10 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Nasyonalistler resmen Minorka adasına girdiler (Baş tarafı 1 inci sahifede) Figucras'a 5 kilometre mesafede Mu- ga nehri boyunca yerleşmiştir. i Bu nehir, Cümhuriyetçilerin Fransa hududundan evvelki son müdafaa hatlarını teşkil etmektedir. Perpignân 9 (A.A.) — Saat llden- beri miktarları gilgide artan piyade grupları Fransaya girmektedir, Bir çok koyun sürüleri de hududu geç- miştir. Fasılasız olarak Fransaya gi- ren kamyonların, resim üstadlarının tablolarını taşımakta oldukları haber verilmektedir. | İspanya Reisicümhuru Pariste Paris 9 (A.A.) — B, Azana, İspanya sefarethanesine (yerleşmiştir. Neza- retsiz Nazır B. Jose Giral, dün ak- $am gelerek sefarethanede ikamete başlamış idi. İspanya Reisicümhuru, bu sabah İspanya sefiri B. Marcelino Pascua, B, Giral vesair İspanyol ri- cali ve bu meyanda sabık Katalonya ordusu kumandanı General Sarabla Me uzun müddet görüşmüştür. İtalyan kıtaları cepheden geri alındı Perpignan 9 (A.A.) #— /Frankist- lerle birlikte Fransız hüduduna doğ- rü yapılan ileri hareketine İştirak eliniş oları İtalyan kıfâatı, dün ak- Şam general Franco'nun ağkerlerinin Figuers'a vasıl olmasi üzerine cep- heden geri alınmıştır. B. Negrin yakında Gi gidecek Perthus 9 (A.A.) — Öğrenildi göre Ispanya Başvekili B. Negrin bugün Cümhuriyetçi #&paryol ordu- | $u tamamen hududu geçinsiye kadar Fransada (kalacaktır. Mümaileyh, müteakiben İspanyanın merkezi mın- | takasında mukavemete devam mak- sadile tayyare ile Valansiyaya gide | cektir. çe v Fransaya iltica edenler Cerbere 9 (A.A.) — Bütün gece yüz lerce büyük kamyon Port-Bou'dan Fransaya doğru inmiştir. Bir hafta- lık sakallarile uyumakta olan asker. | Bir Japon - Mançukö müfrezesi Sovyet karakoluna ateş etti (Baş tarafı 1 inci sahifede) Sövyet devriyesi mukabele ederek Ja- pon - Mançuko müfrezesini kendi hudud Karakollarına doğru ricata mecbur etmiştir. Onların tarafından 6 ölü ve yaralı vardır. Sövyetlerin hiç zayiatı yoktur. 7 şubat tarihinde, Japon,» Mângt- ko müfrezesi Mânçukt toprakların- dan teğmen Yuşko'nun devriye ağır mitralyözlerle tekrar ateş açmış ve 227 numaralı adaye da 40 kişi tahşit ederek hücuma geçmiştir, Takviye ki taatı alan Yuşko müfrezesi bu ta aruzu püskürtmüş ve Japon - Man- çukö müfrezesini bu adadân tardet- miştir. Japonlar biri subay olmak üzere 10 kişi kaybetmişlerdir. Sovyet ler tarafından bir ölü ve iki yaralı yardır. 'Tokyodaki Sovyet maslahatgüzanı, keyfiyeti Japon hükümeti nezdinde | protestoya ve daha bir kaç gün evvel Japon hükümetine yapılan ihtara rağmen Japon - Mançuko kuvvetleri- nin tahrikâta devam ettiklerini be- yana memur edilmiştir. 25 teşrinisani 1911 tarihinde Çin fe Rus imparatorluğu arasında ak- tedilen Çiçihar anlaşması gerek 227 | numaralı adanın, gerek 31 kânunu- sanide bir müsaâdemenin vukubuldu- ğu 779 numaralı adanın Rusyaya aid plduğunu tasrih etmektedir. Çinde bir müdafaa komitesi kuruldu Şunking 9 (A.A.) — Dün, Çin mü- | dafaa yüksek komitesi teşkil iie tur. Komitenin reisliğine mareşal Feriköy Maliye şubesi tahsil şefliğinden: Borçlu bulunduğu kazanç vergisini vermiyen Dimitri Pandelosun Salıpa- garı Necati bey caddesi 416-418 No, lu yazıhanesinde hacız altına alınan bir kasa mütcaddit yazıhane eşyası 11 Şubat cumartesi günü saat l0dan 12 ye kadar satılacağı ilân olunur. (822) İ Şang-Kay-Şek, genel leri hâmil kamyonların adedi pek fazladır. Gece yarısma kadar bu su- retle Fransaya doğru inen araba ade di 900, asker 10,000, muhtelif çap- ta toplar 75 ve tankların adedi de 20 olarak tahmin edilmiştir. Bunlar 9y- | ni zamanda hem sahil bölgesinden, hem de Figueras bölgesinden gelmek- te idi, , Perthus 9 (A.A) — Frankist kıta- at evvelce tahliye edilmiş olan Figu- eras'a doğru süratle ilerliyerek Olotun şimali şarkisinde Cümhuriyetçilerin ilerisine geçmişler ve dün gece Figu- eras'a varmışlardır. Cümhuriyetçi kıtaatın Fransaya girişlerindeki sürat dün öğleden son- ra artmıştır. Askerlerle dolu olan a. | keri kamyonlar, fasılasız surete bu- dudu geçmektedir. Askerler silâhları teslim etmekte ve kendileri tahaşşüd kamplarına sev kedilmektedir. Harb esnasında Cumhuriyetçiler tarafından Barselonada mevkuf tu- İ tulmuş olan 2,000 esir dün sabah hur- | dudu geçmiştir. Bu esirler, Fransız | makamları tarafından Frankistlerin | ellerinde bulunan esirlerle mübadele edilecektir, Cümhuriyetçiler, Figueras şehrini tahliye etmeden evvel bütün köprü- leri ve şehrin mühimmat deposunu berhava etmişlerdir. Çıkan gürültü, hududdan işitilmiştir. Yaralılara yardım Paris 9 (AA) Umumi sıhhat Nazırı B. Rucart, mültecilere, esirlere ve hastalara yapmakta olan yardım- ları teftiş etmek üzere Perpignan'a gitmiştir. | Mumaileyh, gazetecilere beyanatta bulunarak, mecruhları kabul için bir çok sıhhiye trenlerinin hükümet me- | murlarmın emirlerine âmada kılın. | muş oldüğunu, ayni zamanda Port «- Vendres'de demirlemiş bulunan ge | milerin hastane gemisi olarak kulla- nılmak Üzere gene hükümet memur- larının emrine verilmiş bulunduğunu söylemiştir. sekreterliğine general Çankçu getirilmiştir. Komite- nin on bir azası vardır. İcra ofisi reisi Sunhu, teşril ofis reisi Tayçitau, adli ofis reisi Şuşeng, kontrol ofisi reisi Yu- yujen, Hariciye nazırı Vangşung Vey, | Harbiye Nazırı Hoyingçing genel kur- may başkanı general Payşung-Şi, ve komutan merkezi icra komitesinin üç | azası bu komiteye dahildir. Çin müdafaa yüksek komitesi, istik:| lâlin eriniyeti için mücadele eden Çi- nin en yüksek salâhiyette müessesesi | olacaktır, | Yimiyan memleketler: Seneliği 3600, altı b 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek iâzımdır. Zilhicce 20 — Kasım 95 B. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatın Ela 17 653 Sal 1200 133 Va.522 702 228 1517 1738 1907 İdarehane; Babil civarı Acımusluk sokak No. 15 | İ İtalyan kuvvetlerinin tehdidine ben- yun, <İngilterenin Fransa ile her tür- italya, Libvaya yeniden 30 bin asker gönderiyor (Baş tarafı 1 inci sahifede), tedafüldir, Fakat, bu kellmenin mas nası üzerinde fazla hayale kapılma» mak lâzımdır. Fransız - İngiliz aske- rİ ittifakı tedafül midir, yoksa totali- ter devletlere karşı bir tecavüz harbi- ni de tazammun ediyor mu? İşte bi- linmesi lâzım olan cihet budur, Ancak şimdilik bu ikinci faraziyeyi müsbet görmek lâzımdır, Çünkü aksi takdirde İtalyan - İngiliz anlaşmasile Fransız - Alman deklarasyonunun manası kalmaz; Bununla beraber is- tikbal hakkında kati bir hüküm ver- mek doğru olamaz, » Mesul Roma mahafilindeki kanaa- te göre, İtalya, sulh siyaseti takibine devam etmekle beraber yukarıda çizi- len vaziyetin icabatına tevessül et- | mek mecburiyetindedir ki, bu da İtal- | yan milletinin askeri hazırlığını iler- iletmek ove-mükemmelleştirmek için daha büyük bir gayret sarfı zaruri ol- | duğudur. Bu gayret, sarfedilecektir.. | İtalya Libyaya yeni kuvvetler! gönderiyor Tondra 9 (A.A) — Havas ajansı muhabirinden: İyi malümat alan mahafilin barına göre İtalya, evvelce Liby: (Trablusa) gönder- diği 30,000 kişilik askeri kuvveti tak- viye etmek üzere 30,000 kişi daha göndermektedir. Salâhiyettar mahafil, bu tedbirin Fransa kadar İngiltereyi de istihdaf | etmekte olduğunu beyan ve Fransa- nın Şimali Afrikada muazzam kuv- vetleri bulunmasına binaen bu tedbi- rin İtalya tarafından 'Tunus'a karşı bir teşebbüs addedilmesi ihtimali mevcut olmadığını ilâve etmektedir, Her ne kadar İtalya, Libya'daki kuvvetlerinin Fransa kuvvetleri ile | müvazene vücüde getirmek maksadi- le tahşid edilmiş olduğunu iddia et- mekte ise de tümumiyetis serdedilen mütalâa, bu kuvvetlerin Mismr ve | Sudan'a karşı bir tehdid teşkil et- | mekte olduğu ve bu tehdidin İngiliz - İtalyan itilâfından evvel Libya'daki zediği merkezindedir, İyi malümat alan mahafl, İtalya- * lü ahvalde mütesanid olduğu; sure | tindeki beyanatından sonra Libya'ya | asker göndermesi hâdisesini alelâde | bir tesadüf addetmemektedir, Ekrem König (Baş tarafı 1 inci sahifede) deşi, kendilerine gelen iki mektubu polise vermiştir. Bu mektuplar Ankâ- ra müddelumumiliğine gönderilmiş- tir, Ankara 9 (Telefonla) — “Tayyare kaçakçılığı ile alâkalı Ekrem König'in Fransada bulunmadığına dair Hari- ciye Vekâletimize ymalümat geldiği | hakkındaki haberlerin asli yoklur. Ekrem König'in Londrada bulundu- Bunu gösteren mektupların ele geçi- rilmesi üzerine, kendisinin Londrada bulunduğu ileri gürülmekte ise de buna dair de Hariciye Vekâletimize | malümat gelmemiştir. Ekrem König'in Fransada serbesçe dolaşmağı temin etmek maksadile, Londra postahanesinden, bir tanıdı- ğı vasıtasile, nişanlısının İstanbulda bulunan kız kardeşinin âdresine mek- tup attırdığı ihtimslinden bahsedil- mektedir. Ekrem König'in bu mek- tuplarla zabıtayı şaşırtmak yolunu tuttuğu sanılmaktadır. DOYÇE ORIENTBANK Dresdnar Bank Şubesi Morkezi: Berlin Türkiyede Şübeleri: istanbul (Galata ve Istanbul) Depw Tütün Gümrük izmir Her türlü banka muamelât i Kereste İnhisarlar U, Müdürlüğünden : I — Şartnamesi mucibince maateferruat bir adet buhar kazanı kapalı gari usulile eksitlmeya konmuştur, NM — Muhammen bedeli sif İstanbul 12500 Ura ve muvakkat teminatı 937,50 liradır, HI — Eksiltme 14/3/939 tarihine rastlayan salı günü saat 15 de Kaba- taşla levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, V — Eksiltmeye girmek istiyen firmalar münakasa tarihinden nihayet bir hafta evveline kadar fiatsız tekliflerini inhisarlar umum müdürlüğü müski. rat fabrikalar şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazanimın bir vesikayı eksiltme gününden bir gün evveline kadar almaları lâzımdır, VI — Eksiltmeye girmek istiyenlerin teklif mektubunu, kanuni vesaik #6 1,5 güvenme parası veya banka teminat mektubunu ve münakasaya işti. rak vesikasını ihtiva edecek olan kapalı zarfların! eksiltme gfünü en geç saat 14 de kadar yukardâ adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. (591) * I — Şartnamelerine ekli listede cins, ebat ve miktarı yazılı muhtelif renk» te 2800 adet bobin sigara kâğıdı açık eksiltme usulile satın alınacaktır. 1 — Muhammen bedeli beher milimetresi 2,20 kuruş ve tutarı 1280,40 Ik ra olup muvakkat teminatı 96,04 liradır. TI — Exsiltme 14/2/639 tarihine rastlayan salı günü saat 14 de Kabataş- fa levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IVY — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilecö- İ: gi gibi nümüneler görülebilir, V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adt geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (516), I — Tuzlalarımız için arma si 90 adet vagönet açık eksiltme usulile satın alınacaktır. II — Hepsinin m teminatı 352,50 liradır, NI — Eksiltme 10,/3,/939 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Kaba- taşta lerâzım ve mubavaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyen firmaların fiatsız tekliflerini, detay ve ebadını gösterir resimlerin ve vagonetlerin yatakları hakkında ayrıca mufaş- gal izahat ile detay resimlerini ihale gününden bir hafta evveline kadar İnhi- #arlar umum müdürlüğü tuz fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 7» 7,5 güvenme paraları ve tuz fen şubesinden aldıkları vesika ile birlikte kii adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (515) * Mikdarı MuhammenB. Lira mmen bedeli sif Haydarpaşa 4700lira ve muvakkat Eksilimenin Lira Şekli Saall Cibali F. için Tahta 532 M3 22001 1650 K.zarf 15 Paşabahçe » » 300M3 13200 990 15,30 1 — İdaremizin mevcut şartname ve ebat listeleri mucibince Cibali-fabri. kası için Cibaliye teslim şartile 532 metre ve Paşabahçe fabrikamız için 300 metre mikâbi tahta ayrı ayrı kapalı zarflarla eksiltme suretile satın alınacak« tar. ni — Muhammen poğelerli teminat âkçeleri hizalarında gösterilmiştir. — Eksiltme 15/2/8939 tarihine rastlayan çarşamba günü hizalarında ya- zil ir rde azmi iz levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda Cinsi Teminat akçe. ibal ye ait şariname ve listeler 110 kuruş mukabilinde ve Paşabalh- çeye ait olanı parasız olarak her gün levazım ve mübaysat şubesinden alına. bilir, V — Münakasaya iştirak etmek İstiyenlerin kanuni vesaiki, teminat akçe. si makbuz veya banka mektubunun ve ayrıca kapalı fiat tekliflerini ihtiva et- İ mesilânmgelen kapalı zarfların münakasa gününde eksiltme saatlerinden birer saat evveline kadar yukarda adı geçen komisyon reisine makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. (717) MuhammenB. * Saat Beheri tutarı Li.K, LUK. 1209 M3 —— 51987.— 3899 03 115000 adet 70 33033.— 24TT 48 (Kilosu) (Takriben) — 15,5 38750.— 2906 25 Miktarı Şe T5 teminatı Li. K. Cinsi 15 Beyaz çul 155 (başı bağlı) Düz beyaz kaneviçe 1 — Şartnameleri ve nümuneleri mucibince yukarda yazılı malzeme ayrı ayrı kapalı zarf usulile satın almacâktır. TI — Muhammen bedelleri ile muvakkat teminatları hizalarında gösteril miştir. Il — Eksiltme 27/2/039 taribine rastlayan pazartesi günü hizalarında ya» ği saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV —. Kereste şartnamesi 260 kuruş beyaz çul şartnamesi 165 kuruş ka- naviçe şartnamesile 194 kuruş bedel mukabilinde her gün sözü geçen şubeden ve İzmir başmüdürlüğünden alınabilir, V —. Eksiltmeye girmek istiyenlerin mühürlü teklif mektuplarını kanuni vesaik ile 96 75 güvenme parası makbüuzlarını veya banka teminat mektubu» nu ihtiva edecek kapalı zarflarını ihale saatlerinden birer saat evveline kadar 250000 metre 16 İ yukarda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. (826) MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve -her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven şeraitle basar. * Devamlı işler Için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsllât için matbaa idare- sine müracaat, Telefon :20497