1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

TPTEETEE T Gündeliğe Robotik Lambalar yanıp sönüyor, raylar üzerinde pek çok sayıda tren gidip geliyor, ama bu durum bir düzensizlik (kaos) yaratmıyor. Robot yorulmaksızın çalışıyor, bilgisayarınız ise tüm bu sahnenin yönetimini üstlenmiş. Bu sayılanları, ancak bilgisayarınızı ölçme-yöneltme ve ayarlama işlemleri yapacak şekilde kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. obotlara sahip olma isteği, neredeyse insanlık tarihi kadar eski bir özlemdir. Daha antik Yunanistan'da, belirli hareketleri yapabilen mekanik tapınak hizmetkârları üretilmişti (Bunları, büyük kum saatlerinden aşa- ğıya doğru dökülen kumun ağfırlığı yönlendirilmekteydi). Dikkat edeceği- niz gibi, robotik denen disiplinin te- melini oluşturan “Ölçme-yöneltme- ayarlama”' sorunsalı, tahmin edilebi- leceğinden çok daha eski bir tarihte Ka ee — VO — H —— 8 ortaya çıkmıştır. Tabii şu farkla ki, modern tekniğin yarattığı imkânlar bugün bize tamamen başka kullanım alanları açmaktadır. Robotlar otomo- billeri kaynak yapmakta, cilalamak- ta ya da mekanizmaların parçalarını değiştirmektedir. Bu arada gerekli yö- neltme işlemini kılan enerji için, artık kuma gereksinme duymamaktayız. Bu önemli görevi bugün elektronik bilgisayar üstelnmiştir. Bilgisayar, her durumda yapılması gereken ne ise onun hızlı, sağlam ve büyük bir da- Commodore kiklik içinde yerine getirilmesini sağ- lar. Bundan dolayı, ölçme-yöneltme- ayarlama alanı özel bir önem taşımak- tadır. Sizin C-64'ünüzün de bu konuda da gizli kalmiş olağanüstü yetenekleri vardır. İşitildiğine göre, C-64, Bavye- ra bölgesindeki büyük bir elektrik fab- rikasında yorulmak nedir bilmeyen bir ölçüm yardımcısı olarak çalışmaktay- mış. Ama biz önce asıl konumuza dö- nelim.