16 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Ağustor 1934 AKŞ Leblebici Horhor Italyan sinema münekkitleri ne diyorlar? Venedikte Lidoda Ekselesyor isminde büyük bir otel vardır. Bu otelin lokanta ve barından başka hususi plâjı ve sineması da mev. cuttur. Bu sinemada yazın her memleketin en güzel filimleri gös- * terilir. Bu ine Ekselesyor otelinde Filim hakkın. gazetelerinde çıkan yazılar iyidir. Münekkitler, bazi kusurlarına rağmen filmi iyi bul- muşlardır. Bilhassa Feriha Tevfik hanım çok beğenilmiştir. Müneke kitler kendisini Avrupa ve Ame- rika. artistlerinden farksız bulur yorlar. inema münekkitleri «bu filim- 'de fazla musiki yerine biraz da- ha hareket olsaydı kusursuz bir filim denilebilirdi» diyorlar, Hollivutün genç üç — Sinema haberleri X Geçen kış şehrimizde fran- | szensı gösterilen Mölo filminin almancası Romada 18 aydanberi gösterilmektedir. Bu filimde Eli- sabeth Berger ile Rudolph Fors- ter baş rolleri yapıyorlar. Holandada, Holandaya ait büyük bir filim yapılmıştır. k Meşhur Fransiz artisti Sacha Gultry, Pasteur ismile yazdığı pis yesi filira olarak yapacaktır. rete ait bir filim yapiyorlar. Fji min İsmi «Silâhaz muharebe» dir. # Fransada Deliler isminde ko- mik bir filim çevriliyor. Ahlâk mücadelesi Mae West Hollivutun en namuslu kadını! Amerikada açık filimlerin or. tadan kalktığını ve ahlâki filim- lerin rağbet bulmağa başladığını geçende yazmıştık. Bu cereyahi üzerine bütün Hollivat artistleri birer ahlâk mücahidi halini almış- lardır. Amerikadaki ahlâk cereyanı fi- limlere inhisar etmekle kalmıya- rak arlistlerin husus hayatlarına: da teşmil edilmiştir, bunun içli bütün artistler mümkün old kadar saf görünmek ve kendile- rine taraftar kazanmak için çali giyorlar. Hollivut artistleri arasında ha- yati en gürültülü geçmiş olan Mag gevirdiği fi. İlmler de bir çok dedikodulara se bep olmuştur. Yeni cereyan üze- rine Mae West kendisine tara ar bulmak lüzumunu anlamış ve pek kurnazca hareket etm “Artist birdenbire dindar bir kar dın hali takınmış, yama, papazlarla dostluğu sıklaş- tirmağa | başlamıştır. Kiliselere bolca para da verince bütün pa- pazlar bu artistin tarafıni tut muşlardır. Aberdeen peskoposu Mae West için diyor «Bunun kadar namuslu, iyi kalpli ve âlicenap bir kadın az bulunur. Boş vakitlerinde daima kiliseye gelir. Ne sigara, ne de içki içer. Daima işile meşgul olur. Bütün artistler Mae Westi mümu- ne ittihaz etmelidirler.» Bu kadar ahlâklı bir kadın olati Mac Weste yeni bir filimde Ma Tie Antoinette rolünü yapmasi tekli edilince her şeyden evvel yu suali sormuştur: — Bu kadının kaç Aşığı vardı?! # İtalyada «Çölde kartallar» isminde tayyareciliğe ait bir filim gevriliyor. Filim Trablusgarpte .çevrilmektedi Sahife 9 Mollivutta çevrilen yeni bir revü filminde oynıyan genç minde bir filim çevrilecektir. Fi- İlimde Harry Baur, Suzy Vernin, Jesseline Gael, Colette Dorfeville bax relleri v e kl Asri i kleopatra Anita Page “Page nihayet evlendi ni verilen «Asri Kleopatra» Hollivutun. meşhur yıldızlarından hayet evlenmi kadar bir çok ta- | halde, evlenmeğe bi türlü razı olmuyordu. Bunun se- bebi evlendikten bir müddet son ra boşanmaktan korkması 24 yaşında olan Anita nihayet İ Herb Brow isminde bir bestekâr. la evlenmiştir, Bestekâr bundan evvel iki defa evlenmiş ve bosan- Bunun için bu defaki izdi- da çok uzun süreceği ümit Genç Fransız artistle Pierre Brasseur ve Edyig; lere «Beyaz ve siyah» bir filim çevirmeğe başlar: “lar ham