16 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

16 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

16 Ağustos 1934 © (Bu alet ile, kazaya uğrıyan tah. telbahirlerin mürettebatı, kimse nini yardımına ihtiyaçlari « olma: 'dan, imdat beklemeden,” kendi 'hendilerine suyun yi leceklerdir. "Bizim memleketimiz deniz mem- milyar kilo balık sarfe: ın 4 milyarını Japonya © sarfetmiştir. Sirasile en fazla balık sarfedi- len memleketler şunlardır: Amerika: Bir buçuk milyar kilo. Sovyetler milyar dört yi milyon kile. İngiltere: isir miivar milyon kilo. Norveç: Bir milyar kilodan biraz az. Siyam: 900 milyon 5 OFransas 300 milyon kilo, - Maamafih bizim memleketten çok az balık yiyen bir cumhuriyet tün sene zarfında ancak 15,000 kilo balık yemişler! Balık yiyenler sardır. Andorre cumhuriyeti. Bü- | Karga yoldaş, bir gün yolda ta- yuz kuyruğu tüyleri buldu. Bu buluşa pek sevindi. İşte ar. tık kargalıktan kurtulmuştu. Ar- tık o da tavus kuşu olmuştu. Hemen tüyleri kuyruğuna iliş- tirdi. Bu güzel kuyruğa sahip olduk- tan sonra, adi kargalar arasında yaşıyamazdı. Gerdan kırarak, tavuslarin ara- sina karışmak üzere yola çıktı. Fakat tavuslar, aralarına sahte girdiğini anladılar. bir tavus Kargaya: — Defol buradan! dediler, Karga azametlendi: — Neden defolacakmışım... Be- nim de sizin gibi süslü uzun kuy- ruğum var. Tavuslar, bu budala kargaya iyi bir ders verdiler. Hepsi birden ü; ip onu gagaladıl: Karga yoldaş canını zor kur- vardı: Jim Jefri. satın aldı ve orada bir boks. Resimde Bir kaç hafta evvel Pomotçuru isimli Japon tah. < talbahiri battı ve mürettebatının ç0- ğu öldü. Bu halan tahtelbahi- rin enkazı çıka nlmış ve kamara duvarlarında şayanı hayret ve dikkat yazılar görülmüştür. «Samurai, Japonların hepsi keyifli ölüyorlar.» | Resimde, sahibine alışan | bir papağanın sahibinin ağzından | Resimli İ Tavusluk taslayan karga Boynunu büktü, gene kargala- rin yanına gitmek üzere yola çıktı. Kargaları bulunca. yanına 50- kulduz — Ben geldim kardeşlerim. Sandı ki kargalar onu güler yü le karşılıyacaklar. Fakat kardeşleri, tavus kuyruğu takan karganın azametlenip ken- dilerine kafa tuttuğunu hatırla- dalar, Bilmece Akşam Bilmecesi İsim: 17 Auster 884 “Aşağıdaki resimde, civcivlerin çaylâk kapmasın diye kanat açan bir kuluçka görü - Acar ba çaylâk nerede? hafta, | lan ve yerini gönderenlerden mürekkepli kalem, bankası kumbarası, tanbuldan Londraya eseri, 200 okuyanımıza muhtelif diyeler verilecektir. Havuz Sekiz yaşındaki misafirine bah- gede, leğen kadar bir su birikin- isi gösterip: — Dikkat et düşme, senin ka- dar bir misafirim geldi de düşüp boğuldu! Deyince çocuk güldi — O sizi mahcup etmemek için | yiyecek yediğini görüyorsunuz. Boğulmuştur efendim! Hikâye | Karga yoldaştan baş çevirdiler. Kimse yüzüne bakmadı. Hiç biri konuşmadı. Sade: — Defol yanımızdan! — Git aramızdan! — Biz seni istemiyoruz! dediler. Sahte ta reye gideceğini şaşırdı, İçlerinden biri, karga yoldaşa yaklaştı A dedi, eğer karga- lığını bilip, olamıyacağın bir şey olmak istemeseydin, haddini aş masaydın, sana hiç yakışmıyacak bir kılığa girmeseydin, senden yüksek olanlar seni. cezalandır- mazlar, seninle müsavi olanlar da seni hakir görmezlerdi.... onunla 5 he yapacağını, ne- inde «Ye kürküm yen wtifeden ibarettir. İnsan olan bir şey vardır: Altın semer de vurulsa, eşek gene eşektir. | Sahiplerinin eşyalarini taşıyan köpekler de pek çoktur. Resmimizde, ağzına para elıp, ni in gazelesini istiyen, sonra gazeteyi alıp sahi: edilmiş ze Bu gördüğünüz kâşane mi, şato mu?.. Yalçın kayalarda yapılmış evlerdir. otururlar. Bu gördüğ a ) | günleri, kitap satışlarının çok armeden yapılacak uzunluğu 475 metre olacak, istinatarz duran 200 metrelik bir arşı bulunacaktır. ——- müddetçe, “süt kuzuları, işte böyle mahzun mahzun bekleşiyorlar. İranın ücra diyarlarında bal te böyle yalçın kayalıklarda iz yer, aşağı yukarı, New-Yorkun kırk katlı Bir İngiliz kitapçısının, yaz azalması nazarı dikkatini celbet- miş. | Ve meşretmiş. Yaz günleri, halkın büyük bir kısmı plâjlara gider, vaktini de- nizde ve deniz kenarlarında ge- girir. İnsan denize girmeğe giderken pek tabii olarak kitap almaz. Bu İngiliz kitapçısının aklına, denizde okunacak kitaplar meşret- mek gelmiş... Bu kitaplar, şu geçmez, sude ıslanmaz kâğıtlar üzerine basık. mıştır ve kapları, suya batmasın diye, mantardan yapılmıştı Bu sene, bütün plâj kitapçılari bu kitaplardan getirmişler ve hay- Ii de satış yapmışlar... mu? em siz ne dersiniz. Deniz- de kulaç atılırken kitap okunur Amer fevkalâde kuvvetli “projel işliyen trenlerin önüne örler konmuştur. Amerikada Kolombiya Üniver. sitesi talebeleri deniz yarışları içi işte böyle idman yapıyorlar. #ngiltere hayvanat bahçesinin maymunlarından biri, bir filimde işte bölye şoför rolü yapmıştı - Paris ekspresi yoldan Resmimizde bu acıklı manzarayı gösteriyor. weli “Avrupada da kova ile su taşır. lar. Yalnız biz bir kovayı ter için- de taşırız, onlar dört tanesini ko- layca taşır.