1 Temmuz 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Temmuz 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

dır. Hatta bunun gibi birkaç projeyi daha, aynı bilgisayarı zaman paylaşımında optimal kullanıp o tek bilgisayara yük- leyebilirsiniz, aynı zamanda en ekonomik çözüm olması önce- likli düşünce ise ve zaman un- suru, -tabii ki bilgisayar zama- nından bahsediyorum- o ka- dar vahim değilse, nihayet, iş yükleri ile doğru orantılı kapa- sitedeki bir hard diskin o tek bilgisayara takılması ile konu tek bilgisayar bünyesinde ana çaplarda ve rantabl mali port- rede çözülebilir. Bu, tabii kü- çük ve orta boy belediyeler için geçerlidir. Bir de çok kullanıcılı sistem kurma düşüncesinin hâkim olacağı, iş yapıları girift, çok hareketli veya büyükçe beledi- yeler vardır. Eş zamanda de- ğişik programların, değişik terminallerde icra edilmesini sağlayacak bir network siste- mi, bu da ilgili programların, en başında entegre yapıya mü- sait düşünülmesi ile bütünlük ve işlerlik kazanacak bir se- çimdir. Yani program dizayn- larının, bilgisayar sistemlerinin imkânları ile bütünleşmesi o pahalı sistemi optimal kılacak- tır. Burada, sistemin seçimi kadar, satıcı firmanın seçimi ve konulara hangi derecede vakıf olduğu da çok dikkat edilmesi gereken bir önem ka- zanmaktadır. İyi bir satıcı ola- bilir. Ucuz bir satıcı da olabi- lir, ama endüstri standartları dışında bir modelle, program arşivi sınırlı sistemle sizi bilgi- sayarlardan soğutabilir. Veya çok bilgili, teknik yönden sis- teme son derece vakıf olabilir, ama sizin konularınızı bilme- diği için, nasıl bir program ça- tısı dizayn edeceğini kestir- mekte zorlanır. Bence tüm bu unsurlar mükemmel olursa, ürün randımanı da en mükem- mel olacaktır. Özetle: 1) Bilgisayar alınma- sına karar verilmeden önce, ciddi bir fizibilitenin belediye- nin Örgüt şemasından ve iş hacminden hareketle yapılma- sı gerekir. Konulara vakıf, uz- man belediye görevlilerinin ve- receği doneler çerçevesinde, teknik uzmanlarca, uygun bil- gisayarın tipi seçilebilir. 2) Teklif veren firmaların program desteklerinin ne dü- zeyde olduğu, uygulama var- sa, bizzat yerinde görülmeli- ir. 3) Bilgisayar ve programla- rın kullanıcısı olarak seçilen belediye personelinin eğitimi, nerede, nasıl ne kadar süre ile, kim tarafından finanse edile- rek verilecektir. 4) Seçilen markanın dünya ve Türkiye pazarındaki yeri nedir? Referans listesi kabarık mıdır? Bakım onarım, teknik servisi oluşmuş mudur? Ga- ranti koşulları nasıldır? Objektifliğin dışına çıkalım. Bura- da Commodore markasının ve Rame- sa olarak sizin belediyelere sunduğu- nuz avantajlar var mıdır? Bu pazar, 25 milyarlık bir pazardır. Yukarıda saydığımız unsurları biraraya getirebilen firma bu pazardan pay alma şansına sahiptir. Burada müş- teri için doğal bir oto-kontrol ortaya çıkıyor. Biz sattığımız markayı, bu elemanlardan ge- çirip başında seçtik. Satış son- rası hizmet verebileceğimize güvendiğimiz markayı seçtik. Hizmeti kusursuz verdiğimiz oranda zincirleme referanslar ve bunun sonucu yeni satışlar yapabileceğimizin bilincinde- yiz. Aksini duşünen veya alt- yapısı olmayan, satışta sürek- li bir kalıcılık sağlayamaz. Özellikle, işiniz sadece bilgisa- yarsa yeniliği ve en iyiyi sun- mak zorundasınız. Müşteri için ve Commodore yetkili sa- tıcısı için, Teleteknik bir güven unsuru oluşturmaktadır. Commodore PC yetkili satıcı- ları titizlikle seçilir. İmalatçı firmadan, satıcı firmaya kadar müşteri için bir güvence zinciri oluşmuştur. Önemli bir nokta, Commo- dore PC, teknik olarak, tek kullanıcıdan çok kullanıcıya geçişi sağlamaktadır. Adım adım yatırımlarla, somut ve- rimlerini özümledikçe, ihtiyaç- la doğru orantılı sistemi bü- yütme imkânı vardır. Üstelik her terminali akıllı bir bilgisa- yar olarak bağımsız kullanma imkânı bakı kalarak, Network sistemi ile, entegre yapılarda, bilgi alışverişi ile çalışabilmek, terminaller arasında Komini- kasyon kurmak mümkündür. Hem de akılsız terminalli eşde- ğer Konfigürasyonlardan da- ha ekonomik olarak. Bunların daşında Ramesa olarak bizim sunduğumuz, en başta belediye konularındaki tecrübemizdir. Satıştan yıllar- ca sonrası için dahi, herhangi bir mevzuat değişikliğinde, bunun programlarda yapılma- sı gerekli değişikliklerini, üc- retsiz yapmayı taahhüt edebi- liyoruz. Başkaları gibi saat üc- reti almıyoruz. Müşteri ile sı- cak ilişkilerden, hatta gerekir- se müşteri temsilcisi ile birlik- te ekip çalışmasından yanayız. Bilgisayarlaşma ile birlikte belediyelerin avantajları neler olacak? Yirmi milyon TL bilgisayar yatırımı ile, meslek vergisinde yılda 1.116.000.00 TL.'lik ek gelir sağlanabilmektedir. Bu yaşanmıştır. Bir mükellefin vergisi tahsilâtı süresi saniye- ler seviyesine düşmektedir. Be- lediyelerin bugünden bilgisa- yarlaşmasının ülkemize uzun vadede getireceği kazanç, ile- ride tek bir veri tabanının yer- leştirilebileceği main frame'- lerden kentsel veya kentlerara- sı bilgi bankası düzenlerine ge- çişin ilk adımlarını şimdiden atmış olmak olacaktır. Tabii, eldeki bilgisayar endüstri stan- dardı dışında bir model olma- dığı müddetçe... Ulaşım, imar, nazım plan gibi birimle- rin belediye planlama akis şe- ması dahilinde birbirinden anında haberdar faaliyetler gösterebilmesi, kent bilgileri- nin, kapı no-sokak-ada-parsel düzeninde tek veri tabanında yönlendirilerek, koordinasyo- nun öneminde de bilgisayar- dan faydalanabilecek günlere gelebilmek güzel olacaktır... D Safet DİLBAZ 47