22 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

22 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

ZABITA AKİS "Çumra Canavarı"nın evinin bugünkü hali Canavarın İninde İri kemikli adama ait olan bu ev, 1,5 metre kalınlığında toprak dol- gu üzerine kerpiç ve sazla yapılmış- tı ve kaba iki oda ile bir sofadan ibaretti. Küçük ve biçimsiz pence- releri vardı, civan tenhaydı. En ya- kın ev, 1520 metre kadar uzaktay- dı. Evin önüne bağ çubukları dikil- mişti. İlk arama, oturma odasında ya- pıldı. İsli bir kandilin aydınlattığı odada herşey, olduğundan daha es- ki ve kirli görünüyordu. Bir kenar- da soba, odanın ortasında da ada- mın kıl yatağı bulunuyordu. Komi ser ve polis memurları bir yandan idamı sıkıştırırlarken, bir yandan da eşyaları karıştırıyorlardı. Bu sı- rada bir memurun gözüne, adamın yatak çarşafındaki kan lekeleri iliş- ti. Dikkatle bakılınca, odanın top- rak zemininde de kan lekelerinin bulunduğu görüldü. Bir köşede yı- 28 Yerli malı bir Landru ğılı eşyaların arasında kadının ko- casının cep saati de çıkınca, şüphe- ler kesinleşti. Bu sırada yaşlı köy- lü kadın durmadan ağlıyor ve kork- tuğunun başıa gelmemesi için dua ediyordu. Fakat az sonra, korktu- ğuna uğradı. Araştırmayı anlamsız gözlerle seyreden iri kemikli adam, burada da sorulara cevap vermedi ve de- vamlı olarak "kendisinin bir garip olduğunu, kimseye bir zararının do- kunmadığını" tekrarladı durdu. Bu arada, ikinci odadaki kamış yığın- larının içinde bir de kanlı keser bu- lunmuş ve ilk aramanın yapıldığı odaya getirilmişti. Aynı anlarda, bir polis memurunun gözü, sobanın al- tındaki toprak yığınına takıldı. So- ba kaldırılıp da kabarık yer kazı- lırken, yaşlı köylü kadın iyice fena- lık geçiriyordu. Nitekim, çukur boş çıkmadı. Kaybolan adamın cesedi burada ve yarı çıplak olarak, başaşağı duru- yordu. Elleri, lanmıştı. Başında geniş ve yaralar vardı. Boğazındaki izlerden, yaralıyken boğulmuş olduğu anlaşı- lıyordu. Kaybolmadan önce cebinde bulunduğunu karısının söylediği 500 liradan fazla parası yerinde yoktu. Saati ve cebindeki diğer kıymetli eşyalar da alınmıştı. Yaşlı kadın bitkin, polisler öfkeliydi. İri kemik- li adama gelince, o, her zamanki gi- bi soğukkanlı, fakat biraz ürkek, olanları seyrediyor ve aynı şeyleri tekrarlıyordu: "— , Ben valla. Olay, 10, Aralık 1966 gecesi cere- ayakları sicimle beğ kimseyi öldürmedim sonraları gazetelerin ve halkın kendisine "Çumra Canavarı" adını verecekleri kaatil ,pasif ho- moseksücl Abdullah Aksoy, yakayı böyle ele verdi .Ertesi gün yapılan ilk sorgusunda, bir gece önce evin- de cesedi bulunan Hadım ilçesinin 22 Nisan 1967