1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

da, yaratıcılığın heyecanlı dünya- sına atılmış ilk adımdır. Ama ma- alesef bugün bilgisayar kullanıcı- larının büyük bir yüzdesi aletin grafik olanaklarından habersiz. Onu yıllar yılı gelişkin bir elektro- nik hesap makinası olarak gör- dük. Grafik Olanakların Tarihi Nitekim bilgisayar görüntüsü de ancak 1950 yılında Massachuset- te İnstitute Of Technology'de elde edildi. Whirlwind adlı bilgisayar ancak basit çizimler oluşturabili- Görsel imgeler hakkındaki fikirlerimiz, bilgisayarlarla birlikte köklü bir dönüşüme uğradı. Geleneksel klavyeli bilgisayarın aksine, grafik gereçlerle özel olarak donatılmış bilgisayarlar kendilerini kullanan sanatçıların tüm hareketlerine karşı duyarlılar. Ustaların bu yeni çırakları, sürekli tekrarlanan, son derece sıkıcı ve karmaşık ayrıntılar karşısında hızlarını ve dikkatlerini hiç yitirmiyorlar. Böylece hem bilgisayar teknolojisinden yararlanıyor, hem de ona kaitkıda bulunuyorlar. Modern devrelerin bilgisayar destekli tasarımları aracılığıyla, yeni bilgisayaitarın doğması ve üretilmesi sağlanıyor. yordu. 1962'ye kadar bilgisayar, neredeyse sadece matematikçi- ler ve silah imalatçılarına geniş çapta hizmet verdi. 1982'de genç bir M.1.T. mezunu olan İvan Sutherland'ın “İnsan Makina Gra- fik Haberleşme Sistemi, Sketch- pad” adlı tezi yayınlandı. Daha sonraki yıllarda tez gerek bilgisa- yar dünyasında, gerekse İş çev- relerinde etkili oldu. General Mo- tors ve Lockheed firmaları 3 bu- utlu görüntüleri ürün geliştirme aşamasında geniş biçimde kul- —— cecormrmodore ——— ——— 13