1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 18

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 18

neredeyse sonsuz kanaldan de- mek daha uygun olacak. Çünkü ses kanalları frekans değil, dalga formu üretiyor. Trampet, klarnet, organ vs. çalabilir orkestra müzi- ği elde edebilirsiniz. Speech synthesizer olarak iki yolla insan sesi elde edebilirsiniz. Amerikan aksanında birkaç kadın ve erkek seslerinin tonları ve vurgularla sağlanması mümkün. Programcı- ya fazla yük getirmeden Rusça'"- dan Türkçeye kadar aksanlı ko- nuşma elde etmek de imkân da- hilinde. Commodore için Bristol'- deki Metacomco tarafından ge- liştirilmiş olan Cambridge Tripos Operation System'in bir versiyonu Amiga'nın işletim sistemi olup Cambridge Ring network sistemi ile multi-tasking'e de olanak ve- ren Amiga, kullanıcının tanımla- yabileceği bir öncelik sırasına gö- re işlemden işleme geçebilir. 256K anabelleğin Basic için ay- rılmış 40KB'nin yanısıra Metacom- co'nun Assembler'i Borlands'in Turbo Pascal'i ve Lattice C compi- leri ile Logo'nun bir versiyonunu elde etmek de mümkün. Opsiyo- nel peripherali olan 5 t4'lük diske- tiyle bir program dahilinde IBM PC emülasyonuna ulaşabilecek- SİNİZ. macintosh ilk çıktığında mouse olayına gülenler, Amiga'nın tüm anlattığımız bu İmkânlarını da başlangıçta komik bulacaklar. Şu andaki tek eksiği dokümantasyo- nunun yeterli olmaması. Onun için de çalışıyor. Evet, işte bu tanıtmaya çalıştığı- miız Ççağ harikasını ilk dizayn edenler elektrokolik iki çılgın genç. Seri imalata girebilecek paraları yok. Projeleri ceplerinde büyük bilgisayar üretici firmaları dolaşmaya başlıyorlar. İlk proto- tipler üretildikten sonra da Com- modore geliyor, 30 milyon dola- ra Amiga'yı olduğu gibi satın alı- yor. Aleyhine açılan tazminat da- valarını da kazanıyor ve Atari bu- nun Üzerine buna rakip bir model üretmenin hazırlıklarına giriyor. 1986 yılı, yeni sikletlerin rekabe- tinde Avrupa ve Türkiye'de olduk- ça ilginç gelişmelere gebe., Aygıt- ların üstünlüklerinden önce büyük dilimi kapabilmenin yolları atak ve süratli davranabilmekten ge- çiyor. D Print O E L KAT AA İ İ.