16 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

16 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

an e AKŞAM Sahife 1. Hava Makinist Mektebi için 50 takım Elbise man şapka 100 adet Gömlek, 100 adet kravat 2/9/934 Pazar günü saat 14 to aleni münakasa ile alınacaktır. Şartnamesini göreceklerin her gün taliplerin belli saatinde Top- hanede Komisyona gelmeleri, (183) (4588) * Levazım dikim evi için 15,000 adet sarı perçin çivisi 20,000 adet kesme kanca 16/8/934 per- şembe günü saat 15 te pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri.198,,“4777,, Fen tatbikat mektebi emrinde bulunan güvercinlerin uçuş nak- Jiyatma talip zuhur etme: pazarlığı 21/8/934 Sah günü 14,30 da yapılacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, “200, “4812, * Levazım dikim evi için 250 metro yakalık çuha 19/8/934 pazar günü saat 15,/15de pazar- hkla almacaktır. Taliplerin Top- hanede komisyona gelmeleri. “202, “4813, * Harbiye mektebi için beşyüz kilo beyaz peynir 18/8/934 cw martesi günü saat 15 te pazar. lıkla alınacaktır. Taliplerin Top- hanede komisyona gelmeleri. “201, “4814. * Istanbul “ levazım | amirliğine bağlı kıtaat için müteahhit namı hesabına 16.000 kilo kırmızı do- mates, 4.000 kilo dolınalık büber, 1.000 kilo ince bübere talip zohür etmediğinden pazarlığı 18/8/934 cumartesi günü saat 15,15 de yı pılacaklır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri. “203, “4815, İstababul dördünet tera memurluğan- dan: Tamamına, dört bin dört yüz on İkl bu- çük lira kıymet sakdir edilen Beyazıtta Soğunağa mahellesinin eski Caml, yeni Çeşma cökağniln eki 12 mirerre 10 No. hanefi tamamı açık maya Konulmuş olup 16/8/204 tarihinde karlnamesi divanhaneye talik edilerek 16/0/984. tarihine müsadir Çerşamba, günü saat cn dörtten on aliya kadar İstanbul dörüoncü era dalresinde açık arttırma ile alacaktır. Artırmaya İş- tirak için yüzde yedi buçuk temine eikçosi elırır. Müterakim vergi ve bele- diye ve, vakif icnresi müşteriye alti. Artırma bedeli o muhammen kiyme tin yüzde. yelmiş beşini bulduğu takdirde ilalesi yapılacaktır. Akal halde en on arttıranın taalıibdn baki kalmak Bero arınma on beş gün daba teni. eilerek 4/10/984 tarihle" mnsadif per. eme günü aynı eantta cn çokartırana ihalesi lera edilecektir. 2004 numaralı İcra kanununun 126c1 maddesine potek: Galibi al caklılar ile diğer sltkadarların, İrtifak hakkı, sahiplerinin dahi gayrl menkul üzerindeki haklarını ve hususi falz ve masarife dair ildlalarımı evrakı müsbf telarile. yirmi gün içinde Icra dairesine bildirmeleri lâzuılr. Aksi balda hakları tapu sicilerin sabit olmadıkça satış be- delim paylaşmasından. bariş kalırlar Alâkadarların bu madde ahkmına. göre haraket etmeleri ve daha fazla melülmet almak istiyenlerin 984/640 numar dosyaslla dadremize müracaat n lâm clunür, 0814) Bulana akti mükâfat Koyu ranikto ür kurt köpeği Şişlideki Hastaneden kaçmıştır. Bulup ta Maçka: da BELVEDER. aparlımabında Azize Krep hanıma gören wekten meğnün edlincektir. (820) tevfikan Beyoğlu, Asmalımeaçlt Bursa pazarı İttsallnde Atlas Han Tel. 48865 Istanbul ziraat mektebine L-1 girme şartları Istanbul Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Türkiye Cumhuriyet tebasından olmak. 7 — Orta mektep mezunu olmak. Taliplerin miktarı fazla olduğu takdirde Tabiye, Fizik, Kimya, Türkiye coğrafyası ve tarihten 22 eylül tarihidne saat onda Istanbul ziraat müdüriyetinde yapılacak müsabaka imtihanını kazanmak. 3 — Arazi sahibi çiftçi evlâdı olmak, Bunu bulundukları mahal- idare heyetinden bir mazbata ile tevsik etmek. 4 — Yaşi 19 dan yukarı olmamak. 5 — Vücutları ziraat işlerinde çalışmağa dayanıklı olduğuna dalr resmi doktor raporu almak. 6 — Aşı şahadetnamesi getirmek. 7 — Belediye veya polis merkezinden iyi ablâklı olduğuna dair mazbata getirmek. 8 — Kabul olunan efendiler tahsil esnasında mektebi terkeltik- leri veya mektepten mezun olduktan sonra hükümet lüzum göster- diği halde beş sene mecburi bizmeti kabul eylemedikleri taktirde, mektebin kendilerine yapmiş olduğu masrafları ödeyeceğine dair, mektebin vereceği nümuneye göre Noterlikten tas endi vereceklerdir. Teahhüt senedi vermeden mektebe müsaâde olunmaz. 9 Mektebe girmek isteyenler Halkalı Müdürlüğüne yazacakları istidalarına ili; cüzdanı, 2 - Ortamektep şahadetnamesi, 3 - Arazı sahibi çiftçi evlâdı olduğuna dair idare heyeti mazbatası, 4 - Sıhhat raporu, 5 - Aşı çahadetnamesi, 6 - Polis veya belediyeden alınmış hüsmü- bal kâğıdı, 7 - Üç adet vesika fotoğrafını göndermelidirler. 10 — İstanbulda bulunanlar istida ve vesikaların vermek ve için Halkalıda Mektep Müdürlüğüne veya İstanbul Vilâ- iler. 1 Mümeamtleri geceli hnbal ve gesi Tee ln 5 il tarihine kadar yapılmış olmalıdır. Noksan evraklı müracaatlar kabul olunmaz. 4611) Askeri Liseler Müfettişliğinden: İstanbul ve Bursadaki As, liselerle Erzincan ve Konya Askeri Orta mektepleri için aşağıdaki derslere muallim almacaktır. 1 — Riyaziye, Fizik, Kimya, Tarib, Coğrafya, Almanca, 2 — Birinci Maddede yazılı derslerin muallimliğine talip olanla- riv, Üniversitenin o; derse ait şubesinden mezun bulunmuş olacak- lar veya maarifin aynı derecedeki mekteplerinde müseccel muallim bulunmuş olacaklar: veyahut mütekait zabitandan Üniversitede İm- tiban vermiş ve ehliyetname kazanmış bulunacaklardı Riyaziye için yüksek mühendis mektebi mezuna olması da eniz- dir. Almanca için sivillerde Üniversitede imtihana sevkedili 3 — İstanbuldaki Askeri Liselere talip olanlar için verilecek aylık ücret 84 ve Bursa lisesi için 98 ve Erzincan ve Konya orta mektepleri için 98-108 lira aylık ücret verilir. 4 — Bu muallimlikler için mütekait zabitandan veya sivil mual- Jimlerden arzu edenler hangi mektebe ve hangi derse talip olduk- larına dair yazacakları birer istidaya hal tercümelerini * Fişlerini kadar Ankara Askeri devama İstanbul Ziraat Mektebi ik olarak: 1 - Hüviyet Kırıkkaledeki Askeri sanatlar mektepleri ve vazifelere müallim ve memur alınacaktı 1 — Atelye müdürlüğü, Atelye ressamı ve resim muallimi Tekneloji “Sant bilgisi, muallimliği, musiki muallimliği, 2 — Bu vazifelere talip olanlarn vesikalarının birer saretlerini ve fişlerini bir istidaya iliştirerek 934 Ağustos nihayetine kadar Ankara Askeri liseler müfettişliğine göndermiş olmaları icabeder. 3 — Atelye Müdüriyetine 126, ressam ve resim muallimliğine 106, Tekneloji muallimliğine 108, musiki muallimliğine 98 lirm aylık ücret verilecektir. (4555) Nafıa vekâletinden: Ankara - Çankırı yolunun 106cı kilometrosunda “20418,61,, lira e keşifli TÜNEY köprüsü inşaatı kapalı zarf usulile münakasaya conulmuştur. Taliplerin münakasa evrakını Köprüler ve Binalar Retliğin, İs İri müren edebe. Münakasaya girmek isteyenlerin şimdiye kadar yapmış oldukları inşanta dair vesikalarını münakasadan en az sekiz gün evvel Şoseler Reisliğine vererek bir ehliyeti fenniye vesikası almaları. lâzımdır Münakasa evrakı ON lira bedel mukabilinde Nafıa vekâleti Malzeme Müdürlüğünden alınabili Müvakasaya iştirak edeceklerin hazırlayacakları teklif mektuhılarını 1/9/1934 tarihine müsadif Cumartesi günü oaât 15 kadar Nafia Vekâleti müsteşarlık Makamına tevdi eylemeleri ilân olunur. “4535 Posta T.T. Binalar ve Levazım aşağıdaki dersler örmek üzere Nafın Vekâl tanbul ve Ankara Başmihendis- 4, 3 ve 1, 5 m/m kutrunda 155 ton demir tel kapalı zarf usuli münakesnya konulmuştur, Merkür tellerin 1 Eylül 934 tari ihalesi icra kılımacağından taliplerin şartname almak için şimdiden şartnamedeki tarifat dahilinde ibzar olunacak teklifname ve temi patlarını ihtiva edecek zarfları tevdi için de mezkür tarihe müsad Cumartesi günü saat 14de Beyoğlunda Posta Telgraf binasında am mara aa İ.O, 3 üncü katta mübayaat komisyonuna müraçaatları, “3499, Halk Ticaret Biletleri 1—M al, milli ticaret ve milli. sanayi münasebetlerin kolaylaştırmak ve çoğaltmak ve halkımıza memleketi tanıtmak gayelerini güden Devlet Demiryolları İdaresi “Halk ticaret biletleri, namı altında 20 Ağustos 934 fevkalâde tenzilâtl yeni bir ta 2 — Halk Ticaret Biletleri, on beş günlük, olmak üzere üç seri üzerinden tertip edilmiştir: Ücretler : Birinci mevki | İkinci mevki | Üçüncümevki On beş günlük biletler | 35 » 115 Bir aylık . 60 40 Du, İlki aylık " 7 50 Bn Bu ücretlerere nakliye vergisi de dabildir. 3 — Halk ticaret biletleri hamilleri biletin meri bulunduğu müd. detçe Devlet Demiryolları üzerinde hiç bir inünzam ücret vermek- sizin diledikleri istikamette diledikleri kadar seyahat etmek diledik leri istasyonlarda inmek binmek ve durmak hakkını haizdir. 4 — Halk ticaret biletleri hamilleri hareket ve yolculuk esma- sında biletlerini istasyonlara kayıt veya vize ettirmek mecburiyetine tabi değildi 5 — Halk ticaret biletleri hamilleri yolcu ağırlıkları hakkındaki ahkâm ve müsaadelerden istifade edeceklerdir. Buna ilâveten ayrıca. aynı cinsten 25 kilo veya muhtelif cinslerden elli kiloya kadar veya nümüne kolleksiyonlarını aynı trende parasız. irebileceklerdir. 6 — Halkt Ticaret Bilet hamilleri mafevk sipıfta seyahat etmek isterlerse ücret farkını umumi tarifeye göre tesviye edeceklerdir. Ankara Nafıa 5 Baş Mühendisliğinden: Birinci madde — Bedeli keşfi “46312, lira ve “98, kuruştan ibaret olan Ankara İstasyon eşyayı Ticariye Anbarı yollarının parke kaldırım inşaatı mukavelename tarihinden itibaren 150 gün zarfında ikmal edilmek üzere ve kapalı zarf ile 2/8/934 tarihinden 2518/934 tarihine kadar “23, gün müddetle münakasaya konuk muştur. İkinci Madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malilerini m isteyenlerin. A — Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan “3474, tire Vilâyet muhasebesi veznesine tevdi ettiklerine dair makbuz sene- dinin veya milli Bankalardan birinin teminat mektubunu yabut esham mukabili muhasebeden almacak ilmübaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet oldyklarına ve ait bir vesika göstermeleri icap eder. € — Yetlerindeki ehliyeti fenniyo vesikalarını yevmi ibeleden en az sekiz gün evvel Vilâyet Baş mübendidliğine göstererek mü- | makasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları veyahut ellerindeki vesikanın zirine şerh verdirmeleri iktiza eder. Bu üç şartı tamamen baiz olmıyanların münakasaya iştirakleri şayanı kabul olmıyacağından teklifleri kabul edilmez. 3 öneli madde — Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale kas mununun onuncu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı 25/8/934 tarihi ve Cumartesi günü saat on beşte Vilâyet münakasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. Aüncü madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha ziyade malümat almak istiyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Nafıa Baş Mühendisi (4434) Nafıa Fen Mektebine girme şeraiti İstanbul Nafıa Fen Mektebi Mi Mektebin tahsil müddeti üç senedir. 1 — Türkiye Cumhuriyeti tab'asından olmak, ve 17 yaşından aşağı ve 25ten yukarı bulunmamak ve devamı tahsile ve ifayı va” zifeye mani sari ve uzvi hastalık bulunmamak, hüsnü ahlakına dair zabıtaca tasdikli vesika ibrazile hüviyet cüzdanı, aşı kâğıdı, sıhhat raporu ve 4>X5 eb'adında 7 adet fotoğrafı bir zarf içine koyarak ve mektep müdüriyetine hitaben yazılmış bir istidaya iliştirerek vermek lâzımdır. 2 — Lâakal orta mektepten veya aynı derecede tahsili haiz ma- arifce musaddak bususi mektepten mezun ve riyaziyeden vet almış bulun 3.— Yukariki şeraiti baiz taliplerin malümatı mektep te: tan takibe kâfi olup olma: anlaşılmak üzere “ Cebir, Hesap ve Hendese , den “20-30, eylül içinde bir müsabaka -imtihanı ya- pılır ve bu imtihanda muvaffak olanlar mektebin ihzari sınıfına girip onalı hafa nehari okurlar ve 16 hâfta sonunda yapılacak imtihanda muvaffak olanlar birinci sınıfın leyli talebesi olurlar, 4 — Tam devreli lise mezunları imtibansız olarak birinci sınıfa Şubat 1935 içinde leyli girebilirler, 5 — Kayıt zamanı Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba olmak üzere 15 Ağustostan 30 Ağustosa kadardır. Bundan sonra yapılacak müraçaatlar kabul olunmaz. “4600, ibarı malilerine ne müracaatlerı ilân olunur. ürlüğünden: