16 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

16 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

al GM Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy » Koçrabanı Tel. 42968 — Birkeci Mahürdareade Han Tek 29740 Es Trabzon Sür'at Yolu Cumhuriyet yp Perşembe 20 de Galata rıbtımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- son, Trabzon, Rize, Hopaya. Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, OF, Pulathane'ye uğrayacak» bir. a) Mersin —.. Sür'at yolu vapuru 17 Anafarta Ani Cuma 11 de Sirkeci rh mından o kalkacak. işte Antalya , Mersi Dönüşte bunlara ilâveten Alan- ya, Küllük, Çanakkaleye uğ” rayacaktır. 1788, Bartın yolu BURSA “im Perşembe 19 da Sirkeci Vapur başlarında izdihama mahal kalwamak üzere bilet lerin hareket günlerinden evvel Karaköy ve Sirkeci acem talarımızdan tedarik edilmesi muhterem yolcuların menfaat- ları icabındandır. o “4688,, THE TURKİSH AMERİCAN Shipping end Trading co Hayri - Araboğlu ve şerik American Expori Lines The Export Sleamsip Corporation NEW - YORK | Her on gönde bir Nevyork İle lima Bn arasında muulazam yontat Her ayn ye Sökeli günleri Kev - York,'dan hareket. Yakında Mev: Yark'dan gelecek var purlar, Exporter vepıru 5 Exirla vapıra 5 Yakında Kev > Yen austosa doğra Je duğu. Examiner vapuru Exporter vapuru 20 Exirla vapuru 8 Eyi Kumpanya, müşterilerinin daha iyi hizmet ve feykalll talar taktim emele Tek veye Marsiiyuda aktarma suretle ve doğru Konoşimento e Kevyark için merkür Umanlardan muayyen karillerde haraket len ekspres ve lüks yapurlarına yolcu ve oğyayi ticariyo kabul edecektir. | Bu vapurlar Amerikanın dahli ve bölün viliyetleri le Kanada, Gol, Mek sika ve Lei Angeles ila Ban Prnelaks, Beattiş vessire bütün Umanlar. için doğru Korçmento ile eşyayı. ticariye kabul eder, la, Safa için Glmde'da 6 met | Yakıl (Eski Arapyan) hanında 4 tnea. Katta Hayri - Araboğlu ve geriki mürer cant, Tel, 440678921 (045) smmm Dikkatli muzunu Gazino ve blrahenelere ral kolaylık. ir mizamnamesine uygun bir la har Erin içki kadebislerine bamızla sankiiire olarak Lüyaklak retleri vurulur. Adres: Panayolin Şiyolekis Elektrik ve sinema mağazası Galata, Hazaren pe cadöcel No. 57 yan (192E) mai Dr. KEMAL NURi ve Zpörevi hastalıklar Han Na, 16 40168. SATILIK APARTIMAN Gnüntada, Şiinnn karakolunda tram. vay ender yi rat biz aparluman m fiya sr Gram İkankul 176 No lı posta kurusuna Zılmanı, (4820). iş tep idaresine müracaatları ilân olunur. Müzayede ile satış (Mecburi satış) VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman ban, Telefon: 22925 e y0hü Austen 7m cama günü Me yine 108 Bunla Ee İzmir Sürat Yolu İ| tasae okçu kina cağüsünde Trjapar tamanı karşısında 9 numaralı Şişbane Karakol apartmanın birinel dalresinde mevcut ve M. de Zara efendiyo alt çok Kıymetli oşyalar müzeyede il satılacak- tar, Modern ve Vlemna mamulâtı maro ken sandalyeli meşe ağacından nadide yemek odasi, Pomljo venin salon takı- yatak odasına alt eşya karyolalar, biblolar, ecfra takırıları, gi çin sobalar, modern avizeler, perdeler, tuvaletler, aynnlı do" Japlar, portmanto, Tonnet sandalyeler, divanlar vesair. Hartmann — meşhur Tytam Bankas karşısında İzzet İİ markalı Aimen piyanosu iks mağaza boy hami 4665 pa (1760) yitrinleri. (1026) Satılık Berber Dükkânı Ankarada Bankalar cadlesinde 9 No. berber dükkün içindeki bllüemum alât, edevat vo mefruçatile Getkr. Talip olanlar mezkür dükkânda möayo VERNER'e müracani etsinler. 1848) SAKARYA vapuru EePerşembe çan sast 16 da Galata rhtumından kalkar doğru İzmire gider. Bu vapur ber pazar gan sani 16da İzmirden kalkıp doğru İstanbula gelir Kimyager HUSAMEDDİN Tam idrar tahlil 100 kuruştur. Bild mum tahllât. Bahçekapı, Emlâk ve Güzel Sanatlar Akademisi Müdürlüğünden: muhtelif şubelerinden mezun olup ta şimdiye almamış, olanların 350 kuruş ve dört adet arile birlikte bizzat veya tahriren akademiye müra- €aat etmeleri ilân olunur. (4759) Hilâliahmer hastabakıcı hemşireler mektebi müdürlüğünden : Genç kızlarımıza şerefli, emmiyetli bir istikbal bazırlıyan mekte- bimize talebe kayıt ve kabul muamelesine başlanmıştır. Kabul şartları : 1 — Türkiye cumburiyeti tebaasından olmak. 2 — Yaşı (18) den aşağı (80) dan yukarı olmamak. 3 — Orta tahsili ikmal etmiş olmak. 4 — Evli olmamak (evvelce evlenmiş ve ayrılmış ise çocuğu bulunmamak). 5 — Mektebi terkk i veyahut beş senelik mecburi hizmeti ikmal etmeden evvel mesleği terkettiği veya çıkarıldığı takdirde mektep mas- Falını ödeyeceğine dair noterden musaddak bir kefaletname vermek. 6 — Sıhhati tam olmak ve boyu (1,52) den aşağı olmamak. (Tibbi muayene mektepte yapılacaktır. ) Mektep Hilâliahmer cemiyetinin malı olup tahsil müddeti iki altı aydır. Talebelerin iskât ve tedrisatı tamamen mer cemiyeti tarafından te: gi Mektebe girmek istiyenlerin 15 eylül 1934 tarihine ka: dan maada hergün, İstanbulda Aksarayda Haseki çaddesinde mek- (1548) istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisi Akliye ve asabiye hastanesi için lüzumu olan 226 kalem ilâç ve sıhhi malzeme olbaptaki şartnamesi vehile ve 28 Ağustos 934 salı günü saat 14 te aleni münakasa suretile satın alınacaktır. İstekli- lerin müracaatları. (4522) İT istanbul Evkaf Müdürlüğü İlânları 1) 1 — Küçük Mustafa paşa, Kubur beli, ince bel 6 No.lı hane 2 — Alu mermer, Kâtip muslahattin, cami sokak 57 No. li hane 3 — Bahçekapı, Şey Mehmet geylani, peynirci, 22-24 No.lı dükkân 4 — Gedikpaşa, Divaniali cadde üzerinde 61 No.lı dükkân $ — Küçük Mutafapaşada Kara sarıklı arsasında baraka 6 — Kızıltoprak, Zühtü paşa, Bağdat caddesi 34 No.lı dülkân 7 — Hopyar, yeni postene karşı sirasında 56-68 No.lı dükkân 8 — Kadıköy, Cafer ağa, oton Nurettin paşa 70-72 No.lı hane 9 — Karagümrük Derviş Ali, Nurettin tekkesi 25 No. mektep Balâda muharrer emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine kadar kiraya verileceğinden müzayedeye vazolunmuştur. Taliplerin 27/8/934 pazartesi günü saat on beşe kadar Evkaf Müdürlüğünde vakıf i 4807) Mersin Belediye Reisliğinden: 12/8/934 tarihinde ihalesi icra edilmek Gzere kapalı zarf wsulile ya konulmuş olan Mersin Irmak suyunun klorize on usulile Baktryolojik ve Hikemi tasfi tesisat ile fenni, sıhhi bir tevzi şebekesi tesisatına ait ibzari pro- jelerin tanzimi için talip zubur etmediğinden münakasa hükümsüz addedilerek bu işin pazarlık suretile yaptırılması tekarrür etmiş olduğundan isteklileri şartnameyi parasiz olarak belediye fen ve pazarlığa girişmek isteyenlerin 28/8/934 Belediye Encümenine gelmeleri ilân olun Erzincan Jandarma Mektebi Müdürlüğünden: 150 bin kilo Ekmeklik unun kapalı zarf usulile 3/9/934 pazartesi günü saat 15 te İhale edileceğinin ve taliplerin yüzde yedi buçuk teminatile Erzincan Jandarma mektebi Satınalma Komisyonuna Niçin cildim BELİ yi payla w Hattâ rüzgârle ve yağ- murla havalarda bile | Rüzgâr esiyor veya yağmur yağı: Yor. Hiç umurumda deği... Biliyorum. İki terkibindeki krom köpüğü saye kalır. Cildim yağlıdır. Böyle ikon Tokelon pudrası, diğer pudrulardan dort dela daha farla müddet yapışık kalır. Terlemeye mukavemet ve münbesit mosamatın hüsulüne manl olur, Hor no yapsanız, gündüz vo. gear, hiç bir parlaklık izl vermeksizin şayan hayret bir güzellik, tabi! bir ten temin edecek İçin Petalir Tokalon pudrasını ve yağlı bir ole işin Pero Tokalan pudrssini kullanınız muz Ish NESTLE nin imal ettiği meşhur ELEDON AYRANI ile tedavi ediniz. Başlıca ecza, Aziz Türk Çocukları Biricik gazete, Türk Çocuk Gazetesi İstediğiniz şekilde bugün çıktı. İİ Heryerde arayınız, alınız ve seviniz, gerbeyilmiz” Arsin Mühim bir karar Yüzünüzlü artık felâketten kurtarımız. Buhran do- layısile hakiki bir fırsat ve emsalsiz bir rekabet w9 25 Tenzilât 10 Adel paketi 100 kuruştan 75 1 Adedi 10 ” Bütün dünyada yezâne olan SOUPLEX - PLATINE Şahesar ve lüks traş bıçağı bugünden itibaren pil dn yukarıdaki fiatlarla atılacaktır. Her yerde bulunur. Başlıca bahçekapısında ZAMAN, ilriyat ya ecza deposunda, Toptan eatiş - Keterellerde 26 No. All Asçar ve Nissim lego, tcnrelieneler. Istanbul Deniz Ticareti di Müdürlüğünden: Denizyollari İşletmesinin sahip bulunduğu “KIZILIRMAK, SİNOP ve ZONGULDAK, vapurlarının idare ihti işin kömür naklı- yatını deruhte eylemiş bulunan Kırzade Mustafa ve Hüsey Beylere kendilerile mün'akit mukavele ahkâmı dairesi zarar ve hesaplarına işletilmek ve idarenin tabriri mi madıkca ecnebi limanlarına gönderilmemek üzere 2/8/934 tari itibaren bilâbedel emirlerine tevdi ve irac ve kendi fırmi forsunu koymalarına müsaade edilmiştir. Mukavele mucibi gemilerin ve yapacakları seferlerin bileimle rlinum, maaşat, tamirat ve her nevi masarif ve ber türlü babri ve tüccari mes'uliyet ve mehâliki badema mumaileyhimaya racidir. Ancak gemilerin mülki- yeti kemafissabık İdarece temamen mabfuz tutulmuştur. İlân olunı A epilbemink Mae Erenköy Kız Lisesi Müdürlüğündeni 1 — Ağustosun Yirminci Pazartesi gününden itibaren mektebimiz ik dördüncü ve beşinel sınıflarına Geretli leyli talebe kaydınâı başlanacaktır. 2 — İlk kısım leyli ücreti 200 liradır. Baremin yedinci derecesi kadar maaş ulan memur çocuklarından yüzde on, kardeşlerin ikini isinden yüzde on beş diğerlerinden yüzde yirmi tenzilât yapıl 3 — Kayıt için talebenin velilerile birlikte gelmeleri, fazla tafahı lbgcezeres ndheir. (1018) kuruş müracaatları ilan olunur. (4809) Mik için mektep müdürlüğüne müracaat edilmesi lâzımdır. sadi