25 Şubat 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

25 Şubat 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 Akşam 25 Şubat 1932 — enli Istanbul ikinci ticaret mir | ALDANMAYINIZ GAYRI MUBADIL Bütün dünya sporcularına tıraş oldukları kemesinden : yal nesne MAK - KORMUK Cinsi o Mehşei Balyası N 0 N D . E X T A A Tiftk Kütahya 39 Ziraat ve Sanayi makine ve parçalarında di > Y 30 lar Alınır, Satılır. Uzun müddet RADİUM (Madein Germany) tıraş biça: > 36 Mersin - Adana gım imal ve piyasaya sevketmiş olan Rot - Bülmer > > 20 e 5 ğ fabrikası bu kere evvelki : sevkıyatı 'yerino MOND » & Bolvadi 0g m Civarında, bönouza, göre:mal alına XTRA traş bıçağını muhterem müşterine KU 3 E nıza her suretle delâlet edilir, arzetmektedir. > Karahisar 43 z 5 şimdiden tafbilat verilir. Her yerde satılır. 10 adedi 75 > » 16 5 va TOR OĞLU - ZIYA kuruştur. Toptan satiş mahalli : > Modurni 32 » z Yeni postahane karşısında Büyük No. 4 > Akşehir 19 2 5 Kınacıyan Han No. 24 Telgraf Telefon > 5 10 Se adresi İstanbul Ziya Tor. Beyoğlu : » Konya 10 Telefon : 2,2718 973 > > 3 mi2 1 ) ni , ğ e stanbul dördüncü İcra memur » Karahisar hafif 11 UMUMİ ACENTASI: İstanbul, Sirkeci dan; Mtövefta Kössoğlü izi istanbul liman işleri inhisarı Türk anonim şirketi idare meclisinden: Dahili nizamnamemizin 23 üncü maddesi mucibince hissedarlar umumi beyetin zirde yazılı rüznamedeki maddelerin müzakeresi için 27)Mart/932 pazar günü saat 14 te şirketin İstanbulda Sirkecide kâin Liman Hanında İdare merkezinde alelâde toplanmağa çağırıl- ması kararlaştırılunştır. Nizamnamenin 24 üncü maddesi toplanmağa gerek asaleten, gerek vekâleten lâakal 50 hisseye sahip olan zevatın 26 ıncı maddeye göre toplanma gününden evvel on gün içinde hisse senetlerini şirket idare merkezine veya Türkiye İş Bankasının mer- kezile şubelerine tevdi ile mukabilinde alacakları makpuzu idare meclisine irae ederek'dühnliye varakaları almaları iktiza eder. Müzakerat ruznamesi: İ — İdare meclisi ye muarakıp raporların okunması ve tastiki “2 — 1931 senesi bilânçosnnun ve kâr ve Zarar hesabının ve temettüun tevzii hakkındaki teklifin tastikile idare meclisinin ibrası, 3 — 1932 senesi bilânçosunun tanzim ve mutmi heyetten tasdiki tarihine kadardevanı etmek üzere şirket murakiplerinin intihabı ve tahsisat mıktarlarının tayini. 4 — İdare meclisinde açılan azalığa intihap olunan zatın azalığının Çikolatası En iyi neviden olup leziz ve nefistir. Bu itibarla 1932 Avrupa güzellik kraliçelerinin mükemmel ve kıymetli birer adet fotoğraf- larını ber bir paket içinde muhterem müşterilerine hediye olarak takdim eder ra Devlet Demiryolları ilânatı EE Konya - Yenice hatımn 305 -- 900 ve 311 nci kilometrelerindeki taş ocaklarından çıkarılacık dörder bin metre mik'bı balastın ihra- ciyesinin kapalı zarfla münakasası 12 mart 932 cumartesi günü saat 15 te Ankarada idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara, Haydarpaşa ve Konya vezmelerinde ikişer lira mukabilinde satılan şartnamelerde yazılıdır. Kongreye davet İstanbul Ticaret ve Sanayi odasından: Odamızın 1932 kongresi 27 Şubat cumartesi saat on dörtte Oda meclisi salonunda aktedilecektir. Kongrenin müddeti azami bir haftadır. Kongre ruznamesi: 1 - Ihraç mallarımızın istihsal fiatı ve ihraç masrafları, 2 - Mensucat sanayiimizin hali hazırı ve inkişafı. Odaya mukayyet erbabı ticaret ve sanayi ve şirketler ve müesse- selerle iktisadi cemiyetlerin kongreye iştirak edebilecekleri ilân ve teşrifleri rica olunur. Türkiye Sanayi ve Maadin bankasından: Uşak şeker fabrikasından istanbul piyasasına kilosu 34 1/2 kuruştan iste- nildiği kadar şeker verilecektir. Sipa- rişlerin Sanayi ve Maadin Bankasına yapılması. “ 5 mucibince alelâde ÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12 ci Tertip 2ci Zeşide 11 Mart 1932 dedir Büyük ikramiye 85,000 liradır. Ayrıca birde 20,099 Liralık Mükâfat Amerikan « Ekispres Bankasına merhun balâda cinsi ve miktarları muharrer tifüklerin satılması ve satışın * Martın birinci salı günü saat birde ve talip bulunmadığı takdirde Müteakip günlerde “Tica- ret ve zahire borsasında icrası kararlaştırılmış olduğundan talip olanların mezkür gün ve saatlerde Borsada. hazır bulunmaları ilân olhunur. Beyoğlu Birinci Noterliği Canibi âlisine Efendim: Sultau hamamında kâin Âşır efendi hanının mağazalarını işbu şubafın gaye- sinde * hitam bulan mukavelenameler mucibince işğâl.eden müstecirler, muka- velenamede münderiç ve matbu kanüni ahkântm yedinci maddesi ruhuna göre bu Şubatın birinci günü akti icarı tecdit eylemeyip mecuru tahliye edeceklerini tahriren bana bildirmeye mecbur olduk- ları halde bu güne kadar böyle bir teb- liğte bulunmadıkları gibi mezkür yedinci madde hükmünü teyit için Şubattan hayli gün aktem bir murahhas gönderip Aşır efendi hanmin hamalbaşısı ile bir- likte bütün müstecirlere göçen senelerin bedelatı icariyesinden hisseame düşen miktardan edna miktarda tenzil icrasmı kabul etmiyeceğimi v6 bu şartla akti icarı tecdit eylemeyi kabul etmezlerse Şubat iptidasında bana bildirmelerini ve hitamı müddette mecuru tahliye eyle- melerini tebliğ ve talep ettirdim. Şubatin birinci günü değil yirminci günü geçtiği halde müstecirlerden hiç biri bu tebliğ ye talebime cevap vermedi. Müstecirle- rimin bu tebliğ ve talebime karşı süküt eylemeleri ve hitamı müddetâ ancâk yedi gün kaldığı halde mecuru tahliyeye teşebbüs ve örfü adet ve usul ve emsali veçhile mağazanın * kiralık (olduğunu mutazammın lJavha talikine müsaade etmemeleri geçen seneki akti icarın aynı şartlarla ve aynı bedel ile tecdidini kabul eylediklerini mutazammın olduğu şüphesizdir. Mukavelenamelerin'* şartı o mahsusu veçhilâ hissemin: bedeli icarmın birinci taksitini marlın iptidasında vermeye mecbur oldukları ve yevmi mezkürda birinci taksiti vermedikleri halde mül- kümü füzuli işğal eylemiş addoluracak- ları için her birinden hissen için yevmiye beş lira ecri misil ve Zararlı Ziyan talep ve dava edeceğim bütün müstecirierime tebliğ edilmiş olmak Üzere işbu ihtarna- menin akşam gazetesi ile neşrettirilme- sini talep“ve rica eylerim muhterem Ef, Âşır efendi hanımn. hissedarlarından Şeyhülislâm Zade Ahmet Muhtar B. Teşekkür Genç yaşında ufulile bütün efradı ailemizi dilhün eden Vefa ort& mektep Tabiiyat muallimi Ahmet Şükrü Beyin istirahatgâhı ebedisine tevdiinde mimizo bilfil iştirak süretile bizleri teselli kadirşinaslığında bulunan mektep müdürü Hidayet Beyefendi ile muallim arkadaşlarına ve talebi ne göz yaş larımızla teşekkürlerimizi takdim ederiz, Pederi: Riza Efradı ailesi ve çocukları namına Refikası müallim Bakivg mate- Baler merih 20,000 gül yediveren Bodur 112 çeşit nadide yediveren bodür gül, 80 çeşit yediveren 1 metroda asılı gül, 15 çeşit parasol şemsiye şeklinde gü), 15 çeşit sarılan yediveren gül, na- di: ağıya sarkan tezyfiat ağaçları. 20 çeşit kap içerisinde nadide çam a&aç- ları, nadide bodur meyva ağaçları, nort- mandia forme meyva ağaçları, yüksek meyva ağaçları, salon yeşillikleri, orman- hk fidanları, 6 çeşit katmerli leylâk ağaçları, Kamelya. manolya ve saire. Ortaköy Ankara ilk fidan bahçesi 7 Kataloğumuzu isteyiniz. No 155 Yalı Köşkü No. 26 Türk kömür maderler anonim şirketi Türk Kömür Madenler Anonim Şirketi hiscodaramının 26 Mart 932 tarihine müsa- dif Cumartesi günü saat 16 da Galata da Karamustafa paşa caddesinde 149 numa- ralı Oyvgimyan hanında 4 üncü katta şirketin idare merkezinde sureti adiyede vukubulacak içtimada hazır bulunmaları rica olunur. Ruzname : 1 — Meclisi idare raporunun okunması. 2 — Murakıp raporunun okunması. 3—31 Kâmunuevvel 1981 tarihine ait bilânçonun kiraatı ve bu bapta mü- zakerat icrasile mezkür bilânçonun tas- diki ve Meclisi İdare azalarının ibrası. 4 — Meclisi İdare azalığına tayin edilen doktor Mösyö Maryo Romatelli'nin keyfiyeti tayininin tasdiki. 5 — Yeniden murâkip intihabile tah- sisatının tayini. 6 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesi mücibinee Meclisi idare azala- nnın gerek kendi ve gerekse eşhası salise namlarına bizzat ve bilvasıta girketle oicrayı omuameleye mezun kılınması, Gerek asaleten ve gerek vekâleten heyeti umumiyeye iştirak edebilmek için hissedaranın lâakal yirmi hisseye malik olmaları ve hisse senedatının nihayet 16 Mart 1932 tarihine kadar şirketin idare merkezine tevdi etmeleri lâzımdır. Meclisi Idare Müzayede ile satış 1932 Şubatın 26 ıncı Cuma gün sabah saat 10'da Beyoğlu'nda Şişlide Halâs- kâr Gazi caddesinde tramvay yeni istas- yon durağında Sebuhyan apartımamnın ittisalinde Küçük Bahçe sokağmda 7 numaralı Meşrutiyet oapartımanının 3 üncü dairesine naklolunan ve muteber bir aileye âit modern eşyalar müzayede suretile satılacaktır. Mahon ağacından modem ve mersiye usulü Viyena mamulâtından mükemmel yemek oda takım, direktüvar usulü mödern nadide yatak oda takımı, Volter modeli fantazi kadifeli modern salon takımı, kübik sistem ve gri Kaplamalı yatak odası, halis maroken yazıhane takımı, biblolar, salona ait eşyalar, ipekli perdeler, A. E. G. markalı vampir elektrik süpürge, Singer dikiş makinesi, Limoj sofra takımı, beyaz modern çay takım, gümüş eşyalar, yağlı boya tab- lolar, Bronz kesme ingiliz karyolalar, salon masaları. yazıhane, portmanto, avizeler. sedefli tabureler, akaju çay masası, (Moresu) imzalı heykeller, ayna- lar. kolonlar, vesair lüzumlu esyalar. Alman markalı zarif bir piyano, Tebris, Belnk, İzmir halılar, Pey sürenlerden 100 de yirmi beş teminat alınır. tıman dahi kiralıktır. Apar- Beyoğlu 5 inci icra memurluğundan: Bir borçtan' dolayı satılmasına karar verilen Beyoğlunda Sakız Ağacında 51/1 ıralı perykâr dükkâhmda bulunan berber takımı ayna ve saire £ pazartesi günü saat 12 den itibaren mezkür mahalde ikinci defa olarak art: tırma ile satılacağından mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaat etmeleri ilân olunug. Zayi — Tatbik mühürümü zayi ettim. yenisini hakkettirdiğimden eski mühürle biç bir kimseye borcum olmadığını ilân ederim. Selimiyede mühendis Fuat bey validesi Ayşe Binnas H. Zayi — Kâmyonumun 3481 numarası zayi olduğundan hükmü olmadığı ilân olunur. O Babtiyar Han No. 29 Förruh efendiye izafeten > verilmesinin . Sait paşa zade-Münip bey zimmetindeki ala cağından dolayi mahcuz bulunan ve dosyasında mevcut tapu kayit ve harita mucibince ifraz olunan Teşvikiye ma- hallesinin Kâğıthane caddesinde kğin 24 numaralı bir kıta müfrez arsa Kirk beş gün müddetle müzayedeye konarak beş yüz eelli-lira bedelle talibi uhdesinde kalınmış isede” Dedeli “ müzayede hâddi lâyıkında görülmediğinden kali ihalesi icra kılınmak Üzere bir ay müddetle temdiden müzayedeye konmuştur. Dört harita nunlâralı mahal Münip bey ülde- sine İsabet edip bermucibi harita mesahası 72-61 metro terbiinde olarak bir farafı Osman beye ait kısmen arsa diğer ta- rafı Hacı Ziya beye ait hane arkası kısmen Garaj kısmen Sait paşa verese- sinin Konak “bahçesi ila mahdat olup arsanın önü kısmen yıkılmış divar arka- sı Garaj ve kısmen Konak dairesile mah- duttur içinde bir Elma fidanı mevcut ve kısmen boştur. Kıymeti muhamme- nesi metro murabaaı on beş liradan bin seksen Dokuz lira onbeş, kuruştur. Talip olanların (Okiymeti mulamme- nesinin yüzde onu nisbeti dâ pey akçesimi müstashiben 31/3/932 tarihinde saat on dörtten on altıya kadar bizzat ve ya bilvekâle hazır bu- lunmaları ve 939/460 numaralı dosyadan fazla malümat ita edileceği ilâm olunur. Müzayede ile satış 1932 şıtbatın 26 ıncı cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Büyükparmak- kapıda Hayat apartımanımn 10 mumaralı dairesinda mevcut ve muteber bir aileye ait müzeyyen eşyalarmüzayedo suretile satılacaktır. 9 parçadan mürekköp (mükemmel kübik sistem asri yemek oda takımı, yine kübik kanepe ve koltuk takımı, 7 parçadan mürekkep kübik gayet güzel ufak salon takım, ingiliz bir minyon vitrin, salon için beyzi orta masalar, Mâvun kaplama yatak oda takımı, ingi- liz mamulâtı 2 kişilik bronz karyola, (Berndorf) çatal bıçak takımı, elektrik avizaler, singer makinesi, masa örtüsü, tablolar, mermer heykeller. vazolar, bambu antre takımı, Tonet balansuar, sedefli tabureler, ceviz portmanto ve saire. Fransız markalı zarif bir piyano, acem ve Anadolu halıları. Pey sürenler- den 100 de 25 teminat alınır. Sultan OAhmet üçüncü sulh hukuk bakimliğinden: Müddei Rıhtım Dok ve antropolar Türk Anonim şirketi tarafından müddei aleyh Eminönünde Reşadiye cad- desinde Rıhtım şirketi antrepo- sunda hah bölmesinde halı tüccarı Mardinyan efendi aleyhine ikame edilen dava üzerine müddaaleyhe gönderilen (o davetiyede ikamet- gâhınin meçhul olması hasebile tebliğ iade kılındığından üç ay müddetle ilânen tebligat icra- sına karar verilmiş ve muhakemesi 21/5/932 Cumartesi günü saat 10,30a talik kılınmış olmakla vakti mezkürda bizzat ispatı vücut etmediğiniz veya bir vekil gönder- mediğiniz takdirde gıyaben mu- hakemeye devam olunacağı ilân olunur. Bir neşriyat şirketi için mukte- dir bir orgânizats?€ Ihtiyaç vardır. Maaş ve yüzde verilecektir. Tek- liflerin Beyoğlu posta kutusu 2005 e müracaatı, Satılık ev Burgaz adasında Manastır sokağında (1) numarada kâln ve 4000 arşın mesahai (o sathiyesinde (bahçeli güzel ahşap bir ev satılıktır. Bu hususta ilâ (ve o malümat İstanbul'da “Yeni pos- Hanimeli sokağında almak isteyenler tahane arkasında, Istanbul Hanımın üçüricü katında 25 numaralı yazıhaneye müracaat edebi lirler,