1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

Safet DİLBAZ Yaklaşık 25.000 nüfuslu Karaca- bey'in Belediyesi bir süreden beri su abonelerinin takibini bilgisayarla ya- pıyor. Kullandıkları bilgisayar ise Commodore PC 10. Beş ay önce baş- layan program oluşturma ve belediye- nin gereksinimlerine uyarlama faali- yeti üç ay gibi kısa bir sürede gerçek- leşmiş. Bu süre içinde abonelerin bil- gisayara girilmesi de tamamlanmış (Abone sayısı 7000 civarında). İki ay- dan beri abonelere ihbarname, mak- buz ve faturaları bilgiyazar çıkışı ola- rak gönderiliyor. Kendileriyle görüştüğümüz beledi- ye görevlileri, başlangıçta bilgisayar olayına çekinerek yaklaştıklarını, da- Başarılı Bir Uygulama Karacabey Belediyesi RAMESA Limited Şirketi sahiplerinden Metin Sözüçetin'le yaptığımız görüşmeden sonra RAMESA''nın belediyeler için hazırladıgı programlardan birinin uygulamasını yerinde gör- mek için Karacabey'e gittik. ha sonra aletin yapabildiklerini gör- dükçe giderek alıştıklarını söylediler. Daha sonra her kafadan bir istek çık- maya başlamış: ““Şunu da yapsın; bu- nu da yapsın; peki şunu yapabilir mi? vb.” Daha önce altı ayrı defter kullanı- larak tutulan abone hizmetleri şimdi tek bir bilgisayar tarafından karşıla- nıyor. Sayaçlarda yapılan son okuma- da tespit edilen metreküp sayısının il- gili abonenin dosyasına işlenmesiyle program sarfiyatı, bedelini, vergisini, harcını, tutarını hesaplıyor ve ihbar- namesini, makbuzunu vb. hazırlıyor. Son r kuma değerlerinin girilmesi ve çıktıların alınması yalnızca iki günlük yoğun bir çalışmayla gerçekleşiyor. Tüm Belediye Yetkililerine Duyurulur!... Belediye'nin bilgisayar operatörü Yaşar Dizman, RAMESA tarafından verilen kursta PC 10 ve program hak- kında eğitilmiş. Bilgisiyarla çalışma- nın çok keyifli bir iş olduğunu fakat verilerin girilmesi aşamasında feda- kârlık gerektirdiğini söylüyor. Başlan- gıçta arkadaşlarının bilgisayara gü- vensizlik ve çekingenlikle baktıkları- nı, fakat hatasız sonuçların görülme- sinden sonra giderek alıştıklarını söy- ledi. Karacabey Belediyesi yakında yeni binasına taşınacak. Bu arada bilgisa- yardan diğer bazı hizmetlerde de ya- rarlanmayı düşünüyorlar. Örneğin personelin bordrolarının hazırlanması vb.D İŞ yapılarınıza yönelik özel hazırlanmış programlarınızın gösterilerini merkezlerimizde izleyebilirsiniz! - TAMESÜ, Ramesa İstanbul: Bağdat Cad. Mengüç Apİ. 311/4 Erenköy/İstanbul Tel: 350 11 14 Ramesa Bursa Yeniyol İnegöl Çarşısı No: 55 Tel: 24321