1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

Tilsımlı Bir Kol Roger Draper 960'larda, bugün SRI İnterna- ttonal adı verilen bir şirketteki araştırmacılar, hareketli bir roborun yapımını gerçekleştir- diler. Bir televizyon kamerasıyla ve ayrı bir minikompütere radyo linki bağlantısıyla donatılmış olan *““Tit- rek” adlı bir tekerlekli araba, prog- ramlanmış komutlara göre hareket ediyordu. Örneğin odanın bir ucun- dan diğerine gitme komutunu aldığın- da, kamera robotun o andaki rotası- nin imgelerini oluşturuyordu. Bu im- geler, basılmış fotoğraflar gibi, ışığın varlığını ya da yokluğunu temsil eden noktalardan oluşuyordu. Nokrtaların bu düzenlenişi, minikompütere yük- leniyor; minikompüter de bunları *““di- jitalize ediyor””' yani bir dizi ardışık 1 ve O'lara dönüştürüyordu. Görsel örüntüleri tanımak üzere yapılmış bir bilgisayar programı yeni diziyi bilgi- sayarın belleğinde saklı olan diğer di- zilerle karşılaştırıyordu. Bilgisayar bir eşleştirme yapabiliyorsa, robotun çev- redeki nesnelere kıyasla yerini “anlı- yor”du. Bu bilgi daha sonra basit problemleri çözmek üzere tasarımlan- Commodore muış diğer programlar tarafından kul- lanılabiliyordu. Başlangıçta Titreğe yalnızca bir odanın içinde kutuları bir yerden bir yere itmesi söyleniyordu. 1971'de ro- botun daha gelişkirn ikinci bir modeli farklı üç nesnenin yanına konuldu: yüksek bir platform, onun üstüne yer- leştirilmiş bir kutu ve birkaç metre ötede yer alan bir rampa. Titreğe ku- tuyu platformun üstünden devirmesi söylendi; ancak robot başlangıçta ku- tuya ulaşamadı bile. Ancak daha son- ra rampayı platformun yanına ittir- 11