11 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

11 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12. O Cihad (Güneş) Mehmed Ali (Beşiktaş) Geçen hafta Galatasarayın Top- Kapıya galibiyetinden” ve şanslarını müsavi gördüğümüz Beşiktaş - Fener- bahçe beraberliğinden maada diğer neticeler birer sürpriz sayılabilir. Bey-i köz - Vefa, Süleymaniye - Eyüp, Gü- eş - İstanbulspor maçlarından bil- hassa sonuncusunun “Betüberlikle bi- © teceği yalnız bizim değilşhir çok kim- 4 selerin hatırından geçfnezdi. Bu pazar, lig maçlarının ikinci haf- tasıdır. Bu hafta da acaba geçen haf- taki gibi umulmıyan, hatıra gelmiyen neticeler olacak mıdır?, Tlk haftanın beraberlik-neticelerin- den bir kısmını sürpriz telâkki etsek- bile, henüz kendilerine gelemiyen ve bir kısmı lâyıkile çalışmamış olan ta- kımlar arasında bu kabil sürprizlerin tekerrür etmemesine bir hafta gibi kısa bir zaman kâfi gelebilecek midir? Pek zannetmiyoruz... Belki geçen haftaya nazaran daha normal neti- celer arasında gene Uumulmıyan ve beklenmiyen neticelere de tesadüf e- deceğiz. İşin bu tarafını sahaya ve filiyata bırakarak vazifemiz olduğu için bu haftaki maçlar hakkında düşündük- lerimizi yazmağa girişeceğiz. Beykoz — İstanbulspor Şeret stadında yapllağak maçlar- dan biri Caferin idaresi ditında oyna- nacak olan Beykoz . İstanbulspor maçıdır. i Mi hafta Beykoz - Vefa maçının 1 beraberlikle neticelenmesine mu- ' ki Beykozun bu haftaki hasmı olan İstanbulspor da Güneşle 1-1 berabere ““ katmıştır. Geçen hafta gördüğümüz gibi İs- tanbulspor futbolcülerinin ekseriyeti- ni gençler, daha iyi bir “tarifle çok gayretli gençler teşkil etrhektedir. İs- tanbulspor takımı üzerine oyunun ilk kısımlarında ve derhâl teknik bir yük- seklik tesis edilmediği takdirde takt- min mahevi kuvveti yükselmekte ve galip gelmek güçleşmektedir. Bina- enaleyh geçen hafta Bi'takım kar- şısında Güneşin uğradığı'müşküllerle bu haftada Beykozlıh 'Karşılaşması muhtemeldir, Her ne olursa olsun. Bkoz - İstan- bulspor maçı çetin ve &nterasan ola- öaktır. Yalmz şunu *Kaydetmeği lü- zumlu buluyoruz ki birinci sınıflar da dahil olduğu halde bütün takımları- mız arasında her hafta bir hafta ev- velkinden daha iyi oynamağı itiyad haline getirmiş olan takımımız Bey- kozdur. Bunun için Beykoz - İstan- 4 Sv Melih (Güneş) La e — m ks anmaya AKŞAM—SPOR o Bu haftanın en mühim karşılaşması: va - Güneş ne netice verebilir ? bulspor karşısında Güneşten biraz daha şanslı olması ihtimali mevcut- tut, Vefa — Eyüp Şeref stadında yapılacak maçlar- dan ikincisi Said Salâhaddinin hâkems liği altındaki Vefa - Eyüp karşılaşma- sıdır. Vefa, geçen hafta, Beykoz karşı- sında doğrusu ümidin hilâfına bir riu- vaffakiyet göstermiştir. Eyübün ge- çen hafta Beykoz ve Vefadan nisbe- ten daha hazif olan Süleymaniye ile berabere kaldığı göz önünde tutulur- sa Vefa - Eyüp maçında Vefa lehine daha ziyade şans görmemek kabil de- ğildir Hele geçen hafta Vefanın son mü- dafaa hattında bir oyuncu eksikliği yüzünden eski müdafilerinden yağ- | lanmış ve her halde eski vaziyetini kaybetmiş olan Saimin oynatıldığını ve belki bu hafta daha genç birisinin oynatılacağı düşünülüyorsa Vefanın galibiyet şansı artmış olur kanaatin- deyiz. Galatasaray — Süleymaniye Taksim stadında Basrinin hâkem- liği altında yalnız Bu maç oynana- caktır. ee geçen hafta, tahmin Faruk (Güneş) Reşad (Güneş) ray karşısında az çok muvaffakiyetli bir oyun çıkardı. Hattâ diyebiliriz ki ikinci devre başında Galatasarayla | 1-1 vaziyete geldikten sonra yanlış bir tabiye olarak daha fazla müdafa- | aya sapmamış olsaydı belki Galatasa- rayı biraz daha zora sokabilir. Geçen haftaki Galatasaray takımi- le geçen haftaki Fenerbahçe takımını mukayese edecek her hangi bir kim- se, hattâ bir Galatasaraylı bile, Fe- nerbahçenin daha kuvvetli bir halde olduğunu kabul eder. Şu halde Top- kapının bu haftada fenerbahçeye | sere kabul etmek yanış ol- | çen haftaki kadrolarile mi: çıkacak- lar, yoksa birbirlerini göz önünde tu- tarak bazı değişiklikler mi yapacak- 4 lardır bilmiyoruz. Bunun için biz bu haftaki maç için düşüncelerimizi ya- zarken her iki takımın geçen -hafta- ki kadrolarını nazarı itibare” almağı en kestirme yol buluyoruz. İki takım arasında bir mukayese yapmak için geçen haftaki kadrolar- da gördüğümüz oyuncuları gene ge- çen. hafta karşılaştıkları takımlar karşısında verdikleri randımana ve gös- terdikleri muvaffakiyete göre numaâ- ralıyacağız. Bu numaralar nefes ve mukavemet, oyun ve teknik olarak iki kısma ayrıl mış ve her birinde 10 tam numara sayılmıştır. Beşiktaş: Nefes ve Oyun ve mukavemet teknik Mehmed Ali Hüsnü Hristo Rifat Bülend Fevzi Rıdvan Hakkı Muzaffer . aoaaJasaıe aesaoaaa f Beşiktaş - Güneş arasında geçen sene aynanan maçtan evvel Ulvi Ziya Heşiktaşı bayrak veriyor. » ettiğimiz gibi, oldukça zayıf bir kadro ile çıkmıştı. Böyle olmasına rağmen Topkapının canlı oyunu karşısında günün yegâne galibiyetini elde etmiş- ti. Galatasaray takımı hesabına tak- dirle kaydedilecek bir noktadır ki bü takımın oyuncuları, kadronun en za- yıf zamanlarında bile, bütün varlık- larile oynuyarak kuvvetli ve tam çık- tıkları zaman bir kaç sayı farkla! ko- layca yenebilecekleri nisbeten zayıf takımları ne yapıp yapip bir tek sayı bile de olsa yenmek ve üç puvanı ce- be indirmek muvaffakiyetini göster- mektedirler. Esasen lig maçları, dün- yanın her tarafında olduğu gibi gol fa7- lalığı ve büyük üstünlük meselesi de- gil, sadece puyan mesijesidir. Galatasarayın bütün ve hattâ ikinci sım fütbolcüleri bile bunu tak- dir ederek ellerinden gelen gayreti sar fetmek cihetinden cidden diğer klüb- j lerin futboleülerine de nümüne ola- bilirler, Bu itibarla bu hafta da Galatasa- rayın galibiyetini bekliyebiliriz. Fenerbahçe — Topkapı Topkapı, geçen hatta bir sayıile mağlüp olmasına rağmen Galatasa» maz. Hususile çok alışık olduğu ken- | di çimen sahasında oynanacak olan Fenerbahçenin, Beşiktaştan daha za- | yıf bir takım karşısında bir kaç misli | randıman vereceğini muhakkak gör- | mek lâzımdır. İ Beşiktaş — Güneş Bu haftanın belki keyfiyet itibarile değilse kemmiyet itibarile en mühim maçı Fenerbahçe stadında Nuri Bo- sutun idaresi altında oynanacak olan Beşiktaş - Güneş maçıdır. Her iki takım bu hafta sahaya ge- i Beşiktaş hücum hattı Güneşinkinden daha Ruvvetli ve daha müessirdir Eşref (Beşiktaş) tün olduğu meydana çıkar. Ancak Beşiktaşın kuvvetli bir takım karşısında aldığı bu yekünu Siyah - beyazlılar lehine kaydetmek ne.kâdar doğru ise Güneşin Fenerbahçe kadar İ kuvvetli olmıyan İstanbulspor karşı- İ sında tam randımanını vermemiş bu- lunduğunu da kaydetmek lâzımdır. Yukarıda esaslara dayanarak mu- kayesemize devam edecek olursak her İ iki. takım muhtelif halları üzerinde İ şu neticeye varıriz Şeref (Beşiktaş) | Beşiktaş | Nefes ve Oyun ve mukavemet teknik İ Kaleci 3 7 Müdafaa 15 13 Muavinler 19 18 Hücum 38 37 Güneş: Kaleci 8 3 Müdafaâ 12 2 Muavinler 22 18 Hücum 31 * Şu-halde gayet kolaylıkla anlaşılı- yor ki Beşiktaş ve Güneş müdafaa kı- sımları hemen hemen ayni âyar ve ay- ni kuyvettedirler. Fakat buna muka- bil Beşiktaş hücum hattı gerek nefes ve gerek oyun itibarile Güneş hücum hattına bir hayli üstündür, Bundan çıkan netice şudur ki Gü- nöş takımının bu hafta Beşiktaşa karşı. çıkarken müdafaasından ziya- de hücum hattını kuvvetlendirmesi ve hiç olmazsa Beşiktaş şeklile müsa- vi bir vaziyete getirecek tedbirler al- ması lâzımdır. Bunu yapmazsa, yapa- mazsâ netice üzerine müessir olabil- mesi ihtimali son derece zayıftır. Ahmed Bahtiyar Mülâyim pehlivanın güzel bir hareketi Bir müddetlenberi şehrimizde bülu- nan Hindli pehlivanın Mülâyimle yap- tiği iki karşılaşmadan birincisinde mağlüp olduğu ve-nihayet geçen haf- ta da galip geldiği malümdur. | Mülâyim pehlivan Hindliye haksız yere mağlüp olduğunu iddia etmiş ve bu münasebetle bütün hasılat hava kurumuna âid olmak üzere Hindili ile mukavemet teknik| son bir karşılaşma teklif etmiştir. Şeref “8 # Eşref 3 7 80 75 Güneş: Nefes ve Oyun ve Cihad 3 7 Faruk 6 5 Reşad 6 7 Yusuf 9 6 Rıza 7 5 Ömer 10 7 Melih 7 5 Murad ği 8 4 Salâhattin 8! 5 Necdet, 5 4 Rebii 5 “6 — 7 sı Tekrar edelim ki verdiğimiz bu nu» marslar geçen haftaki kadrolara ve oyuncuların geçen haftaki oyunlarına göredir. Bu hafta takımlarda yapıl ması muhtemel değişiklikleri nazarı itibara almıyoruz, ğ Bu mukayeseden anlaşılacağı üze re nefes ve mukavemet noktasından iki takım arasında büyük bir fark ol. | masa bile teknik ve oyun kabiliyeti © noktasından Beşiktaşın bir hayli üs» Mülâyimin bu güzel teklifi Hava ku- rumu tarafından memnuniyetle kabul edilmiştir. İki pehlivan üçüncü defa olmak üzere pazar günü Galatasaray - Süleymaniye maçından sonra Taksim stadında karşılaşacaklardır. Bu müsabakanın hakiki galibi ver- mek üzere ciddi ve çetin olacağını tah- Hüsnü (Beşiktaş) Rebii (Güneş)