1 Aralık 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Aralık 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

BÜRO VE BİLGİSAYAR Üretim Faktörü Olarak Bilgi Tümüyle elektronik bir büro, artık bir ütopya olmaktan çıktı. Günümüzde böyle bir büro, bağlantısız bir veri yığınından bilginin süzüldüğü bir yer olarak görülmeli. Bilginin artık en önemli üretim faktörü haline geldiğini ise duymayan kalmadı. Buna rağmen, Alman işadam- ları, geleceğe yönelik büro ileti- şim gereçlerine yatırım yapmak- ta henüz yarar görmüyorlar. Gü- nümüz bürolarının görünümü bu- nu kanıtlıyor. Tüm işletmelerin 9991'İnde yalnızca telefon, dakti- lo ve fotokopi makineleri var. Yine tüm işletmelerin ancak 41'inde (yaklaşık 20.000) teleks, terminal, bilgisayar ve elektronik metin iş- lemci gibi daha karmaşık büro donanımına raslanabiliyor. Alman ekoönomisinde çok büyük bir yer tutan küçük işletmelerde -2.3 mil- yon İşletmenin 497'sinde perso- 56 nel sayısı Sü'nin altında- enfor- masyon tekniği çok seyrek yandaş bulabilmekte, Aslında bu işletmelerdeki yetki- liler, elektroniğin ne gibi yararlar sağlayabileceği hakkında epey olumlu fikirlere de sahipler: İşlet- me İçi akışın hızlanması, bilgilere kolay erişim olanaığı ve müşteri is- teklerinin daha hızlı karşılanması (1985'te yapılan bir ankete göre). Yine de enformasyon tekniği ala- nındaki bu çekingenlik ilk bakış- ta göründüğü kadar anlaşılmaz değil, Örneğin mikro bilgisayaır- larda sistem değiştirmek ve yeni sisteme alışmak için geçen zama- nın uzunluğunu düşünün. Üretici- ler, bu çekingenlik gerekçesini or- tadan kaldırmak için giderek çok ve çeşitli işleri gören makineleri daha küçük hacimlere sığdırıyor, bir yandan aletin ürkütücülüğünü azaltırken, bir yandan da kullanış- lılığını artırmaya çalışıyorlar. Diğer yandan RISC gibi yeni bil- gisayar mimarileri veya hata tele- Commodore ranslı, hata korunmalı paralel sis- temler silisyum tekniğinin olanaık- larını daha fazla kullanıyor da ol- salar, daha yaygın bir kabulü sağlamakta yetersiz kalıyorlar. Bil- gisayarın kabullenilmesi açısın- dan Software ürünleri ve bunların kullanışlılığı, baş köşeyi tutuyora benziyor. Buna rağmen 2000 yılında elek- troniğe geçmemiş bir işyeri, ister bir büro, ister bir imalathane ol- sun, bir İstisna oluşturacak. Bu noktaya erişilmesi için, mekanik ve elektronik arasındaki fiyat ma- kas'ı tek başına yeterli olacak. Mekanlık fiyatları durmadan yük- selirken, elektronik fiyatları -son yıl- larda ortalama 9430 olduğu gibi- durmadan düşecek. Zamanında elektroniğe geç- memiş olan bir kişi, rakipleriyle mücadelesinde bir gün mutlaka yenik duruma düşmeye mahküm. Gelecekteki işletmeciliğin ana noktfası, endüstri sonrasında ha- kim üretim faktörü haline gelmiş