1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

Yılmaz ZENGER Bizim gibi TRT'ye mahküm olma- yan insanlar için bile televizyon, evlerdeki varlığı kuşkuyla karşılan- ması gereken bir konuk. Bir kere hepimizi edilginleştiriyor. Bize ken- di zevklerinizi empoze eden, bi- zim kim olduğumuza aldırmayan kaba bir konuk. Tam artık akşamlarımızın bir da- ha geri dönmemek üzere bu ka- çınılmaz yabancıya teslim oldu- ğunu düşünüyorduk ki, video gel- di. Videonun ilk günleri bir şenlik- ti. Ama galiba artık bu aşamada video kulüplerinin listelerini bir sı- nırlama olarak hissediyoruz. Bilgisayar Bize Akşamlarımızı Geri Verecek Hem sorun sadece çeşitlilik de değil -seyretmeye, seyirci olmaya zorlanmak. Bunun farkına varan- lardan bazıları video kamera sa- tın aldı. Yaş günlerinin, okul top- lantılarının, tatil izlenimlerinin, dü- ğünlerin, nişanların kayıtları ekra- na yeni bir çeşni kattı. Ama sey- rettiğimiz kendimiz bile olsak, se- yirciliğin edilginliği aşılamıyor. Galiba istediğimiz akşamlarımıza sahip çıkabilmek. Bunun içinse akşamların biraz kendi faaliyetle- rimiz tarafından, onların katkıları ile örülmesi gerekiyor. İşle bu noktada bilgisayar Te!evızyon ekranı kcırşısmdcı gıderek hepimiz edılgınleşhk televizyona mahküm aile fertleri birbirleriyle etkileşim kurmayı unuHu. Bilgisayar oyunları bu toplu yalnızlığın aşılmasında kullanılabilecek bir yol olabilir. oyunları imdadınıza gelebilir. Bu- günlerde bilgisayar oyunlarını kü- çümsemek, hatta onları tehlikeli görmek moda oldu. Kendilerini bu modaya kaptırmayanlar bile teknoloji korkularını aşamıyor, ço- cuklarını bilgisayarlarla yalnız bı- rakıyorlar. Oysa iyi bir bilgisayar oyununda oyun çevresiyle bir bü- tündür. Hatta çoğu defa oyuna katılanların, oyun çevresinin etkin- liği oyunun kendi etkinliğini aşar. Kısacası oyun bizim de içinde yer aldığımız, düşlerimizle yarattığı- mız bir dünyadır- sezleri, kişileri, donanımı, mimarisi, doğasıyla, ödülleri ve cezalarıyla... Evimizdeki ekranı hazır görüntü kavram ve filmlerin tahakkümün- den kurtarıp, bilgisayar oyunları- na ayırmak akşamlarımıza sahip çıkmanın ilk adımıysa, bilgisaya- rın grafik olanaklarından yararla- narak yeni oyunlar tasarlamak —a COMMOĞOCNVEC aN 12