7 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

7 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

7 Mart 1932 Akşam Sahife 3 AKŞAMDAN AKŞAMA . z z çırpıda m a e. inkar EHİR HABERLERİ | insanarvehayıanar 2 —. Dikkat edin insanların kendi Darülaceze aralarında yaptıkları bütün teşki- Ihtikâr yapıyor diye yirmi bir şeker tüccarı muhakemeye ve- rilmiş, Ibtikârla mücadele iyi şey... Fakat, ihtikâr yalnız şekerde mi?. Elinizi uzattığınız her şeyde ihti- hâr vardır.. En ufaklarında bile. Toptan çifti üç buçuğa satılan yumurtanın tekini dükkânlarda dörtle beş arasi satıyorlar. De- mek ki, perakendeciler, yüzde yüzden fazla ticaret ediyor. Ibtikâr olduğu dükkânlardaki pPazarlıklardan bellidir: — Bu kaça? — Yüz kuruşa? — Yirmi beşe olmaz mı? — Seksenden aşağı olmaz efendim. (Sırtınızı çeviriyorsunuz:) Billâhi altmış beşten aşağı idare etmez.. (Uzaklaşıyorsunuz.) Ser- mayesi elliye... (Büsbütün gidecek- siniz.) Haydi sizden siftah edeyim; kırk verin... (köşebaşından sapa- caksınız) Gelin beyim, gelin yirmi beşe alın. Adamın ilkönce yüz kuruş in- diği bir malı, bu pazarlık siste- mile, yirmi beşe alabildiğiniz ek- seriyetle vakidir. Demek ki, esas olan, aldatmak arzusu.. Muhte- kirlik (o yalnız şeker satanlarda değil... Müşteriyi kazıklıyamıyanlar fasiki mahrum vaziyette... Alelu- mum, piyasadaki vaziyet malesef budur... İstisnalar ender... Vaktile bir asri Darülaceze yapmak mevzu bahısmış. Aceze kimdir diye listesini çıkartmak istemişler. Bütün halkın varr datı, mesarıfı, ihtiyacatı hesaplan- mış. Şehremini şu hükme gelmiş: — Şehrin etrafına bir dıvar çekin. Kapısına da Darülaceze diye yazın.. Ibtikâr meselesi de onun gibi.. Akşamcı Ham Petrolu tasfiye Bir petrol kumpanyası petrolu tasfiye için şehrimizde büyük tesisata girişecektir. Şirketin mü- messilleri bu maksatla Ankara'ya üzredir. Mart ve Nisan gazetemize bir senelik, 6 aylık, hediyeyi alıniz! Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz AKŞAM'a abone olunuz! Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunları renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmek karilerimize veya mevcut abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ile adreslerine gönderilecektir. — Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine siz de abone olunuz ve bu güzel Köy yolları İdarei hususiye de yardım edecek Köy kanunile idare edilen köylerin sokak ve yolları köy bütçesile yaptırılmaktadır. Bazı köylerde şimdiye kadar ne yol yapılmış, ne de sair tesisata ehemmiyet verilmemiştir. Halbuki bir an evvel köy bütçelerinin istitaatı derecesinde bu inşaatı vücude getirmek lâzım geliyor. Bazı köylerin de mali vaziyetleri çok mahdut olduğun- dan köy bütçesile bu yolları yap mak imkânı bulunamıyor. İstanbul vilâyeti dahilinde köylere ait olmıyan yollar yapılırken köy içinde kalan ve bir köyün mali kudreti fevkinde olan yolların da inşası için idarei hususiye bütçe- sinden icabeden yardımlar yapı- lacaktır. itfaiye alâtı 11 gruptan birinin teklifleri tercih edildi Itfaiye makine ve levazımına dair açılan münakasa üzerine talip olan grupların teklifleri bir haftadan beri şehir meclisi daimi encümeni tarafından tetkik edil- mekte idi. Bu tetkikat bitmiş ve mevcut on bir gruptan bir grupun teklifi diğerlerine tercih edilmiş- tir. Bir iki gün içinde ihalesi ya- pılacak ve beşay içinde yeni makineler belediyeye teslim edil miş olacaktır. Himayei etfal cemiyetine teberru Mısırlı Kâni paşa, Kadıköyünde Tuğlacıbaşı mahallesindeki köşk- lerini Himayei etfal cemiyetine teberru etmiştir. Belediye fen heyeti, cemiyetin talebi üzerine köşklerin kıymetini gösterir muayene raporlarını tan- zim etmişti 1932 zarfında 3 aylık abone kaydedilecek üzerine sonra gelmelerini söyliyerek Rendevu evinde.. Silâhlar atılmış ortalık altüst olmuş ! Taksim civarında oturan Naciye isminde bir kadının evinde geçen gece büyük bir kavga olmuş, silâhlar atılmış ve kavgacılardan Kâmil ve Cemal isimlerinde iki kişi yakalanmışlardı. Bu hususta yapılan tahkikata nazaran vaka söyle olmuştur: Kâmil ve Cemal“ isminde iki arkadaş geçen gece Taksim'de bir meyhanede rakı içtikten sonra başka bir birahaneye gitmişler ve burada da içmeğe başlamışlardır. Bu sırada orada bulunan rande- vucu Naciye ismindeki kadınla konuşmuşlar ve Naciyenin evine gitmeğe karar vermişlerdir. O esnada Naciyenin dostu Faik te diğer bir masada oturduğu için Naciye, misafirlerini eve götüremi- yeceğini söylemiş ve onların ısrarı başından savmış ve ayrılmıştır. Aradan bir müddet geçip kafa- lar iyice dumanlandıktan sonra iki arkadaş oradan çıkıp Naciye- nin evine gitmişlerdir. Ikisi de eve girmişler, daha merdivenden çıkarlarken yukarı- dan üzerlerine tabanca ile ateş başlamıştir. Kurşunları evde bu- lunan ONaciyenin dostu Faik etmıştır. Evin içinde 8-9 el silâh atıl- mış, ortalık biribirine karışmıştır. Bunun üzerine Taksim merkezi komsier omuavini Avni beyle taharri memurları eve gelmişler ve bu sırada silâhlar da durmuş- tur. Evde yapılan araştırmada kimsenin üzerinde silâh buluna- mamış, yukarda bir odada iki kadınla bir erkek bulunmuştur. Naciyenin randevuculuk yaptığı bu suretle tespit edildikten sonra yatakların arası aranmış ve Faikin yatağının arasında yeni atılmış bir. tabanca bulunmuştur. Bu suretle mesele temamile meydana çıkarılmıştır. Kâmil ile Cemal orada yaka- lanmışlar, gürültü arasında kaç- maya muvaffak olan Faik te sonradan tutulmuştur. Hepsi hak- kında evrak tanzim olunarak adliyeye teslim edilmişlerdir. AKŞAM ABONE ücretleri Türkiye Ecnebi BenzLix 1400 kuruş (| 7700 kurug SArır 79 > w > SAruk 40 >; MW > 1AyLıK: 150 » yep” Abone ücretleri doğrudan doğruya AKŞAM idaresi namına gönderilmelidir, Adres tebdili için yirmi beş ku- ruşluk pul göndermek lâzımdır. Şevval 29 — Kasım:121 S. İmsfk Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı E, 1040 1221618 930 12 o 1,30 Va. 449 6,27 1225 15,36 18,6 19,36 ———— — Idarehane: Babıâli civarı Acımusluk sokağı No. 13 Taksim bahçesi Macar şirketile müzakere bitmek üzere Taksim (bahçesini kiralamak ve bahçenin altındaki sırtlardan Dolma bahçeye kadar uzanan sahayı. satın alarak bunu park yapmak için, belediye ile Macar şirketi (o arasındaki omüzakerenin neticelenmesi için şirketin Avru- padaki müdirinin gelmesi bekle- niyordu. Şirket müdürü M. Rişard Ma- yinhart şehrimize gelmiş ve bele- diye erkânile temasa girişmiştir. M. Mayinhart ile müzakere epice ilerlemiştir. Bir haftaya kadar mukavelenin tanzim edileceği muhakkak gö- rülüyor. Fakat henüz mukavele- namenin mali cihetleri daha tayin edilmemiştir. Ancak Taksim bah- çesi yirmi beş sene müddetle şirkete kiraya verilecektir. Şim- diye kadar Taksim bahçesini işleten M. Leyman ile belediye arasındaki mukavele de bir sene sonra nihayet bulacaktır, Macar grubu, ancak bir sene sonra bahçeye vazıyet edecektir. Bu müddete kadar grup bahçe ha- ricinde kalan ve Dolmabahçeye doğru inen bostanları satın ala- caktır. Taksim bahçesi karşısında ve emlâk şirketine ait eski talimha- ne meydanından bina inşa edil- meyen sahananın stadyoın inşası için grubun belediye ile eyrıca anlaşacağı hakkındaki bir gaze- tenin verdiği (Ohaber henüz doğru değildir. Şirket mümessil- leri (o böyle bir teklifte bulunmamışlar. Yalnız böyle bir tasavvurlarından bahsetmiş- lerdir. Diğer taraftan M. Leyman tarafından © belediyede kiralanan Tepebaşı bahçesile tiyatrosunun icar mukavelesi de yakında bite- cektir. Belediye, burası için henüz bir karar vermemekle beraber ahşap olan Tepebaşı kışlık tiyat- rosunun yıkılarak yerine bir tiyatro yapmak tasavvuru da vardır. Iki tavcı Birer ay beşer gün hapse mahküm olmuşlar Hüseyin ve Kadir isimlerinde iki kişi, bir nahiye müdürünü dolandırmaktan maznunen adli- yeye verilmişlerdi. Bunlar, tavcılık suretile bir takım âdi küpe ve yüzükleri kıymettar diye nahiye müdürüne satmışlar bu suretle adamı dolandırmışlardır. Maznunların muhakemeleri bi- rinci çeza mahkemesinde yapıl- mıştır. Muhakeme neticesinde cürümleri sabit olduğundan her ikisi de birer ay, beşer gün müddetle hapsen mahküm edil- mişlerdir. lâtı hayvanlar arasında yapmak pek âlâ mümkündür. İşte: Turing: « klup âzaları: Kırlangıçlar... Belki de Turing klup âzasından daha. çok, daha fazla gezen hayvanlar... Dil ve lisan uleması, dil heyeti; Papağanlar.. Darülbedayiin operet kısmını “teşkil etmeğe kalksanız Bülbüllerden, Kanaryelerden, Sa- kalardan mükemmel istifade ede- bilirsiniz. Hırsızlar, gece hırsızları kum-” * panyaları — Fareler... Dalgıçlar cemiyeti âzası — Us- kumrular, Lüferler, Barbunyalar... Baloncu, Tayyareci ve sair bas; vai işler için hesabsız kuşlar bulabilirsiniz. i; Istanbul dilenci teşkilâtı pireler sivrisinekler, tahtakuruları... Daha bunun gibi bir çok teşkilâtın mümasillerini hayvanlar arasında bulabilirsiniz... Fakat buna muka- bil hayvanlar arasındaki nice nice teşkilâtlar vardır ki insanlar ara- sında bunları vücuda getirmeğe imkân yoktur. Hikmet Feridun aaa Göksu köprüsü Belediyenin beton olarak inşa ettiği Göksu köprüsü iki ay evel, bitmiştir. İnşaatta görülen bazı ufak tefek noksanlar tamamlan- miş ve köprünün kat'i kabul mu- amelesi ikmal edilmiştir. Uşakta kübik belediye binası Uşak belediyesi, yirmi beş odalı bir belediye binası yaptırmağa karar vermiş ve şartnamesini hazırlıyarak ilân ettirmek üzere Istanbul belediyesine gönderilmiş- © tir. Uşak belediyesi kendi bina- * sını kübik yaptırmak niyetinded İLÂN Türkiye piyasasında umumiyetle satılan meşhur FRUT SOLT'un Mucit ve fabrikatörleri Londra'da J. C. ENO. Ltd. müessesesinin, Türkiye © Cumhuriyeti kanunlaşına tamamile mus vafık olarak kaydolunan müseccel mar- kalarının gayri kanuni bir surette isti- mal edilmekte olduğu hakkında * nazarı dikkati celbedilmiştir. İşbu müseccelr markalar berveçhi âtidir. Tescil tarihi İktisat vekâ- letinin umarası, Furuit Salt o 25-11-1920 4341 Meyva tuzu 10-2-1930 2908 Frut Solt 10-2-1930 2991 Sel de fruit 10-2-1930 2907 Berveçhi bâlâ usulen tesçil edilmiş olan markalar münhasıren J. C. ENO * Ltd. in mülkü olup ancak kendileri İHTAR Binaenaleyh, kendi müstahzaratında; balâdaki markaların herhangi kelimesini aynen veyahut imlâsını tadil ve tahrif... suretile tarzı inşaya bakılmayarak gerek yalnız, gerekse ahaliyi aldatacak surette etiketlerle veya o ambalâjlarla memzuç © olarak doğrudan doğruya veya dolayısile'** istimal eden herhangi şahıs, firma,“ tüccar, müessese ve şirketi ticariye '- mülkiyeti sanaiyeyi himaye eden Türk * kanunları mucibince tecziye edilecektir. İşbu kanunlar gayri meşru rekabet için hapis ve nakdi cezaları muhtevidir, —— — — Doğrusu çok iyi tetbir Amca Bey: Bir bekâr evlenirken kendisinde... » Zır delilik... . Akıl, fikir noksanlığı var mıdır, diye muayene edilecekmişt.. A.B. — Aman birader böyle şeyler bekâr adamda bulunmaz! Beykoz: (H. R.) Hİ. ye — Hazırlan makta olan (Amca Bey. albomu) pera- kende olarak da satılacaktır efendim,