1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

manın. Eğer vaktinde tırmanı- şa geçmeyip de uçaklara ya- kalanırsanız iki ateş arasında kalırsınız. bu da uçağınızın ağır hasar görmesi demek olacaktır. Yükselmenizin bir faydası daha var. Havcada bu uçaklarla yapacağınız dövüş altalta üstüste olacaktır. Ya düşman Uuçaklarını kovala- makta, ya da onlar tarafın- dan kovalanmakta olacağı- nizdan, hangi yöne gittiğinize dikkat edecek vaktiniz olma- yacaktır. Bu da yere çakılma olasılığınızın artması demekltir. Bu savaş sırasında uçağınızın arkasını gösteren kamera çok işinize yarayacaktır. Bu kame- rayı devamlı gözönünde bu- lundurarak, arkanıza bir düş- man uçağının takılmamasını sağlamaya çalışın. Düşman uçağının yüzde yüz hedefte olup olmadığını belirlemeden füzenizi harcamayın. Eğer bü- tün çabalarınıza rağmen bir uçak arkanıza takılırsa, bu uçağı 'decay flare'lerinizi kul- lanarak yok etme şansınız var- dır, Eğer haritada tank ile gös- terilen birlikler havadclanlar- nızdan birine kadar erişirlerse, burayı işgal ederler ve siz bu alanı bir daha kullanamazsı- nız. İlk işgal edilmeye aday havadalanı, düşman birlikleri- ne en yakın olanıdır. Burayı kaybederseniz, savaşı da bü- yük ihtimalle kaybedersiniz; çünkü ikmal yapmak için kat- etmeniz gereken mesafe drta- cCak, saldırı İçin ayırdığınız ya- kit da azalacaktır. Düşmanın tank ile temsil edi- len yer birliklerinin tümünü yok ettiğinizde, haritanın denizi gösteren bölümünde gemiler göreceksiniz. Bundan sonraki işiniz kara birliklerine karşı Uy- guüladığınız taktikleri uygula- yarak deniz birliklerini yok et- mekltir. Tabil bu saldırılarınız sı- rasında da uçaklar tarafın- dan devamlı rahatsız edile- ceksiniz. Commodore Düşmanın deniz filolarını da yok etmeyi başardığınızda ü- kenizi kurtarmış olacaksınız. Uçağınız saldırı sırasında ya- ralanırsa hiç üzülmenize ge- rek yok, çünkü uçağınız ne ka- dar ağır yaralanırsa yaralan- sın. yok olmayacaktır. Fakat bu sırada sizin için çok önem- li olan bazı aletleri kaybede- bilirsiniz. Bu durumda da iniş yapmak, eğer oyunda usta- laşmadınızsa, hemen hemen imkânsız denecek derecede zordur. Böyle bir durumda ise yapacağınız en akıllıcac iş 'E” tuşuna basarak başarılı bir at- layış yapmaktır. Size görevini- ze devam etmeniz için yeni bir uçak verilecek ve siz oyuna kaldığınız yerden devam ede- bileceksiniz. Uçağınızın benzini azaldı- ğında, uçuş bilgisayarınız ta- rafından ikmal yapmanız için uyarılacaksınız. Bu durumda ya en yakın havaclanına gi- derek yakıt alabilirsiniz, ya da size geçişi bildirilen yakıt uça- ğına giderek havada yakıt ik- mali yapabilirsiniz. Havada yakıt ikmali yaparken yakıt uçağına doğru yönelin ve bu uçoak ile aynı yüksekliğe tırma- nın. Uçağa arkadan yavaş yavaş yaklaşın. Yakıt alma iş- lemi bittiğinde uçağınızın hızı- nı keserek dalışa geçin, aksi takdirde havada yakıt uçağı ile çarpışabilirsiniz, Oyunda kullanacağınız tuşlar: Oyun çubuğunu PORT 2'ye takınız. ; F1: Savaş sırasında silah çe- şitlerini seçmek için. ©: Oyunu terk etmek için. C- (COMMODORE tuşu) uçağın hızını azaltmak için. Space: Uçağınızın hızini ar- tırmak için. E: Uçağı terk etmek için. M: Haritayı görmek için. U: Tekerlekleri açıp kapa- , Run/stop: Oyuna ara ver- mek veya tekrar devam et- mek için. D