7 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

© cepheden tetkik etmektedir. rimcisi buğdayın yerli tohumlarını © ıslah, temizlemek ve buğdayı ucuza İ lesi.. encümen bütçe ile meşgul olduğu Sahife 2 İnhisar idareleri Yeni kadrolar tanzim ediliyor Tütün, barut, tuz, müskirat inhisarları umum müdürlerinden mürekkep komisyon dört inhisar idaresi teşkilâtında mevcut şubeler- den tevhidi kabil olanlarını tesbit etmiş ve hazırladığı raporu inhi- sarlar ve gümrükler vekâletine göndermişli. Komisyon ahiren inhisarların tevhidi halinde alacağı şekli tesbit ve Ankara'ya nakli kabil olmıyan teşkilâtın kadrola- rmı tanzim etmekle meşgul ol- maktadır. Verilen habere göre İnhisar idarelerinin Istanbul'da kalâcak şubeleri Inhisarlar umum müdürlüğü unvanile yeni yapılacak bir teşkilât altında cemedilecektir. Buğday meselesi (Baş tarafı birinci sahifede ) hakkında Iktisat vekili Mustafa Şeref bey demiştir kı:“Bu mesele fırka grubunda görüşülmüştür. Buğday ve ekmekte istikrarı temin etmek mübim bir tetkik mevzu- udur. Buğday meselesi günün en mühim bir meselesidir. Bu iş ehemmiyetle tetkik edilmektedir.,, Ziraat vekili Muhlis bey de aynı mesele hakkında: “Buğday meselesini ziraat vekâletinin çok ehemmiyetle üzerinde bulunduğu bir meseledir. Vekâlet bu işi, iki Bi- mal etmek, ikincisi de satış mese- Fırkada teşkil edilen mali gibi buğday işile de meşgul ol- ii maktadır.,, Şanghayda yeni muharebeler © (Baş tarafı birinci sahifene) hayda vaziyet henüz kâfi derecede vazıh olmadığından asker gönde- rilmesine devam. edileceğini” söys lemiştir. . Dümde bir alay asker yola çıkarılmmıştır.! Bu haberler” Cenevrede* Cemi © yeti Akvam mahafilinde büyük. bir endişe uyandırmıştır. Çin - Japon ihtilâfı halledilmek sahasına girmiş addolunurken bu vaziyet tekrar heyecana - sebebiyet ver- miştir. Japonyanın her gün yeni şeyler istemesi Cemiyeti Akvamı çok fena bir mevkie sokmaktadır. Dün başlıca rical toplanarak aralarında hususi surette müzakerede bulun- muşlardır. Diğer taraftan Şanghayda imti- yazlı mıntakada yüz binlerce Çinli dün Japonya aleyhinde büyük bir nümayiş yapmıştır. Beynelmi- lel askerler nümayişcileri güçlükle dağıtabilmişlerdir. Radyo kanunu İstern şirketile yeni bir mukavele yapılıyor Radyo kanun lâyihası bu gün- lerde dahiliye encümeninde tetkik edilecektir. Posta ve Telgraf ida- resi bu lâyihanın birân evvel inta- cımı talep etmiştir. Bundan başka istern kumpan- yasile yeniden tanzimi mukarrer mukavele hakkındaki Jâyiba ile posta müdür ve memurlarının postahanelerde ikametlerine dair lâyıhada aynı encümende yakında Müşkülpesentlerin > Tıraş Bıçağı Yalnız: Mend - Extra'dır İzmir, 6 (A.A.) — “ Gecikmiş- tir, Rıbtım şirketi sui istimalin- den maznun bulunanlar hakkında müddeiumumilik bugün iddiana- mesini tanzim etmiştir. Bu meseleden maznun 7 kişidir. Bunlardan sabık komiser Emin bey, şirketten devamlı surette rüşvet almakta, Jurdan ve Iv Kifre ve Gadfrango, Emin beye devamlı surette rüşvet vermekte, gene bu maznunlardan Jurdan, Iv Kifre, Pere hasılattan bir kısmını ketm için çift defter tutmak usulile hu- susi evrakta sahtekârlık yapmak, kezalik Jurdan, Iv, Kifre, Gat- mıştır. olmuştur. ısabet eden kursunla ölmüştür. Muabith'te yapılan nümayişlerde Vapurcular Hükümet birranonim: şirket teşkilini: tavsiye” etti Ankara, 7 (Telefon). — Vapur- cular heyetinin bükümet merke- zinden davalarını kendi arzularına göre hallederek avdet ettikleri hakkında intişar eden haberler hakikate muvafık değildir. Şehrimizde heyete salâhiyettar makamlar tarafından hükümetin noktai nazarı ve düşüncesi izah olunmuş ve bu işin selâmeti namına bir anonim şirketin teş- kiline gidilmesinin en muvafık bir hal çaresi olduğu anlatılmıştır. Heyet özaları millet meclisi Selin temasları sırasında hü- kümetin noktai nazarının kendi- lerine mülâyim geldiğini söyle- mişlerdir. Siparişler Fırka maliye komisyonu- nun bir kararı Ankara, 7 ( Telefon) — Fırka maliye tetkik komisyonu bundan böyle hükümetin senelere ayrılan taksitler mukabilinde siparişlerde hulunmaması tetkikatı neticesinde tanzim edeceği raporda bir mad- de olarak tasrih edecektir. Ankarada iki kaçakçı yakalandı Ankara 7 (Telefon) — Zabıta çakmak ve çakmak taşı kaçıran iki kaçakçıyi yakalamıştır. 1 milyon lira tasarruf Ankara, 7 — 931 bütçesinde âzami tasarruf icrası hakkında başvekâletten, bütün vekâletlere tebligatta bulunmuştur. 931 se- nesinin son ayları bütçesinde 1 milyon lira kadar tasurruf yapı- lacaktır. faşistlere ateş etmişler, bir faşist ölmüştür. Kope- nick'te bir faşist beyanname tevzi ederken meçhul Rüşvet, çift defter tutmak Rıhtım şirketi komiser ve müdürleri hakkında müddei umuminin talebi frango, Pere, Pere, Galip ve Ka ve Kasar efendiler bu evrak ve defatiri ortadan kaldırmak ve bir kısmını imha etmek suçlarından maznun bulunuyorlardır. Müddei umumilikçe tanzim edi- len iddianamede, bu suçların sübut vasıtaları ve maznunlara kabili isnat olduğu keyfiyeti müdellel ve mufassal surette gösterilmekte ve Jurdan, Iv Kifre'nin hareketi ceza kanununun 220 ve 345 ve 348 ve 80 ninci, Gadfrango'nun hareketi 220,80 ve 65 inci mad- delerin delâletile 348 inci, Perenin hareketi 80,345,348 inci, Galip tevkif etmiştir. Şimal mahallelerinde faşistler, kendi namzetleri lehinde tezahüratta bulunurken komünistler tara- fından üzerlerine ateş edilmiştir. Bir faşist, başına beyin hareketi 65 ınci madde de- lâletile 358 inci maddelere uygun olduğdndan bu maznunlar hakkında son tahkikatın açılmasına ve du- ruşmanın asliye ceza mahkeme- sinde, (o maznunlardan (Kasarin bu suçlularda iştiraki anlaşılma- dığından muhakemenin menine, sabık komiser Emin bey ceza usulü omuhakemeleri kanununa göre kaybolduğundan hakkındaki son tahkikatın mezkür kanunun 198 inci maddesi mucince muvak- katen tatiline karar istenmektedir. verilmesi Berlinde kanlı hadiseler Komünistler faşistlere hücum ettiler, ölenler ve yaralılar var Berlin 6 (Hususi) — Reisicumhur intihabı zamanı yaklaştığından bu hususta propağanlara başlan- Bu münasebetle bugün Berlinin muhtelif noktalarında nümayişler yapılmış ve kanlı hâdiseler bir adam tarafından bıçakla yaralanmıştır. Öğleden sonra da bir faşist cerhedilmiştir. Zabıta 180 kişi 300,000 kişi Hindenburg lehinde nümayişler yaptı Berlin, 7 (A.A.) — Cumhuriyetin müdafaasına çalışan “Tunç cephe,, ismindeki teşkilât dün Lust- garten'de muazzam bir nümayiş tertip etmiştir. de komünistler Kimin siren? ? YE Japonların Çine gön- derdikleri yeni kıtaat ne yapacak? Tokio 7 (A.A A) e Harbiye nezareti oŞangbaya takviye kıtaatı gönderilmesi emrinin muhasamatın tatilinden evvel verilmiş olduğunu ve Çinlilerin maksatları vazıh olmadığından bu emirlerin geri alınmamış bulunduğunu beyan etmektedir. Askeri erkân Çinliler tekrar muhasamata başlamadıkları takdirde bu kıtaat Çinlilere karşı kullanılmıyacağını söy- lemektedirler. Çinin payitahtları Loyang ve Hsiching Şanghaz, 7 (A.A) — Kuo - Min - Tang merkezi icra ko- mitesi bir içtima aktederek Sianru şehrinin Hsiching is- mini alarak ikinci payıtaht olmasına ve Loyangın payıtaht olarak kalmasına karar ver- miştir. Izmirde zelzele Izmir, 6 (A.A.) — ( Gecikmiştir) gece saat 12 de, sabaha karşı beşi yirmi geçe ve sabahleyin saat dokuzda olmak üzere şiddetli az imtidat eden3 zelzele oluştur. Hasarat yoktur. M. Politis Marsilyada Marsilya, 7 ( A.A.) — M. Politis Paristen buraya gelmiştir. Muma- ileyh, Fransa ve Yunanistan hak- kında bir konferans verecektir. Bu nümayişte 300,000 kişi Gayesi, Hindenburgun reisicumhur namzetliği lehinde tazahüratta bulunmaktadır. hazır bulunmuştur. Lindberğin çocuğu Tayyareci iki çe çete reisinin yardımını istedi Nev York 7 (Hasat) — Lind- berğin çocuğunu bulmak için zabıtanın şimdiye kadar yaptığı araştırma hiç bir netice verme- miştir. Bu sebeple Lindberg New Yor- kun maruf iki çete reisi ile temasa girmiş ve onların yardımını iste- miştir. Nev-York 7 (A.A.) — Şimdiye kadar yapılmış olan bütün tahar- riyat neticesiz kalmış olduğundan Lindberg, New-Yorkun apaşlar âlemine mensup meşhur iki şahıs ile temasa girişmiştir. Ziraat mektepleri Çifçi çocuklarını okutmak için bir teşebbüs Ankara 6 — Ziraat vekâleti tâli ziraat mekteplerile bugün- lerde çok meşgul olmaktadır. Bu mekteplere ziraatimizin icap ettir- diği uygun bir şekil verilmesi mukarrerdir. Tespit edilmiş olan esaslar şu suretle hülâsa edilebilir: Tâli ziraat (o mekteplerine (alınacak talebenin bizzat çifçilik yapan- ların evlâtlarından olmasına ve mektepten çıktıktan sonra da kendi ziraat işlerinde çalışacak- lardan bulunmasına bilhassa itina edilecektir. Tâli ziraat mekteplerinde tedrisat ameli ve tatbiki olacaktır. Her mektep (bulunduğu mıntakanın | lerini tespit etmiştir. 7 Mart 1937 Yangın Dün gece bir ev, 3 oda yandı Dün akşam saat yirmi dörtte eski barut şirketi meclisi idare azâsından lâtfi beyin evinden yangın çıkmış, üç katlı olan evin iki katı yandıktan sonra ateş itfaiye ta- rafından söndürülmütür. Yangınım sebebi hakkında zabı- taca tahkikat yapılmaktadır. Dün gece Taksimde Emlâk şirketine ait bir binanın kahve ocağından yangın çıkmış, kahve- nin yanındaki iki ahşap oda ile, bir dükkân yanmıştır. Zabıta yan- gın hakkında tahkikat yapmak- tadır. Kokain satanlar Cevdet ve Hakkı tevkif edilmişler Beyoğlu polis merkezi Cevdet ve Hakkı isimlerinde iki kişi tev- kif etmiştir. Bunlar öteden beri esrar ve kokain satmakla maznundurlar. Zabıta bunların muhtelif cürüm- Haklarında lâzım gelen tahkikat yapılarak ikisi de sulh ceza mahkemesine verilmişler ve mahkemenin tevkif kararile adliyeye sevkedilmişlerdir. Cevdet ve Hakkı haklarında adliye tahkikatı ikmal edildikten sonra kaçakçılık (mahkemesine verilmeleri muhtemeldir. Hırsız yatağı Şükranın evinde neler bulunmuş? Polis 2 inci şube müdiriyeti Şükran isminde bir kadın hak- kında tahkikat yapmış ve kadının tevkifine lüzum görmüştür. Şükran gizli randevu evi işlet- mekle maznundur. Bundan başka, kadının bazı maruf gece hırsızla- rma yataklık yaptığı da tesbit edilmiştir. Şükranın evinde araştırma yapılmış ve bir çok eşya bulun- muştur. Bunlardan çoğunun hırsızlık eşyası olduğu anlaşılmştır. Eşya müsadere edilmiş, Şükran evra- kile birlikte adliyeye verilmiştir. Esrar bulununca rüşvet vermek istemiş Beyazıtta Halit efendinin dük- kânında esrar satıldığı haber alın- mıştır. Zabıtaca yapılan takibat neticesinde dükkânda 238 dirhem esrar bulunmuştur. Bu arada dükkân sahibi, dük- dükkânı arayan zabıta memurla- rından birine 29 lira rüşvet vere- ceğini de (söylemiştir. e Bunun hakkında ayrıca bir zabıt tutul- muştur. Esrar müsadere edilmiş, Halit efendi de adliyeye teslim edilmiştir. Kavga ve cerh Beyoğlunda Şerif isminde biri, Türkuvaz lokantası garsonlarından Rüstem ile kavga etmiş, Şerif kama ile Rüstemi sağ tarai n ağır surette yaralamıştır. Rüstem hastahaneye naklolunmuştur. Bugünkü hava Yeşilköy orasat (o merkezinden verilen malümata göre bugün hava kapalı olacaktır. Ara sıra yağmur yağacaktır. Rüzgâr müte- havvil olarak esecektir. Bu sabah hararet 1l di. Hırsızlar nasıi çalışırlar? Münderecatımızın çokluğu hasebile bu serlevha altındakı zirai ve iktisadi ibtiyacatına mu- vafık ders ve tatbikat program- ları takip edecektir. yazımız bugün intişar edeme- miştir. Üzür dileriz.