yadırgamaz, sade- ce, "bizim deli yine bir kafadengi bulmuş" der, geçerdi. Namazına, duasına düşkün olduğu için kendi- sini severlerdi de. O da bunu bildiği için hemen her vakit namazını çar- şıdaki Ulu Camide kılar, hep aynı kahvede, tek başına otururdu. Çum- rada pazar kurulduğu günler 100 li- ra yevmiye verilse çalışmaz, sergi sergi dolaşarak, tanımadığı adam- larla sohbet ederdi. Onun biç kim- seyle arkadaşlık yaptığı, sürekli ar- kadaşı olduğu görülmemişti. Günü- birliğine edindiği (oarkadaşları ise hep yabancı, genel olarak da yaşlı kimselerdi. Halk bunu, Abdullahın ağırbaşlılığına, dindarlığına, "Allah adamı bir garip kişi" oluşuna yo- rardı. Canavarın hayat hikâyesi A slen Bozkır ilçesinin Ağras kö- yünden olan Abdullah Aksoyun homoseksüel oOokluğunu da kimse AKİS bilmezdi. Sadece sar'ası meşhurdu ve çarşıda - pazarda sık sık nöbetle- ri tutar, dakikalarca çırpınırdı. Halk o zaman kendisine çok acır ve bu durumundan üzülmemesi için ona elinden geleni yapardı. Bu yüz- den, Abdullahın yüzünde ve kafa- sında sık sık görülen yarayı-bereyi kimse kötüye yormaz, yine bir sar'a nöbeti geçirmiş olabileceği sanılır- dı. Abdullah tam anlamıyla bir ga- ripti. Aynı zamanda hacı da olan babası Mehmet Emin Aksoy ve an- nesi Gülüzar Aksoy, onunla ilişkile- rini kesmişlerdi. (Üç kardeşinden ikisi Almanyada işçi, birisi Konya çarşısında arabacıydı. Kimse onu arayıp sormazdı. Yemeğini kendisi yapar, çamaşırını kendisi yıkardı. Bazan da komşu kadınlar, onun bu gibi işlerini hayırlarına yaparlardı. Ailesinin bu ilgisizliği, o Çumrada çok kişinin dikkatini çekmemiş de değildi. Fakat gerek kendisine, ge- rekse ana- babasına bu konuda sO- rulan sorular çoğu kere cevapsız ka- Çumrada canavarın kurbanlarının bulunduğa ev Canavarın mezarlığı 22 Nisan 1967