11 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

11 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

ii Tesrinisani 19” Yalnız Öksürenlere ve göğüs nezlelerine Romatizma, lümbago, siyatik, sinir, ve soğuk al- gınlığından iler? şid- detli ağrıları teskin vdiza- le eder. Almanca - Türkçe TEKNİK LUGAT Adnan Halet Taşpınar Almanca . Türkçe tercüme işlerile meşgul olanlar ve teknik kitab oku. Yanlar için faydalı bir eserdir. Tevzi Yerleri; İstanbul İkbal Kitapevi, Be- ENO'S, hakikaten müessirdir., EMO, “Fesit Salt”, “Bel de Eruh” ve “Meyva Tuzu” kelimeleri fabrika markası olarak tescil edilmiştir. ENO'S, 60 seneden fazlâ bir zdmandanberi, sıhha- tün muhafızı olarak ta» nınmıştır. ENO'Sdaş hiçbir zararlı madde ve'müshil maden tuzu olmadığı gibi ne şe- ker, ne de şekerli bir madde vardır. Şeker has- talığı olanlar bile ENO'S u alırlar . Tereddüd edile- cek ve alışmak korkusu yoktur. Bugünden bir şişe ENO'S alınız; o vakit kanaat kesbedeceksiniz. KATRAN HAKKI EKREM ww | Vi AU | NUN uc l NN UK l VK UNLU NN NU N | - İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları İ 1 — Eskişehirde mazbut vakıflardan Akarbaşı ve Defterdar ve Çeribaşı adlarındaki üç değirmenin mülkiyetleri satılmak üzere 2/11/937 gününden 25/11/9371 gününe kadar şartnamesi mucibince kapalı zarf usulile arttırmaya konulmuştur. 2 — Her üç değirmenin birlikte muhammen bedeli (70000) liradır. 3 — İhale bedeli dört taksitte alınacaktır. Birinci taksit hini ihalede ni- hayet bir hafta içinde peşin verilecek ve diğer üç taksiti müsavi mikdarlar üzerinden ihale tarihinden itibaren birer sene fasıla ile üç senede ve her tak- sit sene başında nakden ödenecektir. 4 — İhalesi 25/11/9317 varfhine müsadif perşembe günü saat 15 de Eski- şehir Vakıflar Müdürlüğü İhale komisyonunca Vakıflar Umum Müdürlüğü- nün tasdikine talikan yapılacaktır. Bu saate kadar teklif mektubu ve teminat vermemiş olanlar arttırmaya kabul edilmiyecektir. 5 — Muvakkat teminat muhâmmen bedele göre (4750) liradır. 6 — Satışa ald şartname Ankarada Vakıflar Umum Müdürlüğü Emlâk Müdürlüğünde, İstanbulda İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde, Eskişehirde Vakıflar Müdürlüğünde parasız verilir, 7 <« Artırmaya iştirak edenler şartnamenin bütün muhteviyatını kabul Halil Sezer karyola ve madeni eşya tabrıkası Karyola ve Çelik Möble MEŞHERİ sistem karyolalar muhtelif cinste celik somyeler ve çelik madeni möblelerimiz teşhir edilmiştir. Salkımsöğüd Demirkapı caddesi 7. Tel. 21632 PRO FİLÂK si N- istanbul üniversitesi rektörlüğünden: Üniversite Radyoloji ve Biofizik Enstitüsünde iki asistanlık açıktır. İstek- iilerin Tıp Fakültesi Dekanlığına baş vurmaları, (7623) istanbul Belediyesi Merkez hâl müdürlüğünden: Hâlde 141 No. lu kavun - kafpuz inde icrayı ticaret eden Nazmi Ir- mak ve Yorgi Valyadi buradaki musam ine nihayet vermiş olduklarından idaremizdeki teminatl ie edilerek ilişikleri kesileceğinden mezkür sergiden alacaklı müstahsil va kı müsbitelerile birlikte nihayet 11/12/4937 tari- hine kadar idaremize müracaatları lüzumu ilân olunur, (7646) Afyon Vilâyetinden: Vilâyet merkezinde yaptırılacak «169784» lira 93 kuruş keşi! bedelli mem- Ieket hastanesi inşaatı kapalı zarf usulile 15/Teşrinisani/937 larihinde saat on beşte Daimi Encümende ihale edilmek üzere eksiltmeye konulmuşlur. İnşa- alın önümüzdeki senelere de sirayeti halinde mali sene içinde tahsisaltan fazla iş yapıldığı takdirde üst tarafı 938 bütçesinden verilecektir. Eksiltme şarinamesi ve buna müteferri diğer evrak 8 lira 49 kuruş bedel mukabilinde Afyon, İstanbul ve Ankara Nafıa müdürlüklerinden alınabilir. Muvakkat teminat 9739 Tira 25 kuruşlur. İsteklinin Nafia Vekâletinden 937 senesi için alınmış en az 100,000 lira- lk müteahhitlik vesikası göstermeleri ve teklif mektuplarının 15/teşrinisani/ 937 pazartesi günü saat on beşde Daimi Encümen riyasetinde göndermeleri ilân olunur. «7271» İstanbul ikinci iera memurluğundan: Asri Kadın Güzelliği İpotek elhetinden paraya çevrilmesine a Karar verilmiş olup tamamına üç yeminli ehli vukuf tarafından (4675) lira kıymet takdir edilen Şehsuvar mahallesinin Ge- dikpuşu caddesinde eski 93, mükerrer 101, 103 kapı ve 172 ada 10 parsel No lı Se- Tini salis vakfından 109 buçuk metre mu- rabbanda bahçeli bir bap hane eatılığa çıkarılmıştır. -Evsafı: Mermer bir antre üzerinde camekinlı bir kapıdan geçilerek camlı dolaplı bir sofa üzerinde biri camlı dolaplı. iki oda, bodrum çimento bir taş- luk üzerinde iki camlı dolaplı ve sokağa to maltır ocaklı ve içinde bir kiler ile İ helis olan mermer musluklu W İ bahçede mermer bilesikli tulumbalı ser- niş ile kümes, iki meyva ağacı vardır. Birinci kat: Bir sofa üzerinde bir şahnişli iki oda, bir heli, İkinci kat; Yüklü ve do- laplı ve merdiven üstünde yüklüğü olan bir sofa üzerinde üç oda ve Zemini kırını- nı çini mermer kurmalı bir hamam yeri vardır. Odaların birinin önünde zemini çinko demir parmaklıklı korkuluklu bir balkon ile arka tarafta zemini kırmızı çini bir taras ve sabit, kazanlı mermer | tekneli - bir çamaşırhanesi vardır, Zemin | İ ve bodrum kut pencereleri demir parmak- hdır. - Zerminler -kâmilen muşamba döşel İ ve doğrama aksam yağlı-boralıdır. Ter- İ kos ve havagazı vardır. Satış MV12907 İ tarihine müsadif ssh günü sat 14 den İ 16 ya kadar duirede yapılacak ve verile- cek bedel gayri menkulün tamamına tak- Tini bul- | VENÜS Ruju & VENÜS «reni VENÜS uonası Asri kadın güzelliğinin tılsımı oldu bütün kibar ve şık familya- lar ve cild merakkıları şimdi VE- NÜS güzellik müstahzaratını kul- lanıyorlar. Umumi deposu: Nu- reddin Evliya Zade Eczayı kim- yeviye alât ve ıtriyat deposu İs- tanbul. dir edilen .(4675) Itranın 9: duğu takdirde müşterisine ve ve eksi takdirde son pey ahhüdü bakı kalmak şartile arttırma 15 | gün temdit olunarak 30/12/9037 tarihine müsadif perşembe günü saat 14den 16 ya kadar temdiden'müzayedeye deram olunacak. Bu arttırmada verilecek bedel menkule takdir olunan kıymetin (6 ini bulmadığı fakdirde örttrma 209) Na: lı kanunun hükümlerine tâbi ole- caktır. Arttırma peşin para iledir. Artlir- maya işlirak edeceklerin menkule inkdir olunan kıymetin nisbetinde pey akçesi veya ulasal bir te- minat mektubunu vermesi o meeburidir. İşbu gayri menkulün ihale tarihine kadar tahakkuk edecek vergi borçlarile tanzifi- ye ve tenviriye ve vakıf icmresi ile resmi tahsil borçluya alt olup bedeli müzaye- deden tenzil edilecektir. Yalnız yirmi se- vakıf icaresile tapı harçları müş- e aittir. 2004 No lı icra ve iflâs ka- nununun 136 nci maddesine hakları tapa sicillerile sabit 0 tekli alacaklılarla diğer ulâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve huzusile falz ve masrafa da'r olan iddia- larını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde” evrakı müsbitelerile birlikte daire- z - Bi mis bildirmeleri “lâzımdır. “Aksi takdir. | | Ze5i: Besiktaş Malmüdürüğünden ai- de hakları tapu siciilerile sabit olmıyan. | dığum 2026 esas numaralı ve 23339 sayılı lar satış bedelinin paylaşmasından hariç | masş cüzdanımı zayi ettim. Yenisini ala. kalırlar. Arttırma şartnamesi herkes la- | cağımdan eskisinin kıymeti yoktur. rafından görülebilmek üzere 20/11/9$7 tarihinden itibaren diyanhaneye asıla- caktır. Daha fazla malimat almak isti- | yenlerin dalremize gelerek 997/140 sayılı dosyasındaki vaziyet ve takdiri kıymet raporunu tedkik edebilirler. Arttırmaya iştirak edeceklerin işbu gayri menkule alt büfün malümatı öğrenmiş addolunacak- ları ilân olunur. M. 1338 Anglo - Amerikan Kütüphanesi BEYOĞLU TEPEBAŞI, Nc. 88 Her türlü neşriyat ve siparişler kabul edilir Zayi — 14/7/937 tarihinde İstanbul gümrüğünden alınan 98493 numaralı mak- buzla 6289 mumaralı beyannameyi ve muhteviyatı 24 lira 8 kuruştur. Kaybol- muştur, Yenilerini alacağımdan eskileri nin hükmü yoktur. Maks Eikin Yetgine Şahnazat Üç pedal, gül ağaçdan, Alman (Krauss) markalı gayet mükemmel BİR PİYANO SATILIKTIR Sabahları ona kadar Ayaspaşı'da Park Palasta li numaraya müracaat. Telefon: 40420) İpek çorapların en ince ve dayanık'ısı 90LID markadır, İlk defa yapılmakla dır, İstiklâl caddesi 337 Zayi — Fatih malmüdürlüğünden aj makta olduğum maaş beratım kaybol- muştur. Yenisini alacağımdan eskisinin değeri yoktur. Bezmlâlem A Zayi — 4234 numaralı arabacılık ehli- yetimi kaybettim. Yenisini eskisinin değeri yoktur.