1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

ceklerdir. klasik eğitim veren okullarda FARKLILAŞAN öğren- cilere sen biraz kenarda bek- le, diğer arkadaşların sana yetişsin demek te fırsat eşitsiz- liğini yaratmaz mı? Farklılaşan bu öğrenciler önleri açılırlarsaı geleceğin Türkiyesi'nin yöne- tİcileri, sanatkarları ve bilim adamları olacağı ihtirmali yük- selir. Bu öğrencllerin gelişme- si için farklı araçlara ihtiyaçları olacakltır. Araçlar konusunda da en ekonomik çözüm yine bilgisayardır. Dünyada Bilgi- sayarlar tarafından okunabi len yüzbinlerce manyetik kitap yazılmıştır. Herbir manyetik ki- tap hem bilgi hem de öğret- mendir. Bu manyetik öğretleci- leri hakkındaki gerçek bir öğ- retmenin ellerine emanel etti ğimizde, öğrencisini yetiştir- medeki mutluluğuna katkıda bulunabiliriz C- Dergisi Bilgisayar ile ders eğilimi ogrenclsı' nasıl eğitilir? Klitap veyo vi- le eğitimden fatklılığı nedir? Türle İye' nın her köşesinde kolaylıkla kulla- mlabilir mi? BİLÇAĞ: Öğrenciler kitaplar- doan ve testlerden faydalanır- ken okuyup anlayarak soruları çözmeye çolişirlar, Testlerde ise cevap şıklarından doğru sunu İşaretlemeye çalışır. Doğ- TU ve ycınhş bulduğunu © an bıl z. Sonradan hangisinin Id uğunu görmekle ye- finir Sıkıldıgı an kifabı bir ke- nara bırak Video ile eğitimde ise; film- deki öğretmen veya öğrenci rolü oynayan artistler, sınıfta, labaratuvarda veya stüdyoda dersleri sırası İle anlatır. Öğren- ciler anlamadığı bir anda so- ru soramaz, Sorusuna cevap alamaz. Ancak kasedi başa sarar ve yeniden izler, Mono- log şeklinde izleyenler arasın- da uyuklayanlar olabildiği gi- bi arka sırada amiral battı oy- nayan öğrenciler de olabilir, Bilgisayar ile eğilimde her şeyden önce programın kali- tesline bağlılık vardır. Ama ge- nel olarak bilgisayar ekranı karşısında tek başına bir öğ- renci uUyguülama yaparken uyuklayamaz, çünkü bilgisa- yar dcı uyuklar (durur) İti programlari- ptogramin özelliklerine bağlı olarak konunun tanitimini şe- kille, yazıyla veya sesle yapa- bilir. Sonra deney yapabilir. Örneğin; elekltokimyada elek- tronun gidişini, porftiküllerin Anot koparak... tota kapladı: gini görebilirsiniz. Deneyleri öğrenciye yaptırarak sonuç alabilir. Klavuz öğretmen sınıf- taki bütün öğrencilere ayrı sa- yılar vererek birbirinden farklı ama doğru sonuçlar aldırabi- lir. Öğrencilere ezberl den sınayabilir. Öğrencileri bulmaca çözdürür gibi yarış- tırabilir. Tekrar tekrar bilgisa- yur öğrenciye öğretebilir. onuyu erken öğrenen FARKULAŞAN yetenekli öğren- ciler başka bir bilgisayar ile program ile yeni bir konuda çalışarak yetenekleri ölçüsün- Ce ilerler, Lisdn. resim, müzik, teknik, hp v.b. konularda araş- tırma yapabilir. Normal hızda ilerleyen öğrencilerden de geride kalmış öğrenciler ise; ders sacîl-eri işında bilgisayaır (öğretmensiz) eğitim- Ierını pekışiirerek arkadaşları- na yetişebilirler Aynı eğitim progrcımlc.ırı ve bilgisayar İstanbul'daki bir okulda da, Hakkari'deki bir okulda da hiçbir farklı uygula- ma olmadan klavüz öğret- menlerle kullanılabilir. C- Dergisi: Niçin daha çok fen köanu- larına eğilim programları hazırlıyorsu- nuz ve ne kadar sürede Dfr pcıker olu- şuyor? Bu kadar geniş eğilim pakedi- ni geniş bir grupla hozın'crdı ğınızi Dili- yoruz. Sizlere kimler yardımcı oluyor? BİLÇAĞ: Okullarımızda fen ko- nularında laboratuvar, eğitim filmleri fazla olmadığı gibi de- neyimi fen konuları öğretmen- leri bu sayıca yeterli değildir. Öğrenciler fen konularını zor- lanarak öğrenmektedir. TA- NİNMIŞ okulların öğretmenle- ri, öğrencilerinin büyük çoğurr- luğunu tip ve mühendislik fa- kültelerine yerleştirmek çoaboa- ları sonucu bize boşvurmuş ve danışmanlığını yapmışlardır. Danışmanlar eğitim ekibimiz ve BİLÇAĞ gençleri ile ortak çalışmaları sonucu kaliteli eği- tim programlarımız ortaya çık- mıştır. Fen konularının prog- ramlanması, zor olduğu kadar zevklidir. Ve şekillerle eğitim yapmaya elverişlidir. Gençle- tirnizin zevkelri çok sağlıklı ve yalniz zevk aldıkları konulara enerjilerini verebiliyorlar, Zevk almadıkları konularda prog- rarm yaptırmak zor olmaktadır. Tarih, coğrafya, Türkçe v.b. konularda advencer tipi eği- tim programları yapmayı dü- şünüyoruz. Ama! bu könularda ilginç senaryolar yazabilecek bilgili öğretmenlere ihtayaç duyuyoruz. Hazırlodığımız şe- kilil test programlarımız bir ta- nesi 1 ay sürerse; simülasyor resimli ve uygulamaoalı eğitim programların bir adedi bile 4 ocy kadar sürebiliyor. C - Dergisi: Türkiye ye bu güne ka- dar en civarında EV BİLGİSAYARI glr- ei. Siz niçin bütün ev bilgisayarlarınd eğitim paketlerinizi yapmıiyorsunuz? ıılı.çne BİLÇAĞ 1963 yılından beri yüzlerce yetenekli “FARKLI LAŞMIŞ” gençlerle koordinas- yon halindedir. Ve bu gençler Türkiye piyasasına girmiş veyoa girmemiş bütün bilgisayarları hobby olarak araştırırlar ve BİLÇAĞ gençleriyle tartışırlar. bilgi verirler Biz bu bilgilerle ti- cari, eğitim ekibi ve BİLÇAĞ gençleri ile bilgisayarları ve ona satıcıları kritik ederiz, Bil- gisayarlarda; « Program yapmadaki esnek- liği, « Dünyadaki ve Türkiye'deki oyun, utility ve eğitim listesin- deki programların fazlalığı. * Orijinal programların, Türki- ye'deki kullanıcılara - ucuza maliyetini, * Gençlerin takas veya ama- törce sohşıcınndo para kaza- bilme şans . Von doncıîımlcrının yeterli tipte ve ucuza moliyetine, « Mevcut moödeller gelecek modellerin uyumlu olmasına, * Modellerin başka modeller deki bilgisayar ve donanım- larla uyumuna, Satıcı ana firmalarda; « Teknik * Software servisinin (birarada dahi olsa) yeterli bil: giye sahip olması, * Bilgisayarlarıncı program ya- pcm hrmolurı desteklemesine, m programlarının genel dcıgıîımcılığırıı üstlenecek ka- dar ciddiyetle olmasına, « Bilgisayardan anlayan bayi- lerinin çok olmasına, * Bayi sayısının çokluğu değil, bayi başına bilgisayar satışının yüksek olmasına, özelliklerinin optimal bir pu ni tutmoasıi halinde BİLÇAĞG eki- bi ve İş programlarını yapma- Ya karar verirler. C€ - Dergisi: Milli Eğitim Bakanlığı bil- gisayar ve porgram yazılırnı konusun- da okullara destek veriyor mu? Prog- ram evleri de desteklenebiliyor mu? BİLÇAĞ: Geçen yıl Milli Eğitim Bakanlığı'nın okullara bin adet