1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

Elmas toplama yolunda se- rüvenden serüvene koşacağı- nız bir oyun: “BOULDER DASH”. L l ve İll olarak üç ayrı Boulder Dash'imiz var. Bu üç bölümü ayrı ayrı tanıtmaya çalışaca- Öiz: Oyunların üçünün de, İlk başlangıç ekranında seçe- nekler var. Oyuncu (1-2), Joys- tick (1-2), aşama (cave) ve dü- zey (level:1-5 seçimini yapabi- lir, isterseniz oyuna baştan, İs- terseniz sonraki bir düzeyden başlayabilirsiniz. Seçiminizi ya- parken joystick'inizden ve (F3) tuşundan yararlanacaksınız. Boulder Dash | Boulder Dash |'in dört ana aşaması var: A-E-L-M. Her biri kendi içinde yine dört bölüme ayrılıyor. Yani A aşamasından başlarsanız, A-B-C-D bölümle- rini bitirdikten sonra, bir BO- NUS LİFE alanı ile diğer aşa- maya, yani E'ye geçiyorsunuz. Tüm aşamalarda bu aynı şe- kilde. En sonunda ne mi olu- yor? Yine bir BONUSLIFE ile ba- şa yani A aşamasına geri dö- nüyorsunuz, ancak bir sonra- ki düzeyden. Her bölümün & zorluk düzeyi var. Seçtiğiniz aşama ve düzey zaten oyun başlarken size üst kısımda gösteriliyor: A-1, B-3, H-5 gibi. Hangi zorluk düzeyini seçerse- niz seçin, A'dan M'ye geçebil- meniz için tüm aşamaları ve bunların bölümlerini tek tek geçeceksiniz. Ancak bunun bir yolu daha var: Başlangıç- ta M aşamasını seçerek bura- dan başlamak. Birinci yol uzun ve yorucu, ama daha zevkli. Adım adım zengin olma yo- lunda ilerlemek daha zevkli değil mi? Oyunu yüklediniz, aşama ve düzey seçiminizi yaptınız. Seç- tiğiniz bölümün alanı çıktı işte. Üst tarafta oyuncu sayısı, kaç adamınız olduğu ve hangi aşamanın kaçıncı düzeyinde Elmas Maratonu olduğunuz görünüyor. Alanda parlayan kapıyı da gördünüz müz? İşte bir sesin ardından İlk adamınız o kapıdan çıktı. Yu- karıda sol köşede bu aşama- dan diğerine geçmek için kaç elmas toplamanız gerek- tiği ve yanında her elmas için kaç puan alacağınız yazılı. Yanındaki hanede toplaya- cağınız elmasların sayısı yazı- lacak ve sağında süreniz ça- lişmaya başlayacak. En sağ köşede ise toplam pudanınız yazılacak. Süre, alanda dola- şıp gereken sayıda elması toplayabileceğiniz zaman sı- nırı. Bu süre içinde elmasları toplamayı başarabilirseniz, yi- ne bir ses İle açılacak olan ka- pidan çıkıp öbür aşamaya geçebilirsiniz. Zamanlama çok önemli! Ayrıca kalan süre de pudanınıza ekleniyor. A aşamasından başladınız değil mi? Aslında başlangıç hem oyunu tanıma, hem de el alışkanlığı kazanma açısın- dan çok önemli. A-B-C bölüm- lerinde mantık aynı. Taşları kollayarak, süreye dikkat ede- rek, aynı zamanda kare şek- linde yanıp sönen canavarlar- dan kaçarak istenen sayıda elması toplayıp alanları geç- meye çalışacaksınız. UnNutma- ( Seer * SN ZN N SW 3' K N AA Ü yın, giriş ve çıkış kapıları farklı yerlerde, D aşamasında du- rum biraz değişiyor. Bakın, bir de kelebekler var. Alanlarda- ki taşları bu kelebeklerin üze- rine düşürerek elmas olmala- rını sağlayabilirsiniz. Tabii on- lara siz çarpmayacaksınız, yoksa siz de elmas oluverirsi- DİZ. D bölümünü geçtikten son- ra, aşama geçişi var. Yani A aşamasını bitirip E'ye geçiyor- sunuz. Her aşama geçişte bir BONUS LIFE alanı. çıkacak. Bu alanda bir tek hakkınız var. Yani bu alanda diğerlerinde- ki gibi birden fazla adam ala- ) MT Z L e commoödore Za 38