22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

Mahkeme eliyle aldığımız tekziptir Kemsöz sahibinindir Şinasi Osma İzmir Milletvekili 1 — 27 Mayıs'ta, ve onu takip eden günlerde Malatya'da idim. Fakat Belediye reisliği yapmadım. Her zaman maiyetinde bulun- makla iftihar ettiğim o zamanki Kolordu Kumandanı (bugünkü Ka- ra Kuvwvetleri Kumandanı) Sayın Orgeneral Refik Yılmaz'ın Kurmay başkam idim. Gerek 27 Mayıs'ta ve gerekse o- nu takip eden günlerde yaptığım müsbet hizmetlerle odaima iftihar ederim. Nitekim bu görevim sıra- sında kimsenin burnunun kanama- sına imkân vermemiş olmam, hiç- bir zümrenin diğerine tahakkümü- ne müsaade etmemiş bulunmamla övünürüm. Bilhassa Demokrat Par- tiye gönül ve rey vermekten başka bir günahı olmayan büyük bir va- tandaş kitlesinin mağdur edilmesi- ne, kötü muamelelere maruz kalma- larına fırsat vermediğim herkezin malümudur. Bu sözlerimin doğru- luğunu teyit edecek bugün Malat- ya'da bir çok canlı şahitlerim bu- lunmaktadır. Bu meyanda: a) Vali, Emniyet Müdürü ve Demokrat Parti ileri gelenleri dahil Malatya'dan kimsenin balmumcuya ve yassıadaya gönderilmemiş olma- sı dikkate şayandır. b) Malatya'da üç sene De- mokrat Parti iktidarının Valiliğini yapmış ve 27 Mayıs'ta hiçbir kötü muameleye maruz kalmamış bilâ- kis hüsnümuamele görmüş olan Sa- yın Vali Nazım Arda, dürüst tutum ve davranışımın şahitidir. c) Demokrat Parti İl İdare Kurulu Üyeleriyle ileri gelenlerinin her zaman olduğu gibi 2 ayıs gü- nü ve onu takip eden günlerde de, diğer sivil erkan gibi, Malatya Or- du evine rahatça gelmiş olmaları, bizimle oturup yemek yemiş bulun- maları üzerinde durulacak ehemmi- yettedir. 2 — "Damda deli var" tâbiri ile bize çamur atmak isteyenlere ceva- bımız "Kem Söz Sahibinindir" de- mekten ibaret olacaktır. 3 — Referandum talebim, alay mevzuu değil bilâkis taktir mevzuu olmuştur. Bu maksatla aldığım tel- graf ve mektuplar bunun delilidir. Çünkü umumi arzusu daimi sena- törlük müessesesinin kaldırılması, milletin oyuyla seçilmeyen kimse- lerin büyük mecliste Milleti temsil 14 etmemesi merkezindedir. Adnan Menderes'in idam infazının durdurulmasını isteyenlerin ve bu yolda caba sarfedenlerin onun bay ka türlü ifnasını talep etmesi, kıy- ma makinaları gibi akıllara durgun- luk veren kuyruklu ve kasitli bir İbretle okunmak üzere... Şinasi Osma Bundan yedi yıl kadar önce, henüz ortada ne Adalet Parti- sı, ne onun kurucuları, ne bugünkü hava, ne bugünün havacıları varken AKİS dergisi Başyazarı Metin Toker bir zümreden bir çok mektup alıyordu. AKİS o hafta İhtilâlin en civcivli bir devresinde- M.B.K. İdaresinin "Eminsu tasar- ruf u'nu şiddetle yeriyor ve emekliye ayrılan subaylara hak- sızlık yapıldığını belirtiyordu. - Bunu bir takım tatlısu kah- ramanı, çok sonradan emekli olma kurmay albaylar gazete sütunlarında, yatırım olsun diye şimdi, M.B.K. aleyhinde âdi bir kampanyayla birlikte 1967 yılının İlkbaharında yap- maktadırlar!-. Aşağıda, o tarihte gelen bu mektuplardan en ilgi çekici birini zevkle okuyacaksınız. Ankara 4. Kas: 1960 Sayın Bay Metin Toker Bu haftaki Akis mecmuasında biz mağdur subaylar için yazdığı- na yazıyı, hep okuyarak memnun olduk. Bu güzel yazınızdan ötürü şahsen kalbi sevgi ve saygılarımı sunarım. İnkilâba gönül vermiş, inkilâbı yalnız kalbi ile değil, Güney Doğu Anadoluda on vilâyeti kontrol altında bulunduran bir kolordunun ba- şında o sabah saat 5,30 da yalnız kalmış ve kolordu ile on vilayeti İn- kilâba yöneltmiş Malatya askeri vali ve Belediye Reisliği, Garnizon K. lığı yapmış, civar vilâyet ve kazaların, hatta nahiyelerin asker! va- li, kaymakam ve nahiye Md. terini tayin ederek İnkilâp aleyhtarlarım tevkif ederek Harp Okuluna, Sivasa sevketmiş, tam onbeş gece evi- ne bile gitmiyerek Karargâhta yatmış, uykusuz geceler geçirmiş bir iyi asker olarak pek tabii ki üzgünüm. Orduda bir revizyon taraftan idim. Fakat ahbap işi bir tasfiye ve haksız muamele taraftan değildim. Ne ise, haksızlığa karsı on sene yaptığı emsalsiz bir mücadele ile bize eşsiz bir örnek veren büyük asker İnönünün yaptığı gibi, biz de siyasi hayata atılarak memlekete hizmet ederiz. Bu vesile ile tekrar teşekkür eder, sevgi ve saygılarımı sunarım. İNASI OSMA Emekli Kur. Alb. Yenişehir Özen karşısı Sigorta Ap. No: 20 yalandır, şünceye sahip olmak dahi 4 — Merhum ve Sayın Başvekil (kanaatimizce bir alçaklık ifade |i- r. 5 — "Hey Allah'ım. Şu memleke- tin siyaseti kimlerin ellerinde,, şek- lindeki odüşünceye gelince "Sizin gibi yazarlara bizim gibi siyasiler çok bile" demekle iktifa edeceğiz. 22 Nisan 1967