7 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

I.Mart 1923 Her klüp Beşiktaş gibi olsa Geçen Cuma günü yapılan Akşam koşusunda da belli oldu; baihazırda atletizimde en ileri gitmiş klüp Beşiktaştır. Bir zamanlar İstanbul atletizm şampiyonalarını inhisara almış olan Galatasaraylıların aylar varki, bu şubede izine tesadüf etmiyoruz. Klüp faaliyetlerinin bu geçiciliği, muhakbetlerin (obü devamsızlığı memleket sporu için fena alamet- lerdir. Bir kaç senedir her ay £&ç yüz lira verdiğimiz atletizm antrenörine, her fırsatta gittiğimiz beynelmilel müsabakalara rağmen atletizm şubesi içinden çörüyor. Senenin bazı aylarında gözüken faaliyet, memleket atletizminin terakkisinden ziyade şahsi emelle- rin tahakkuku için yapılmaktadır. İştirak ettiğimiz Paris olimpiya- dına giderken atletizm seviyemiz bu günkünden daha yuksekti. Kırk dereden su getirerek bugünki vaziyete omazeret oaranacağına şimdiye kadar takip. edilen usul- leri değiştirmek lâzımdır. Yeni bir çalışma usulini bulmak için kulüplermizde de bu şubeye, bu günki vaziyete göre bir düşünüş tarzı bile mevcut değildir. Kulüp- ler atletizm ataletini kendi kendi- lerine mazur göstermek üzere herşeyi federasiyondan ümit eder gibi bir vaziyet takınmışlardır. Federasyonun şimdiye kadar yaptığından başka birşey yapamı- yacağını anlayan Beşiktaşlılar diğer klüplere misal olacak tarzda çalışmağa başladılar. Atletizmde dahili itibarımızı da O ekalliyet klüplerine karşı müdafaa edebi- lecek ortada bir Beşiktaş klübü- müz kaldı. Gazetemizin tertip ettiği yarış- tada gördük; müsadeli klüplerin derecesi (Beşiktaş hariç) diğer klüplermizin hayli (o üstündedir. Onların taraftarları da atletizmi bizimkilerden daha iyi anlamış bir haldedirler. Bu mukayeseyi de geçen cuma- ki koşuda atletleri teşvik o eden seyircilerden farkettik. Ana spor dediğimiz. atletizm temamile birleşmeden diğer spor- ların bakkile teessüs etmesine imkân yoktur. Bu durğun vaziyeti biraz de- ğiştire bilmek için federasyon başka 'bir şeyler yapmak imkânını bulamıyorsa hiç olmazsa kulüplere bazı şeyler tahmil ederek bu şubenin biraz kıpırdanmasına ze- min hazırlamalıdır. Vala > böyle bir karar, Avrupa federasyonlarile mükayese edilince biraz garip düşer. Fakat senelerden beri ya- pılan tecrübelerle kulüpleri taah- bütsüz bırakmanın 'yanlış “olduğu anlaşıldığından böyle bir kararın esbabı, mucibesi izah edilebilir. Kendi atletizm kuvvetlerini seferber edemiyen teşekküllere, seferberlik talimatnamesi gönder- mek pek aykırı ölmaz kanaa- tindeyiz. Bu suretle hiç olmazsa atle- tizmle suğraşabilecek ve uğraşa- mıyacak kulüpler belli olur. Bizde istinat edeceğimiz hakiki kuvve- timizi anlamış oluruz. Büyük bir zahmeti külfeti mucip olamıyacak böyle bir talimatnameden sonra yapılacak bazı teşebbüslerle hiç olmazsa memleketteki müsaadeli kulüplerle çarpışacak (dereceyi bulabiliriz. Eşref Şefik Yİ limpiyadında İtalyanların ümidi #talyanların gövendikleri 300 metreci Toetti beynelmilel bir müsabakadan sonra Los Ancelos olimpiyadının ba- zırlıkları devam ederken milletlerin alabilecekleri muhtemel dereceler ehemmiyetle “mevzuubahsolmak- tadır. Atletizmde en ileri olduğu muhakkak olan Amerikalıları he- saba dahil etmiyerek Avrupa milletleri arasında mukayese yapan mütehassıslar, Italya, Almanya ve Fransayı 932 için çok ümitsiz görmektedirler. Bu sene bidayetinde fransızların vaziyeti çok kuvvetli görünüyordu. Çünkü Ladumek gibi bir şampır- yonları vardı. Ladumek fransız federasyonu tarafından - şüpheli amatörlüğünden dolayı Diskalifiye edildiği için Fransa'nın vaziyeti çok müşkülleşti. 932 olimpiyadında zayıf kalacak milletler içinde İtal- yanlar'ın 800 metroda ümitleri olduğu kaydedilmektedir. Italya'- nın bu mesafedeki ümidi Toetti bu sene bidayetindeki tecrübele- rinde bütün atletlerine nazaran ya'nın 800 İngilizlerin meşhur Lowv'nden ha- ber çikmamasına rağmen vaziyet İtalyanlar için gene ümitsiz de- ğildir. Vakıa Lov bundan evvelki olimpiyadda dünya şampiyonlu- ğunu kazanmış bir atlettir. Fakat son zamanda İngiltere hazırlıkla- rında ismine tesadüf edilmediğin- den bu şampiyonun 932 müsaba- kalarıma iştirak edeceği | şüpheli örünmektedir. Fransızların Sera Martin ismindeki şampiyonu da çok kıymetlidir. Fakat bu atlet dünya rekorunu tesis ettikten sonra bir türlü parlak törünü tekrar bulamamıştır. Almanların Pelser'i Italyanı tehdit edebilecek vaziyette gözükmüyor. Bütün'tahminler sene zarfındaki (idman (derecelerile yürütülen tahminlerdir. Pek muhtemeldir ki, müsabaka cesareti daha kuvvetli olan bazı derecesi düşük atletler bu mesa- fede en ümitli görünenleri bu seferde mağlup sederek,. bütün dünyaya müsabakanın idmandan en iyi dereceyi 'tutmuştur. Ital- | başka bir şey olduğunu isbat metredeki (rakibi | etmiş olsunlar... Insan azmanı gene galip geldi Yüz otuz kiloluk insan azmanı J Şarlı döğerken gören Karnera boksör Karnera geçen gün bir galibiyet daha kazandı. Bir Fran- sız tarafından İtalya'nın dağlik köylerinde keşfedilen bu boksör Dev gibi vücudü sayesinde öm- ründe tahayyül edemiyeceği bir servete 'malik oldu. Daha iki sene evvel; on parasız olan bu insan azmanı bu gün bokstan kazandığı milyonlara sahiptir . Karnera ; şimdiye kadar pek az boksöre nasip olan “muvaffa- kiyetler elde ettiği halde ahali tarafından tutulan ve-sevilen bir şampiyon değildir. Bunun sebebi Korneranın çok iri vücudile, son zamanda kazan- dıgı milyonlardır. Kazandığı serveti, her halile sonradan görmüşler gibi bisset- tiren bu boksör halkın baklı bir nefretini davet etmiştir. Bu umumi nefretin tecellisini geçen gün Avrupa şampiyonu biyer ahalinin gösterdiği sui muamele- den şikâyet etmiştir. Karneranın galibiyeti Amerikadan Parise avdet eden Katnera Fransada iki boksörü hakladıktan sonra üçüncü rakip olarak “Belçikalı Piyer Şarl ile döğüştü. Maçtan evvel herkes dev cüsseli adamın bu hasmını da çabuk temizliyeceğini Oümit ediyordu. Müsabaka bütün tahminleri altüst etmiştir. o Belçikalı Karnera'nın dehşetli hücumlarına adam akıllı wukabele etmiş ve herkesin hay- reti önünde maçı ancak sayı hesa- bile: kaybetmiştir. | Müsabakanın devamınca ahali Belçikalıyı teşçi etmiştir. Halkın . sevmemesine o rağmen vücudunun çok iri oluşu dolayısile merakı celbeden bir insan azma- nının yakında tekrar Amerikaya çağırmaları çok muhtemeldir. Nafta Vekâleti Ankara şehri içme suyu komisyonundan: Hisar'da inşa edilmekte olan su hazinesinin kosunlar ve şebir borularına raptedilmek üzere yapılacak kanalizasyon için font boru dirsek, ovana Su saatı (kontör) ve teferruatı ve yangın muslukları gibi malzeme ile bazı alât ve edevat satın alınacaktır. Işbu malzeme alât ve edevat yekdiğerinden ayrı alâtı gurup halinde olarak 16/1/932 tarihinden itibaren iki ay müddetle ve kapalı zarf usulile münaka- saya vazedilmiştir. Münakasa 16 mart 932 çarşamba günü saat on dörtte Işıklar caddesinde İçme suyu komisyonu dairei mahsusasında icra edilecektir. Teklifnameler ve taliplerden aranılan vesaik ve muvakkat teminat bu husustaki münakasa şartnamesinde izah edilen tarz ve miktarlarda verilecektir. Talipler şartname ve teferruatını şimdiden komisyon fen bürosuna müracaatla mütalâa ve tetkik edebilirler ve arzu edenler matbu takımını 1 şubat 932 tarihiden itibaren beş lira mukabilinde komisyondan alabilirler. Atideki maddelerde ise şartnameyi fenni izah olunacaktır : Gurup 2 Volanlı olarak tedarik edilecek vanalar: 7 adet 600 mm. likten, 5 adet 500 mm. likten, 3 adet 350 mm. likten, 1 adet 200 mm. likten olup mütebakisi tam tertipli (komple) manevra tesisatile beraberdir. 48 takım manevra tesisatı mahfuzdur. Vantus- ların tahliye muslukları altta montaj edilmiş olacaktır. Gurup 3. Delik yukarıdan ve tazyıkla yapılacaktır. Priz musluğu 1 pus ve rotguss'dan bir tarafı barici ve diğer tarafı dahili vidalı olacaktır. Borudan herhangi bir mesafede montaj edilmiş bulunacaktır. Gurup 4. İbreli saatler, atlamalı yeni (Sauteur) olanlara tercih olunacaktır. Gurup 5. Delme alâtı gurup 3 teki priz kolyesi için lüzumlu bulunan tipte olacaktır. Gurup 6. Vanturimetre 500 adet haftalık diyağram kâğıdıle teda- rik olunacaktır. esi İstanbul belediyesi ilânları | | Yakacık ilk mektebinde mevcut dökme sobalar ile çorap maki- nesi 9/3/932 Çarşamba günü saat on birde mahallinde müzayede ile satılacağı ilân olunur. » Fatih Belediye mmüdiriyetinden: Fatih Hafız paşa caddesinde 6 No. lı arsa ve dükkân mahalli icara verileceğinden talip olanların Martın 9 cuj çarşamba günü saat 14 te daire encümenine lüzumu müracaatları ilân olunur. ..... İzmir maarif müdürlüğünden: Gündoğdu mevkiinde inşası tahtı karara alınmn Gazi mektebi 17/2/932 tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve kapali zarf usulile münakasaya vazolunmuştur.Taliplerin proje, şartname ve resimlerini görmek üzere hergün İzmir maarif müdürlüğüne ve yevmi ihale olan 9 mart 932 çarşamba günü saat 1l Je encümeni daimi riyasetine depozito akçelerileri ve tekliflnamelerile birlikte müra- caatları ilân olunur. ğ Emniyet sandığı müdürlüğünden: Bekir Kâmi Beyin 18249 ikraz numaralı borç senedi . mucibince istikraz eylediği meblâğ mukabilinde sandığımız namına merhun Erenköylnde Sahrayıcedit mahallesinde'mukaddema Yalıboyu elyem Caddebostanı iskelesi sokağında; eski 44, 44, ve yeni 27, 29 numa- ralı bin doksan sekiz arşın arsa üzerinde motör mahalli ve imalât- hane ve yüz elli altı arşın arsa üzerinde marankozhane ve demirhane ve bin yüz elli arşın üzerinde etrafı kapalı ardiyeler ve iki yüz sekiz arşın arsa üzerinde açık; salaş ardiye, kırk arşın üzerinde yazıhane ve otuz iki arşın üzerinde halâ ve atmış beş arşın arsa üzerinde araba imalâthanesinin ve iki dönüm iki yüz elli altı arşın araziyi havi emlâk vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile mü- zayedeye çıkarılarak yedi bin seksen dört lira bedel mukabilinde müşterisi doktor Nazmi bey namına kat'i ihalesi yapılmış ise de mumaileyh mezkür emlâki teferruğdan imtina eylediğinden tekrar yirmi gün müddetle satilığa çıkarılmış ve 30 mart 932 tarihine -mü- sadif Çarşamba günü saat on beş buçukta 'müzadesinin“icrası 'mu- karrer bulunnmuş 'oldüğundan talip olanların imezkür' tarihte sandık idaresine müracaat eylemeleri ilân. olunur ... Emniyet sandığı müdürlüğünden: Fuat paşanın 5120 hesap'numaralı borç senedi mucibince Emir- gân caddesinde “eski 2,211 've yeni 2,2-1,2-2 numaralı maa garaj iki: sahilhaneyi terhin suretile sandığımızdan istikraz eylediği on iki bin “beşyöz liranın vadesinde ödenemediğinden dolayı satılığa çıka- rılarak ilân varakasile betaber ihbarnamenin ; tebliği için icra kılınan tahkikat neticesinde müşarünileyhin: vefat ettiği ve mirasçılarından mahdumu :Hasan beyin Misırda Hasanpaşa eltavil dairesi Elbavayatı Sokak numara 20 de ve diğer mabtumu 'Hulüsi beyin de Çinde Nankinde Türkiye maslahatgüzarı olduğu anlaşılmış ise de mahalli mezkür elçiliğimiz vesatatile kendilerine tebliğat icrası için yapılan mühaberat ve teşebbüsatımız neticesiz kalmış ve mezkür emlâkin 6 nisan 932 tarihinde kat'i kararının çekilmesi mukarrer bulunmuş olduğundan borç tamamen ödenmediği taktirde (o bilmüzayede satılacağı hukuku usul mahkemesi kanınunun mevaddı mahsusuna tevfikan tebliğ makamına kaim blmak üzere ilân olunur. Zayi Işıldak Bölüğünden aldığım Ter- his Tezkeresini zayi eyledim. Ye- nisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. o Hasköy Askerlik şube- sinden Muharrem oğlu Ahmet. Tevellüt 322 Zayi — Berat, nufus kâ mühür ve maaş cüzdanım açaldır- dım. Yeni çıkarttıracağım eski- Zayi — Müteveffa Konya em- lâk vergi müdürü Süleyman Rüştü bey kerimesi Hasibe Bâhtışah namına olan 7500 numaralı maaş cüzdanım ; 53660-1906, 12/6/333 beratım ve nüfus tezke- resi, mührümü zayi ettiğimden yenisini çıkaracağımdan hükmü numaralı lerin hükmü yoktur. Ortaköy katolik kilisesi sokak No. 9 Sıdıka; | Yoktur. Hasibe Bahtışah J A memnnnneğni (O Oi GEN