10 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Alsancak Istanbulda oynıyor. Siyahbeyazlılar seyahat maçlarını bitiriyorlar - Fener ve “Güleş kazanmak ihtimalleri fazladır Yukarıda: Ankaraya giden Beşiktaş takrn, altin: İstanbulân Fenerbahçe ve Güneş ile oynıyacak olan Alsancak Bu hafta milli küme maçlarından ikisi Ankayrada, ikisi İstanbulda ol- mak üzere dördü daha oynanacaktır. Ankarada yapılacak maçlar, Beşik- taşın son deplâsman maçlarıdır. Eğer Beşiktaş Ankarada Harbiye ve Mu- hafızgücü ile yapacağı bu iki maçı, İzmir deplâsmanında olduğu gibi mu- vaffakıyetle bitirecek olursa, Güneş ve Fenerbahçeye karşı bir hayli, Galata- saraya karşı da kısmen avantajlı bir vaziyet elde etmiş olacaktır. Çünkü deplâsman maçları seyahat eden takım için nede olsa bir tehlike ihtimalidir. Fenerbahçe ile Güneş ne İzmire ve ne de Ankaraya henüz git- memiş olduklarından, Beşiktaş Anka- ra seyahatini kolaylıkla atlatabilirse, bu iki klübü düşünce alacaktır. Galatasaraya gelince, Beşiktaş İz- mir deplâsmanını iki galibiyetle at- Istmıştır. Nasıl Fenerbahçe İle Güneş, ilerideki İzmir ve Ankara seyahatle- rindeki her hangi fena bir ihtimali düşünerek Beşiktaşın Ankarada mu- vaffakıyetsizliğini temenni edecekler» 5,e Galatasaray da, İzmiri düşünerek, ayni temennide bulunmaktan geri kalmıyacaktır. Sporun mazur görülecek icabatın- dan olarak anlaşılıyor ki bü hafta Fe- nerbahçe, Güneş ve Galatasarayın kalbleri Muhafızgücü ve Harbiyenin kalblerile müşterek çarpacaktır. Bunu göz önünde tutarak, Ankara- da yapacağı maçlarda Beşiktaş için bir tehlike olup olmadığını sraştırmak yerinde bir mevzudur. Muhafzgücü şimdiye kadar yaplı- ği allı maçtan hiçbirini kazanamadığı için, oyun sistemi uzun vuruşa ve de- plâsmana, dayanan Beşiktaş için bir tehlike olacağını zannetmek pek ye- rinde bir şey olmaz. Beşiktaşın seya» hatinden mütevellid Muhaüzgücü le- hine hafif farkı, Beşiktaşın lehine olan oyun tarzındaki büyük. İk imha edecektir kanaatindeyiz. Beşiktaş - Harbiye maçı. için ayni şeyi söyliyemeyiz. Çünkü görünüşe nazaran Harbiye, Muhafizgücünden daha atletik ve daha mütesanid bir takımdır, Galalasarayın — Harbiyeyi, birçok tehlikeler atlattıktan sonra an» ak ve güçlükle 1-0 mağlüb etmesi de yanu gösterir. Buitibarla Harbiye maçını Beşiktaş için tehlikeli görmek- teyiz. Maamafih, Beşiktaş takımının Muhafızgücü kadar enerjik ve lüzü- munda, sert bir takım oluşu, Harbiye karşısında lehine fark temin eden bir hassadır, Beşiktaş takımı için şimdiden, de- plâsman maçları için en. tlhll takım» dar, denebilir. Çünkü, İzmir takımları ile, yeni teşkilâtları henüz tam rand-, man verebilecek bir kıvama girmeden Karşılaşmıştar. Şimdi de, Muhafızgü- cü ve Harbiye ile, bu takımlar daha milli küme maçları için âzami tecrü- belerini bulamadan oynuyacaktır. Mevsim ilerledikçe Ankara ve İzmir ta» kunları ile kendi sahalarında karşı- laşmak hiç şüphesiz daha tehlikeli olacaktır, Kısmı âzamı yeni olan An» kara ve İzmirli oyuncular, zamanla mili küme maçlarının heyecanına alışacaklar ve rakiplerini daha iyi ta- nıysrak oyun tarzlarını ve takımları- ni ona göre tadil edeceklerdir. Beşik- taş, bu tekemmüle meydan kalmadan bu takımlaria, kendi sahalarında oy- namak fırsatını elde etmiştir. Yu- karıda da söylediğimiz gibi, Beşiktaş bu bakımdan şanslıdır. İzmirin Alsancak: takımı bu hafta, birinci İstanbul seyahatini yapıyor. Bu takım, kuvvet itibarile hemen he- men birkaç hafta evvel gördüğümüz mek için âzami gayretile çalışacaktır. Fazılın müdafaaya iltihakı, Beşiktaş karşısında da gördüğümüz şekilde, Fener defansı için büyük bir kazanç olmuştur. Fazıl yalnız kendisi iyi oy- namakla kalmamış, yanındaki beki idare etmiş ve Fener mtüdafaasını or- ganize etmiştir. Müdafaa üzerindeki tazyik Alsancak karşısında, Beşiktaş- takine nisbetle hafifliyeceği için, Fe- nern haf hattı forverdlerini dahg iyi yürütecektir. Esad ve Fikretin de bu mâça iştirak ihtimalleri kuvvetli- dir, Hülâsa, Fenerbahçe takımı bu ma» çı behemehal kazanmak için oynıyak caktır. Güneşe gelince, Üçoku (4-1) ye- nen Güneşliler şimdiye kadar ellerin- ds tuttukları, hiç puan kaybetmemiş takım olmak avantajını elden kaçır- mamak için behemehal bu maçı. ka- zanmağa çalışacaklardır, Güneş takımının, birkaç haftadır herkesin beklediği güzel bir oyun gös- termesini de temenni ediyoruz. Ankara ve Istanbulda oynanacak olan milli küme maçlarının hakemle- rine sert oyuna mani olacak şekilde Şiddetli ve kati hareket etmelerini tavsiye ederiz, kupası maçları Preston Nortend yine kazandı Geçer cumartesi İngilterede Kral kupasının kardöfinalleri oynanmıştır. Bü maçlarda:Brentford kendi. sahan sında 3-0 gibi açık bir farkile Preston. tarafından mağlüb edilmiş. Mançes- ter Şiti'yi Aston Vila 3-2, Sunderland Totenhâam'ı 1-0 yenmiş ve York Siti-ile Hudersfild sayısız berabere kalmiş- lardır. Bu maçlardan en enteresani geçen turda arsenalı 1-0 mağlüb ede- Tek tasfiyeye uğratan Preslon Nortend ile. Brentford arasında olmuştur. Brentford tarafından kazanılacağı tahmin edilen bu maçın birinci dev- resinde Preston, soliçi Biti vasıtasile iki sayı yapmış, ikinci devrede merkes muhacimleri Frank Odonel ikinci bir İngilterede kral! mz siklet dünya Şamiyonluğu Pariste yapılan döğüşü Al Bravn nası I kazandı? sonra İkinci küme klüplerinden olan Sangçili - İn akin veri A1 ram ken ZİN eli ğe, a e mi oynamasına, A hur Yahudi boksör Maks Bir'in kar- deşi Budi Bir ile yaptığı döğüşü yedin- ci ravundda teknik nakavtla kazan- mıştar. Döğüşün bidayetinde Budi Bir'in şiddetli hücumlarını savuşturan Bar- lund aradaki bariz kilo farkına rağ- men hâkimiyetini gittikçe arttırmış ve 7 nci rarundda hakem Budi Bir'in kendini müdafaa edemiyecek bir va- ziyetie olduğunu görerek Barlundu galib ilân etmiştir. Barlundun bu galibiyeti bir sürpriz olmuştur. Maçtan evvel Maks Bir'in kardeşinin kazanacağı tahmin edili- yor ve Budinin ileride Joe Lulz ve Şmelling'in yerini tutacağı düşünü- iüyordu. Parlak bir galibiyet kazanan Ber- lund hazirandan sonra Şmelling ve- ya Joe Luiz ile döğüşecektir. Ege mıntakası kupa müsaba- kaları haziranda yapılacak İzmir (Akşam) — Ege mınlaka- s1 kupa müsabakaları tertibi için Ege muntâakasındaki vilâyetlerin spor ku» rumları murahhasları İzmirde top- lanmışlar ve İzmir spor kurumu reis vekili. B. Reşad. Lehlebicloğlu ile fikstürü fesbit etmişlerdir. Yapılacak müsabakalara (İzmir, Aydın, Balıkesir, Manisa, Denizli ve Muğla şampiyonları İştirâk edecek, ilk müsabaka 16 haziranda başlıya» caktır. Müsabakalar, Aydın, Manisa ve Balıkesirde yapılacaktır. Final mi- sabakaşı fuarın açıldığı haftanın pazar gününe tesadüf ettirilecektir. Mınlaka şampiyonları arasında yâ pılacak bu müsabakalar, Ege spor. cularını ve gençlerini birbirine ta- nıştıracak ve spor bilgilerini yüksel- tecektir. mi İspanyol Baltazar : Eskrim turnuası Dağcılık klübü amatörler için bir tunua tertib etti Türk Dağcılık klübü, İstanbulun bütün amatörlerine bir açık eskrim tumuası tertip etmiştir. Bu turnua üç kısma ayrılmıştır: a) Flöre, b) Epe, c) Kılıç. Tarih; a) Flöre — Pazartesi 14 mart kazandıran sol dirketlerinden birini vuruyor Puan farkla rakibini döğmeğe muvaf- İnk olmuştur. İLK RAVUNDLAR İlk ravundlarda Panamalı boksöf Şiddetle hücuma geçiyor, s0l direktlere le çalışan Al Bravn rakibini müşkül mevkide bırakıyor. Bilhassa ikinci râ vundda Al Branvr tam 17 Lane sol di- rekt vuruyor, İlk üç ravundda avan- taj Al Bravn'dadır. Dördüncü ravundda Sangşili hücu- ma geçiyor. Bu ravund Sangşilinin lehinde geçiyor. Altıncı ravunddan sonra tekrar Al Bravn hücuma geçi- yor. Yedinci ravundda rakibine 23 ta- ne sol direkte vurmağa muvaffak olan Al Bravn bir türlü kati neticeyi vere cek olan yumruğu vuramıyor. AL BRAVN YAVAŞLIYOR Bundan sonraki ravundlarda Al Brawn gittikçe zayıflamağa başlıyor. Birkaç ravundu müsavi geçiyor. Sağ Swinglerle rakibinin üzerinde çalışan Sangşili rakibine çok roüşkül dakika- lar geçirtiyor. On üç ve on dördüncü ravumdlarda nakavttan güçlükle kur- tulan Al Bravn nihayet 15 ravundluk İ döğüşü bitirmeğe muvaffak oluyor ve dünya şampiyonu ilân ediliyor. Şunu da hatırlatalım ki bu maçı kar zanan Al Braw Z. B. U. nun dünya şampiyonu olmuştur. N. B. A. nın, yar ni Amerikalıların tanıdığı horoz Sık- let sampiyonu Eskobar'dır. Al Bravp ile Sangşili yakında re» vanş mahiyetinde tekrar karşılaşar caklardır. Beyoğlu Halkevi kır koşu- larının finali Beyoğlu Halkevi Spor Komitesi baş* kanlığından; 1 — Evimiz tarafından tertib edi- len senelik Kır koşuları #ampiyonasi-- nın nal müsabakası 13/3/938 pazar günü sabahı saat 10 da Şişli - Hürri- yet Tepesi arasında yapılacaklar, 2 — Müsabakaya. İştirak edecek Klüpler üçer kişilik takımlarını 12/3/ 938 cumartesi akşamına kadar Be yoğlu Halkevi Spor komitesi başkanlı- b) Epe — Çarşamba 16 mart, e) Kılıç — Perşembe 17 mart, Bu üç gün de maçlara saat 20 de başlanacaktır, Flöre 5 (beş) tuş, Epeve Kılıç 3 (üç) tuş üzerine oynanacaktır. Bu maçlarda enternasyonal kaideler tat- bik edilecektir. Her kısımdaki ge diplere mükâfat verilecektir. Kayıt bedeli her kısım için50 kuruştur. Maçlar Taksim bahçesi yanındaki Türk Dağahk klübü salonlarında yapılacaktır. Baş hakem eskrim profesörü «Maitre d&* Armes», bay N. A. Goro- detzki'dir, Duhuliye 25 kuruştur. Türkiye yelken birincisi Bur- | han Kuntun bir oğlu oldu Türkiye yelken birincisi Galatasa- raylı Burhan Kunt'un bir oğlu dün- yaya gelmiş ve Deniz adı konmuştur. Küçük Denize uzun ve sıhhatli ömür- ler dileriz, ğına vermiş olacaklardır. | o 3 — Tertib ettiğimiz dört müsabak | kada en iyi derece alan atlete bir kur | pa, birinci, ikinci, üçüncü gelen ekip” | lerin koşucularına birer madalya ve- | silecektir. | o 4 — Müsabakaya onar atlet sokan İ klüplerin en iyi derece alar bir atle- tile, 20 kişilik kâdro ile yarışa giren klüplerin en iyi derece alan iki atleti ne de madalyalar verilecektir. 5 — Hakemler: Yüzbaşı Hüsek meddin, Zeki, Nuri, İhsan Belor, Ceh- ti Şahingiray, Firuzan, İbrahim Hoyi, M. Nuri, Çerasi, Yukarıda isimleri yazılı hakemlerin muayyen saatte Şişli tramvay depo İ sunda bulunmaları dilenir. İ © Atletler saat 9,30'da ayni yerde bu- lunmalıdırlar, Atletizm şampiyonası töreni 12 Mart Cumartesi günü Eminönü Halkevinde İstanbul ve mıntaka atle- tizm şampiyonası töreni yapılacaktır. su ge soars«y 2045 Sx 9 r 7zsen ha szr EBE a S Sis &>