1 Aralık 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Aralık 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

Birçok insan bu süper oyunun geliştirilmiş versinonunu mutla- ka çıkacağı umuduyla bekli- yordu. Summer Games |'i zaten bir tepe noktası olarak kabul edip, geliştirilmesini pek im- kân dahilinde görmeyen kişi- lerin de varlığına rağmen, ikinci versiyon ilkine oranla bir- çok noktada tartışılmaz üstün- lüğe sahip olarak piyasaya çıktı. Oyunun birçok bölümü, çizgi film kalitesine erişiyor. Ba- zı spor türleri (hepsi değil), ço- ğu programcının hayal bile edemeyeceği parlak bir oyun esprisine sahip. Sporcuların hareketlerinin akışı son dere- ce hoş. Stadyum, parkurlar ve özellikle kano yarışının yapıldı- ği irmak, sanki gerçeğinin ay- nısı. Ayrısa arka planda ilk bakışta farkedilmeyen bazı numaralar oldukça enteresan ve bunlar oyuna büyük zevk katıyor. Bunlardan biri, üç adım atlama bölümünde stadyum monitörünün başarı- li atlayışları tekrar göstermesi. Oyunda her şey yeni mi? Hayır, ama önceden varolan- lar çok geliştirilmiş ve yeni spor türleri eklenmiş: Üç adım, kü- rek, cirit, konkurhipik, yüksek atlama, eskrim, bisiklet ve ka- no. Herhalde bu kadarı yeter. Açılış törenleri ve bayrakla- rın resmigeçidi, Summer Ga- mes |i tanıyan birini yerinden hoplatmaz. Her iki olay, ilk ver- siyondakinin aynı. İlk spor tü- ründe de heyecan pek tepe noktasına yükselmiyor. Oyu- nun yaratıcılarının, sporcuya olağanüstü güçlü bir hareket yeteneği vermiş olmalarına rağmen, üç adım atlama, yaz olimpiyatlarının en heyecanlı noktası değil. Çünkü güçlü at- letin yeteneklerinden azami ölçüde yararlanma zevkine ancak tecrübeli joystick usta- ları erişebiliyor, diğerlerinin elinde çoğunlukla sporcu bur- nunun üÜzerine kapaklanıyor. Buna karşın kürek yepyeni bir ortamda gerçekleşiyor. Ek- ran ikiye bölünmüş durumda. Böylece aralarında mescafe fazla da olsa, iki rakibi aynı anda izlemek mümkün olabi- liyor. Yine bölünmüş ekranda izlediğimiz bisiklet yarışlarında da olduğu gibi, her görüntü- nün alt kenarında bir çubuk, ne kadar güç harcanmakta olduğunu gösteriyor. Bunlar optik olarak en basit oyunlar, hem de oyuncudan pek faz- la bir şey talep etmiyorlar. Fakat cirit atma konusunda aynı şeyi söyleyebilmek pek mümkün değil. Bu alanda işe yarar bir sonuç elde etmek İs- teyen, bütün gücüyle koşmak ve ciriti fırlatmak zorunda; DUu- na yapabilmek için de tabii çok güçlü ve seri joystick ha- reketleri gerekiyor. En hoşa giden dallardan bi- ri atlı konkurhipik. Zıplayan at da, düşen binici de son dere- ce güzel canlandırılmış. Yük- sek atlama dali ise o ana ka- dar keyiflenmiş oyuncuya pek hoş gelmeyebilir. Aslında can- landırma yüksek “Summer Ga- mes” standardına uygun, ama spor dalının kendini pek fazla bir şey yapılmasına ola- nak vermiyor. Eskrim bölümü ise olağanüs- tü zevkli. Büyük maharet ve refleks isteyen bu bölümde bi- rinci sınıf bir sunuş gerçekleş- tirilmiş. Ön planda bir monitör, isabetleri gösteriyor. Rakibi ku- rallarına uygun bir biçimde vurmak ise pek kolay değil. Bisiklet meraklıları, ekranda- ki yarışta oldukça keyiflene- cekler. Diğer yarışmalarda ol- duğu gibi, bu dalda do, oyuncuların hareket akışı ile jJoystickin kullanılması arasın- da olabildiğince iyi bir uyum- luluk sağlanmış durumda. Kano yarışı oyunların son bölümünü oluşturuyor. Yarış, tehlikeli ve hızla akan bir akar- suda yapılıyor. Yapılması ge- reken, olabilecek en kısa sü- re içinde -bazen akıntıya kar- şı olmak üzere- belli sayıda kapıdan geçebilmek. Kayalık- lar ve suyun dolambaçlı akışı nedeniyle, bunu yapmak pek kolay olamıyor. Yarışmalar sonuçlandıktan sonra büyük şova geliyor sıra. Gece stadyumun üzerinde görkemli bir zeplin uçuyor. Ay- rıca sırtındaki Jet yardımıyla uçan bir de adam var. İsteyenler iki olimpiyadı bir-