10 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Şubat 1539 Karaman mektupları Karamanda elektrik ve su meseleleri hallediliyor İstanbulspor klübülig Sayram maçlar Fenerbahçe ihtilâf için bölge maçlarından çekildi Tig maçlarından çekilen İstanbul lisesinin. talebelerine is- tinat ederek 14 sene evvel kurulmuş ve Türkiye futbol birinciliğini ka sanmak gibi büyük muvaffakiyet gös- termiş olan İstanbulspor “klübü dün beden terbiyesi umum müdürlüğüne gönderdiği bir mektupla bedema lig maçlarına devam edemiyeceğini bil- dirmiştir. Tamamen genç sporculardan teşkil edilen ve spor muhitinde - büyük bir sempatisi olan Sarısiyahldarın bu ka- rarı vermesine sebeb beden terbiyesi umum müdürlüğü ile Maarif Vekâ- letinin #alebelerin Klüplerden uzak- laşması hakkında son verğikleri karar. dan sonra takım çıkaramıyacak vazi- yete gelmeleridir. Feneryılmaz klubü hakkında tahkikat yapılıyor Bayram günleri yapılan ikinci kü- | mg lig maçlarında Karagümrük ve Davudpaşa klüpletine Karşı beden tetbiyesi umum müdürlüğü tarafm- dan cezalandırılmış bir oyuncuyu ter kınınâa oynattığı için Feneryilmaz Klübü hakkında tahkikat yapılmak- tadır, İstanbul Hg heyeti tarafından ilk iş olarak 'bu oyuncuyu takımında oy- nattığı için Feneryılmaz klübü bak- kında her iki müsabekada da hük- men mağlübiyet kararı verilmiş va keyfiyet umum müdürlüğe bildirii- miştir. Mevzuu bahis oyuncu “İsmaile ev- velee yapılan lig maçlarında bir hf- diss dölayısiyle umumi: müdürlük tarafndan Üç ay müddetle müsaba- ka boykotu verilmiş ve keyfiyet ga- wetelerle Hân edildiği gibi klübe ve Oyuncuya da tebliğ edilmişti. Bornovada deve güreşi İstanbulspor takımı 'Bu kararden sonra İlk haftalar te katiğlerle hikemlerden mürekkeb bir İ&kınia sahaya çikebilen İstanbul- da muvaffak olamamışlar ve Fener. bahçenin karşısına takım çıkarama- mışlardır. Bu vaziyet karşısında Tig maçları- na devamı doğru bulmıyan müessis- ler heyeti yaptığı bir toplantıda var ziyeti bütün açıklığıyle 'beden terbi- yesi müdürlüğüne bildirmiş ve bu haftadan itibaren ig maçlarından İ çeklimiştir. 21 Bu hafta yapilacak olan Süleyma. niye - İstanbulspor maçı 'bu yüzden yapılmıyacak ve Büleymeniyeliler | maçı hükmen kazanmış olacaklardır, | Bu sebeble mezkür oyuncunun üç ay müddetle Kübünün müsabakala- rına “İştirak etmemesi Tâzım gelirken | bu memnuniyete riayet etmiyerek : arda oynaması gerek kendini ve | ezalı bir oyuncuyu oyndtmış İ olması öolayısiy mesul bir mevkie Umumi mü tur, erdiği kara ra muhalif hı iğinden dolayı Peneryılmaz Klübü hakkında tabiki kata girişilmiş ve bu hususta tanzim edilen “evrak Ankaraya Ogönderii- miştir. Evrak üzerinde tetkikat yapa- cak olan umumi müdürlük bu husus- ta nihei karramı verecektir. Beden terbiyesi kanununun tatbi- kat sahasına intikal etmesinden san- ra ilk defa bu şekilde bir 'hâdiseile karşılaşıldığından umum müdürlü- gün vereceği karar bütün İstanbul Klüpleri tarafmdan merakla beklen- mektedir, A müracaat etti am tatilinden istifade edilerek Bey KOD arasında tertib edilen husür 4 maçların neticesi, Galatasaray ile Şişli Mdübleri arasında çıkan bir hi- müsabakaların galibine verilmesi icab eden kupa ortada kalmıştı. Muhtelif şekilde tefsire uğrıyan bu hâdiseye maçların kendisine malümat vetilmede mitertip edildiğini ileri sü ren beden terbiyesi İstanbul müdür- liğü tarafından müdahale cdllme- mişti. Fakat dün, müsabakalara iştirak eden Fenerbuhçe klübü tarafmdan resmen bölge merkezine yapılan bir müracaat üzerine bu işe karışmıyan beden terbiyesi müdürlüğü de hâdi- seye müdahale mecburiyetinde kal- mıştır. Fenerbahçeliler bölge merkezine yollaâikları bir mektupla bu maçlar. da çıkan ihtilâf dolayısile hhğliseye vazıyel edilmesini ve Galatasaray - Şişli maçının neticesi hakkında tetki. A.S. 23 klübü Harflerle rakarilardan mü- rekkep ismin mânası nedir? İki maç yapmak üzere bugün şeh- rimize gelecek olan Bulgar A S. 23 klübünün ismi hakkında muhtelif şa- yialar deveran etmekte we rakamlarla harflerden mürekkeb olan bujsmin mahiyeti merak.eğilmekte idi, Bu hu- sus içindün yaptığımız tahkikatın neticesini bildiriyoruz: Bu klüb Sofyada Atletik ve Slova namları altında ayrı ayrı birer teşek- kül iken 1923 senesinde bir nam al- tanda bi düğmuştur. Her !ki klübün baş harfleri ile bir- 1923 senesinin son ve Sofya A, S, 23 ilk Atlı etik kelimesinin İ şan veşeref manasınğ gelen Slova kelimesinin ilk harfi $, birleşme tari- hi olan 1923 senesinin son iki rakamı harfi A, ılar arasında me- teşkil etmektedir. yeni klübün spor rak edilen ismin İstişare heyeti tekrar toplanıyor Beden terbiyesi umum müdürlüğü istişare heyeti ikinci devre toplantısı- nı bu ayın on altısında yine Ankara- da yapacaktır, Geçen uy-yaplan iik devre içtima- larmda yediniz federasyonların Tapor- ları okunmuş ve bölgelerden gelen projeler tedkik edilmiştir. Bu sefer yapılacak olan ikinci toplantıda be den terbiyesi kadrosu ile bütçesi tan- atın eğilecek, nizamnnmeler kazırla- nacaktar. Altıok Gençlerbirliği İdman yurdunun çalışmaları Küçükpazarda Altek Gençler birli. $i İdman yurdu salonu tevsi oluna- rak iburuda bir gaz kursu açılmıştır. İki deyreli olarak başlıyan kursun, balkın gösterdiği rağbet karşında, dört devreye çıkarılması düşünül mektedir, Kiübün futbol takımı da fasliyet. imalâthanelerin çıkardığı peynirleri muhafaza için bir soğok hava deposu yapılması kararlaştırıldı Etrafı parmaklıkla çevrilen Karaman Cümhuriyet meydanı sporlular rihayei göçen hafta buna e e Karaman (Akşam) — Tarihi bir ka- (| Kasabanm muhtelif semtlerinde ve saba olan Karaman, cümhuriyetin bahşettiği eserlerle günden güne ar- tan bir hızla süslenmektedir, Kaşaba- mm ortasındaki parkın bulunduğu Cümhuriyet meydanı güzel parmak- luklarla çevrilmek suretile tezyin edil- miştir. Parkın ortasına güzel bir kal. denin Üzetine konulan ebedi şef Ata- türkün büstü bu muhite daha fazla bir güzellik vermektedir. Kasabanın birçok sokakları ve ana caddeleri elek- trikle tenvir edilmektedir. Kasabanın halen tenvir edilmiyen bir kısım 50- kaklarile kasaba halkından arzu eden- lere elektrik cereyanı verilmesi “için 939 bütçesinden temin edilecek tahsi. satla 60 beygir kuvvetinde bir loko- mobil satın almarak istihsalât mis- beti tezyit edilecektir. 921 yilinda 20 kilometre mesaTeden kasabaya isale edilmiş olan sudaki ki. reç nisbeti yakın bir zamanda yaptı. rilan tahlil neticesinde binde yirmi dört nisbetine kadar yükselmiş oldu- gundan bundan sarfı nazar edilerek kasabanın medreselik mevkiinde bu- lunan ve binde on etinde Kireci havi içmeye elverişli olduğu raporla tesbit edilmiş olan suyun getirilmesi ka , proje müteahhidine iha- le edilmiştir. Temin edilecek istikraz. Ja tesisatın yaptırılmasına başlana- caktır. köylerde bulunan on iki peynir ima. Iâthanesinin islihsallerini ve halkm kendi #stihsalâtımı temiz ve fenni bir şekilde muhafaza eylemek ve halkın buz ihtiyacım temin etmek maksadi. le on beş bin teneke peynir istiabına ve mahalli ihtiyacı temine kâf! et mu- hafaza edebilecek şekilde yaptırilacak soğuk hava deposu için bir kaç ecnebi firmadan projeler alınmıştır. Temin edilecek istikrazla tesisatın yapılma. sına başlanacaklır. Türk köylüsünün buğday istihsalâ- tanın değer fiatla salabilmesini temin için hükümetçe alınan tedabir eüm. lesinden olmak üzere toprak mahsul; lert ofisi teşkilâtı bu sene kazamızdan mühim miktarda buğday mübayaa etmişti. Geçen seneler gibi bu sene de bal ve 'berekelli mahsül elde edilmiş olduğundan köylü islihsalâtının daha yarısını bile satamamışlır. Kasabada mevcut depolar yapılan mübayaatla dolmuştur. Fazla depo bulunmaması yüzünden mübayaat ağırlaşmıştır. Köylünün ve halkın her istediği za. man mahsulünü iyi fintla satabilmesi için depo ihtiyacını karşılamak Hizm. dır. Bunda köylü ve halk için azami fayda gören belediye 939 bütçesinden temin edeceği tahsisatla dört büyük buğday deposu yaptıracaktır. Trabzon Esnaf cemiyetleri müzesi lerine hız vermiştir. Birliğin Temel “İnan liga 2 ağ a. gaf Mcorultari gelirde metruk paraf sö a kolu tarafmdan verilen temsiller de | natkârları birer cemiyet balinde teşkilitlandırmak için teşvik etmektedir. Bu halkım Tağbetine mazhar olmakta. | münasebetle teşekkül eden Otomobilciler, syakkabıcılar, berberler, tersiler ve İzmir (Akşan) — Deve güreşi, a tak tarihe karışan vgkslar arasına gi riyor. Evvelce vilâyette sik sik görü- len deve güreşleri, şimdi ancak sene de bir veya iki defa yapılıyor. Bu defada Bornova nahiyesinde Çocuk Esirgeme kurumu menfaatine bir deve güreşi tertib edilmiştir. O gün, Bornovanın senelik Nergiz bay- rami İdi, Nahiyede kalâbalık halk vardı. Bazı kazalardan meşhur Tü- lüler, bu güreşler için getirilmişti. patron Mustafanın Tülüsü birincili- ği kazanmıştır. Kısa Hasanın devesi | do ikinci gelmiştir. Deve güreşirinde bir de kaza ol- muştur, Seyirciler arasında bulunan Kemal oğlu 6 yaşında Fazlı, develer- den birinin hücumuna mâruz kal mış, azgın deve önünde bir müddet kaçan zavallı çocuk, nihayet korku- dan yere düşmüş, bayılmış, azgın hayvan da savulup gitmiştir. Korku. dan bayilan küçük Fazlı hastaneye cerrahi paxiyonun 400 bin liralık ikıs- mı bitmiştir. 200 kadar oda ve 300 ya- tağı ihtiva ederek ibu binanın ikmali için Vekâletin Büyük Millet Meclisin» den yeniden tahsisat alması icab et- tiğinden, yeni Medis toplanıncıya kadar tilnanın inşasına, devam edile- miyecektir. Göz paviyonunun inşası bitmiş, fa kat dahili tesisatına henüz başlan- mamıştır. Belediye tarafından yapı Yan mutfak ve çamaşthane de ta. IWokantacilar birer cemiyet kurmuşlardır. Yillik kongrelerini yapan cemiysi- lerden otomuobilciler cemiyeti umumi toplantısında eski idare heyetini aynen Cerrahpaşa hastanesindeki Ipka ederek 7156 Yira'ik bir bütçe tanzim edip kabul etmiştir. Resimde Cemi- yet araları kongreden sonra toplu halde görülüyor. RADYOLIN ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlenriizi fırçalayınız j