10 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

10 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

e | eml Sahife 14 Kadıköy İkinci Sulh Hukuk Hâ- kimliğinden: 932/32 Göztepede Mehmet Efendi maha- Mesinde tapuca Toprak sokağında ka- yıtlı eski ve yeni 2 sayılı ölü Şükrü- nün nısfına mutasarruf olduğu ev ile yine müteveffanın hissedar bulundu- ğu Merdiven köyünde İmam sokağın- da eski 38 sayılı tapuca müteveftanın murisi Dilber uhdesinde görünmekte olan hane hissesi 12 Nisan 938 salı gü nü sat 9,30 ilâ 11,30 arasında mahke- me salonunda açık arttırma suretile satılacaktır. Göztepedeki ev iki kattan ibaret haricen kâgir dahilen ahşaptır. Alt katta iki oda bir taşlık bir helâ üst katta bir sofa iki oda bir yük bir helâ ve bir balkonu havidir. Evin elektrik tesisatı ve ayrıca bahçesinde kârgir bir muthağı vardır. Bu evin nısfına tah, min olunan kiymet 800 liradır. Kayış- dağı çeşmesinin yanında havadar yep- yeni bir evdir. Merdiven köyündeki ah- şap iki katlı küçük ev; Alt katta kü- çilk bir taşlığı ve küçük ahir ve he lâyı ve üst kalta iki küçük oda ve s0- fayı muhtevidir. Tamamının kıymeti 200 liradır, Her iki evin tarihi ihaleye kadar olan vergi ve vakıf icareleri ve yüzde bir kanun! harç mirascılara ve dellâliye resmi ve 20 senelik taviz be- deli müşteriye alttir. Birinci arttırma- da muhammen kıymetin 96 75 elde edilemediği takdirde en son arttıran. taahhüdü baki kalmak şartile ikinci art- tırma 19 Nisan salı günü ayni saatler- de yapılacaktır. Talip olanların kıymet muhammenenin 96 7,5 nisbetinde pey lan zat bedeli müzayedeyi yedi gün zarfında mahkeme kasasına tevdle meeburdur, Aksi halde ihale fesh ve bundan mütevellit zarar ve ziyan an- dan tazmin ettirilir. Mirasçılar kendi hisselerinden fazlası için ayni şarta tabidirler, İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayri menkul üze. rindeki haklarının bususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrâkı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde mahkemeye bildirmeleri lâzımdır. Ak- si halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinden hariç ka- lacaklardır. Bu mecburiyet irtifak hak sahiplerine de şâmildir. Evleri görmek için içindekilere fazla tafsilât için hâ- kime ve kâtibe müracaat olunması ilân Glunur, (1330) AEŞAM 10 Mart 1938 Türk Anehim Şirketi ORTAKALARINA İLÂN Ticaret, yasasının 361 inei ve iç nizam- mamesinin 47 nel maddesile sanraki mad- delerin hükümlerine uyarak Balya - Ka- Faaydın Müdenlerini Kiralama, ve. İşlet- imo “Türk “Anonim Şirkeli ortaklarının genel kurumu Martın 29 uncu Salı günü #aat 14 de Şirketin Galatada Eski şarap iskelesi sokağında kâln Muradiye banı- nın $ inci katındaki merkezi idaresinde adi surette toplantıya çağırılır. 1 — İdare Meclisi ile murakip Taporu- nun dinlenmesi, 1997 senesi hesaplarının gerçeklendirilmesi ve mezkfir sene neta- yieine dair idare meclisinin teklifi hak- kında karar alınması. 2 — İdare Meclisi Azalarının ibrası, 3 — Mecliş tarafından seçilen üyenin aeçilişinin tasvibi. 4 — İdare Meclisinin yenilenmesi, 8 — İdare Meclisi üyelerine verilecek ön hakkınnı tesbiti, 8 — 1988 senesi için bir murakıp seçli- mesi ve verilecek ücretinin tesbiti. 7 — Şirketin genel idaresini çevirmekle mükellef idare meclisi üyelerle çevirgene verilecek ücretin kestirilmesi için idare meclisine salâhiyet, verilmesi, 8 — Gerek şahsan kendi namlarına ve gerekse başka şirketlerin idare meclisi üyesi veya çerirgeni sıfatile şirketle akdi muamele yapmaları hususunda idare meclisi üyelerine salâhiyet verilmesi, İybu. toplantıda bizmat veya bilvekâle hazır bulunmak isteyen ortakların, Tia» ret yasasının STİ inci maddesi mucibince sahip oldukları senetleri içtima gününden &n az bir hafta evvel Şirketin İstanbul. daki merkezi idaresine yatırmaları lzum- dir. Şifket ortaklarına toplantı için girme yesikaları verecek ve içtimalarda hanr bulunamayacaklara dahi icap eden vekâ- lstnama © nümünelerini | istediklerinde emirlerine hazır bulunduracaktır. Ortaklardan her biri genel kuruma gis zen diğep bir şahsı tevkil edebilir. Ortaklık senetlerinin yatırıldığına daig mali müesseseler tarafından verilmiş ve» #ikalar, genel kurumda hazır bulunmak üzere yatırılan hisse senetleri gibi kabul olunacaktır, İstanbul 9 Mart 1088 İDARE MECLİSİ ——————————. Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado Akşam Matbaası Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları ————————— Devlet Demiryolları Erzurum Onuncu İşletme Müdürlüğünden; Bedeli muhammeni 31250 lira olan 2500 metre mikâb kerestelik çam tom- ruğu 23/3/938 çarşamba günü sâat on beşde Erzurum Onuncu İşletme bine- Sında işletme komisyonu tarafından kapalı zarf usuliyle satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanuni vesaik ve müteahhitlik vesikalariyle ve $ 1,5 nisbetinde pey akçeleriyle birlikte komisyona müracaatları ilân olunur. Şartnameler 156 kuruş mukabilinde Haydarpaşa, Ankara ve Erzurum İşletme vezneleriyle, Sarıkamış, Kars istasyonlarından ve. Trabzon transit durağından almabilir. «11209 * 10/3/938 tarihinden itibaren tam vagonla nakledilecek kasaplık hay- yanlara cart tenzili tarife üzerinden ayrıca yüzde on tenzilât yapılacaktır. «397» (1236) * Devlet Demir yolları Haydarpaşa işletme binasında yaplırılacak aşağıda muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yazılı Asansör tesisatı pazarlık su- retiyle yapılacaktır. Pazarlık 24/3/1038 tarihinde perşembe günü saat 15 de Haydarpaşa gar binası içinde 1 nel işletme komisyonunca yapılacaktır; İsteklilerin 2490 sayılı kanuna göre ibrazı İzım gelen vesaikli ve muvak- kat teminatiyle pazarlık günü komisyona müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe alt mukavele ve proje ve şartname ücretsiz olarak Haydarpaşa yol baş müfettişliğinden alınabilir. Muhammen bedeli lira Krş Asansör tesisatı 1,009 00 75 v0 Muvakkat teminatı Kiralık emlâk Beyoğlu Asmalı mescit Venedik sokağında 12-22 No, lu ev. Yukarıda yazılı vakıf mal teslimi gününden 31/5/939 günü sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. İsteklilerin 14/3/938 pazartesi günü saat 14,30 da Beyoğlu vakıflar müdür lüğü akarat kalemine gelmeleri (1160) istanbul nafia müdüdürlüğünden: 24/3/938 perşembe günü saat 15 de İstanbulda Nafın Müdürlüğünde ek- siltme komisyonu odasında (1375,14) lira keşif bedelli Umur Yeri Gümrük mu- hafaza kulubesi inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur. 'Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, proje, keşif, hülâsasile buna “nüteferri diğer evrak dairesinde görülecektir. Muvakkat teminat (104) liradır. İsteklilerin en az (1000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerin- den almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul Nafıa müdürlüğünden eksiltme tarihinden bir hafta evvel alınmış ehliyet ve Ticaret odası vesikalarile gelmele- ri. (4164) SIVA, BADANA, ÇİNİ, FAYANS İŞLERİ MÜNAKASASI Zonguldakta Kozlu kömür işleri 'T, A, ŞİRKETİ GENEL DİREKTÖRLÜ GÜNDEN: Şirketi Madeniyesi T.A.Ş Ortaklarına ilân Ticaret Yasasının 361 inci ve esas mu- kayelenamesinin 47 nci maddesi hüküm- lerine uyarak Fethiye Şirketi Madeniyesi Türk Anonim Şirketinin Ortaklar genel kurumu aşağıdaki işlerin görüşülmesi için Martın Otuzuncu Çarşamba günü saat 14 de Şirketin Galatada eski şarap iskele» si sokağında kâin Muradiye hanının 5 in- Kozlu mevkiinde şirketimiz tarafından inşa edilmekte olan muhte- Mf eb'adda (22) binanın dahili ve barlci sıva badana, çini, fayans, vesair kaplama işçilikleri, bu gibi işleri yapmış bir müleahhide ihale edilecek- tir. Talip olanların şartlarımızı ve planlarımızı öğrenmek üzere bizzat veya tahriren (10) gün zarfında şirketimize müracaat etmeleri ilân olu- Nafia Vekâletinden: ci hatandaki, - merkesi, iösresinde sereji 21/3/1938 pazartesi günü saat 15 de Ankarada Nafa Vekâleti Malzeme müiyede toplantıya, çağır. eksiltme komisyonu odasında ceman 5277 lira muhammen bedelli $0 ton tel- 1 — İdare Meslist raporu is murakıp | graf teli ile 150 kilo bağ telinin kapalı zarf usuliyle eksiltmesi yapılacaktır. raporunun okunması. Muvakkat teminat miktarı 395,78 liradır. 2 — 1087 senesi hesaplarının gerçeklen- Eksiltme şartnamesi ve teferruatı Ankarada Vekâlet Malzeme Müdürlü- dirilmesi, merkür sene netayleine dalr | günden parasız olarak alınabilir. İdare Meclisinin teklifi hakkında karar İsteklilerin teklif mektuplarını talimainamesine göre Vekâletten alınmış alınmam ve İdare Meclisi üyelerinin teb- | malzemde müteahhitliği vesikası ile birlikte ayni gün saat 14 e kadar komiş- riyesi, yona, vermeleri lâzımdır. (542) , (1119) ha le a Benzin Mübayaası 4 — İdare Meclisine verilecek ön hak- kırın kestiriimesi, ” > ER 3 — 1998 senesi muameleleri için bin Zirai Kombinalar Kurumu Direktörlüğünden : Ma a 1 — Kurumumuz için açık eksiltme usulile sekiz yüz teneke benzin satın 8 — Şirketin genel idaresini çevirmekle | aynacaktır. mükellef idare meclisi üyelerile çevirgene 2 — Eksiitme günü li Mart 988 Cuma günü saat on beştir. verilecek Ücretlerin kestirilmesi için Meg- 3 — Beher teneke benzinin muhammen kıymeti üç yüz otuz iki buçuk ku- lis idareye salâhiyet verilmesi, Tuş ve muvakkat teminatı iki yüz liradır. görmek istiyenlerin Kurumumuza ve İsteklilerin 2490 melis hususunda idare meclisi üyelerine salâhiyet verilmesi. Esas mukarelenamesinin 52 nci mad- PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri omücerrep bir ilâçtır. rums giren diğer bir şahsı tevkil edebilir. Ortaklık senetlerinin yatırıldığına dair messesalı maliye tarafından verilmiş ve- sikalar genel kurumda hazır bulunmak üzere yatırılmış ortaklık senetleri gibi ka- bul olunur. Şirketi Hayriyeden: Her akşam Üsküdardan Kabataşa 23,50 da ve Kabataştan Üskida- s i saat «lü» Ge Üye arkadaşları, umumi kongrede bulunmak üzere, Divan- yolu cad. Sıhhat müzesi karşısında No. Pazı kayı Man) — ma İban lab ğ —