1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

yanlar çoğunluğu henüz onun adını dayanmıştı ama, Hitech daha turnuva zamanından beri Birleşik Devletler'deki tur- nuva oyuncuları tarafından çok iyi tanınıyordu: Hitech, in- sanlara karşı yarışmalarda olağanüstü başarılar elde et- mişti. Bu yeni satranç makinesi ün- lü Carnegie-Mellon Üniversite- si'nde (Pittsburgh) geliştirilmiş olup, öncelikle çok hızlı bir sat- ranç donanımına sahiptir. Cray yapabildiği 210 milyon işlemi sayesinde, örneğin sa- niyede 36.000 satranç konu- mu üretebilir ve değerlendire- bilirken, Hitech özel olarcık sat- ranç için geliştirimiş 64 adet çok yüksek düzeyde tümleşik - yongalarıylaı (VLSİ-Chips) sa- niyede 175.000 konum yara- tarak iİnsanın adeta nefesini keser. Makine ile iletişimi sağ- layan ve onu bağlam çerçe- vesinde satranç bilgileriyle besleyen şey bir Sun-1.6 mik- ro-bilgisayarıdır. İştle buraya sürekli olarak yani ve daha iyi değerlendirme algoritmaları yerleştirilebildiğinden, Hitech'- in büyük ustaların gücüne eri- şebilecek ilk makine olabile- ceğini varsayabiliriz. Son zamanlarda ise yeni bir gelişme, gittikçe artan sayıda satranç programıcısının mikro- sistemlere geçmesidir. Bunun nedenini, özellikle, 68.000 Mo- torola gibi işlemcilerin, birkaç yıl öncesine kadar yalnızca büyük bilgisayarların yapabil- diği işleri bugün gerçekleştiri- yor olmalarında aramak ge- rekir. Örneğin, Alman satranç bilgisayarı Mefisto Amster- dam'ın içinde böyle bir işlem- ci iş başındadır. Satın alınabi- len (değeri yaklaşık 3000 Mark olan ve Hegener Glaser firmasınca yapılan) bu ahşap aygıit, 1985 yılında Amster- dam'da düzenlenen mikrobil- gisayar dünya şampiyonasın- da 24 partide 22 puan alarak (inanılması güç bir sonuç) — CommOdore aa 39 —e — M ee