1 Aralık 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Aralık 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

Macig Desk arifetli bir kelime iş- lem programı olan Macig Desk'i kul- lanmak için tek tek komutları öğrenmenize gerek yok. Çünkü tüm komutlar program tarafından size şekil- lerle anlatılıyor. Program kar- tuşla yüklendikten sonra dak- tilo, dosya dolabı, hesap ma- kinesi, saat ve çöp kutusu bu- lunan bir ekran çıkıyor karşını- za, Bu programla yazmış oldu- ğunuz metinleri, mektupları ve notlarınızı bellekte saklayabi- leceksiniz. Bilgisayarınızı açmadan ve TV ya da monitörünüzü bağ- lamadan el kitabını okuma- nızda fayda var, Kartuşunuzu bilgisayarın kartuş girişine ta- kın ve bilgisayarınızı açın, ek- ran karşınıza çıkacak. Disketi- nizi disket sürücüye yerleştirin. Yeni bir disket kullanıyorsanız, önce formatlama işlemini yapmak gerekir. Son olarak da joysticki Port 2'ye takın. Disket formatlama Saklamak istediğiniz metin- leri diskete kaydedebilmek için önce bir data disketi ya- ratmanız gerekir. Formatlan- mamış yeni bir disketi disket sürücüsüne takın ve kapağı kapatın. Daktilo kısmıncı geç- tikten sonra kapağı açın ve ekranda gördüğünüz dosya ya da sayfa şıklarından birini seçin. Karşınıza yine iki şık çı- kacak: 1) Eskiden formatlanmış bir disket kullanıyorsanız, bu dis- kete geçmek için kapağı ye- niden kapatıp Joystick'in ateş tuşuna basmanız gerekiyor. 2) Eğer disketiniz yeni ve for- matsızsa, Joysticki hafifçe iHire- rek “yes” seçeneğini seçerse- niz, disket formatlanmaya başlayacak, “no”yu seçerse- niz yeniden ana menüye dö- nülecektir. Menüden seçimler ve yardımcı menü Joysticki hareket etlirdiğiniz- de ekranda bir el simgesi ha- reket edecektir. Programda yapmak istediğiniz işlemi sim- geleyen ikona bu eli götürüp afeşleme düğmesine basma- nızla, beyaz bir çerçeve olu- şacak. Örneğin ekranın sağın- da bulunan saatin ayarını de- giştirmek isterseniz, el simgesi- ni sacatin üzerine getirip ateş- leme düğmesine basın ve ayarlamayı yapın. Ateşleme tuşuna yeniden bastığınızda yeni ayar kesinleşmiş olacak- tır. Eğer takıldığınız bir sorun çı- karsa, klavyedeki “Commo- dore” tuşuna basaırak yardım- cı Mmenüyü çağırabilirsiniz. Yardımcı Mmenüden çıkmak İçin ateşleme tuşunca basma- nız gerekiyor. Yaptığınız bazı hatalarda (örneğin bilgiyazarı açmadan print komutu ver- mek gibi) ekranda görünecek olan simge, sizi hata konusun- da uyaracaktır. Ekrandan iste- diğiniz yazıyı silmek için el sim- gesini çöp sepetine götürüp cateşleme düğmesine iki kez basmanız yeterli. Bellekte sak- lamak istediğiniz bir metni sa- ve etmeden yanlışlıkla ekran- dan silerseniz, yeniden yaz- mak zorunda kalırsınız. Macig Desk daktilosu Programın daktilo seçeneği ile bilgisayar klavyenizi dakti- lo gibi kullanabilirsiniz. Ekran- daki sayfanın sağ (10) ve sol (70) marjları kendiliğinden ayarlıdır. Bu marjları değiştir- mek İsterseniz. ekrandaki “margin” tablosunun üzerine gelin ve ateşleme düğmesine basın. Marj sayılarını isteğini- ze göre ateşleme tuşuna ba- sarak ayarlayın ve daha son- ra metninizi yazın. Eğer yazdık- larınızın çıkışını bilgiyazardan almak isterseniz, eli sayfa ke- narındaki bilgiyazarın üzerine getirip ateşleme tuşuna basın. Bilgiyazarınız hemen harekete geçecektir. Yazılan metni bellekte saklamak ve geri çağırmak Diyelim ki, bir mektup yaz- mak ve bunu bellekte tutmak istiyoruz. Kartuşu yükledikten sonra daktiloyu seçerek ikinci 33