1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

dan kalkmaya çalışmayın, eğer böyle yaparsanız uçağı- nız parçalanabilir. Uçağınız yeterli hiza ulaşınca oyun Çu- buğunu kendinize çekerek uçağı kaldırın. Uçak yerden kalkar kalkmaz 'U' tuşuna ba- sarak tekerlekleri kapayın. eğer tekerlekleri kapatmayı unutursanız biraz sonra uçağı nız parçalanrır. Uçağı kaldir- dıktan sonra en azından 2000 ft'e çıkmanız sizin için iyi ola- caktır. Havadayken oyun çu- buğu uçağın kumacinda kolu haline gelecektir. Uçağınızı piste indirmek, ha- valandırmaktan biraz daha zor, çünkü bu inişlerde uçağı- nızın benizini genellikle bitmek üzere olacak veya uçağınız ağır hasara uğramış olacak. Uçağı bir piste indirmek için önce haritadaki havaaclanla- rından birine uçağınızı yönel- tip bu havadclanının üstüne gitmelisiniz. Havaalanına gel- meden evvel uçağınızı 300 ft'in biraz üstünde bir yüksekli- ğe indirmeye çalışın ve UÇA- ğgın gücünü hemen hemen ta- mamen kapatarak uçağınızın hizini azaltın. Uçak havadclanı- na geldiğinde uçuş bilgisaya- n bunu size belirtecektir. Bu andan itibaren havadlanını fadarda görmeniz mümkün- dür. Radardaki görüntüden yararlanarak uçağınızı tam havaalanına çevirin ve yük sekliği yavcış yavaş azaltirken tekerlerinizi açın. Eğer tekerleri açmayı unutursanız, piste indi- ğinizde uçağınız parçalanır, Piste geldiğinizde uçağı pistin şeritleri geçmeye başlayınca- ya kadar İndirmeyiniz. Şeritler geçmeye başlayınca Uçağı indirin ve tekerler yere değer değmez bütün gücü kapayın. Savaşta kullanabileceğiniz teknikler: Oyuna ilk başladığınızda haritaya bakarsanız havaa- lanlarınıza doğru İlerlemekte olan tank birliklerini görürsü- nüz, Sizin ilk göreviniz bu birlik- D oeaal| ! 5—51 lere saldırarak onları yok et- mek. Onları yok edebilmek için de yoğun bir şekilde sal- dırmalısınız. Tank ile gösterilen bu birlikler, tank, helikopter ve size füze atan uçaksavarlar- dan oluşmakta. Siz bu birlikle- re saldırirken tank ve uçaksa- varı yoketmek için havadan yere, helikopterleri yok etmek için de havadan havaya fü- zelerinizi kullanmalısınız. Bu saldırı. sırasında Uuçağınızın mokineli tüfeğini de kullanabi- lirsiniz. fakat bu oldukça riskli- dir; çünkü saldırı. sırasında maksimum 41000 ft yükseklikte bulunmak zorunda olduğunu- za göre hedefe nişan almak için uçağın burnunu yere doğru çevirince farkında ol- madan çokılabilirsiniz. Zaten en fazla iki ayrı saldırı ile bir yer birliğini ortadan kaldirmak mümkün, tabil bütün atışların n R - - .ı,__ tam iİsabet kaydetmesi şartı ile. Tam isabet kaydetmek için yapmanız gereken şey şudur: Vuracağınız hedef menzilinize girdiğinde radarınızı kullana- rak uçağın burnunu bu hede- fe çevirin ve hedefi gördükten birkaç saniye sonra ise füzeni- zi ateşleyin. Bu arada hedef- leriniz de size ateş ettiği için çok dikkatli olmalısınız. Eğer si- ze doğru gelmekte olan bir fü- ze uyarısı alırsanız, bundan kaçmak için uçağı 90 derece kanadi üstüne çevirmelisiniz. Yerdeki birliklere saldırırken, başınızda yeteri kadar derf yokmuş gibi bir de düşmanla- rınızın hava filosu sizi devamlı uğraştıracak, Haritaya baktı- ğınızda size doğru gelmekte olan düşman filosu görürseniz, yerdeki birliklere yapmakta ol- duğunuz saldırıyı derhal bıra- kip en az 35000 ff'e kadar tır 34 Commodore