1 Ocak 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Ocak 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

401 AT LA L ETR a SA L ACE, savaş uçağı simülas- yonlarında, bugüne kadar yazılmış olanların en iyilerin- den biri. Bu simülasyondaki grafikler gerçeğe çok benzi- yor. Bilhassa yerdeki birliklere saldırırken gördüğünüz yer şe- killeri size gerçekten bir UÇak- ta bulunduğunuz hissini ver- mekte, Oyunumuzun konusu sizin, ülkenizi uğradığı amansız bir saldırıdan kurtarmaya çalış- manız. Aşağıda nasıl elde edeceğinizi göstereceğimiz haritada üç havadclanınız ve size saldıran birlikler görük- mekte. Haritanın sol tarafında sizin ülkeniz yer alıyor, sciğ fta- rafta ise deniz görünüyor, Düş- man bu denizden çıkarak si- zin havaaclanlarınızı ele geçir- meyi amaçlamakta, Sizin he- definiz, karada ilerleyen birlik- leri yoğun ateşe tutarak yok etmek. Fakat siz bu işi yapar- ken, bu birliklerin saldırısı yet- miyormuş gibi, bir de düşma- na ait uçakların saldırısındı Uğ- T TÇ S 32 L A LĞ Hi L T RA rayacaksınız. Eğer bu kara bir- liklerini yok etmeyi başarırsad-” niz, karşınızd denizden gel- mekte olan düşman filosu çı- kacak. Bu filoyu da yoğun ateşe tutarak yok ederseniz, ülkenizi İstiladan kurtarmayı başaracaksınız. Fakat burada işler daha da zorlaşmakta: çünkü saldıracağınız hedef ile ikmal yapacağınız havaalanı arasındaki mesafe, size an- cak saldırıp dönebilecek ka- dar benzin bırakıyor. Tabif bu arada saldıran uçaklar da cabası. Oyunun başlamasıyla birlik- te karşinıza yedi tane seçenek çıkıyor. Bu seçenekler sırası ile şöyle: 1- Oyuna başlama. 2- Yetenek düzeyi: 1-9 ara- sı. 1 < alıştırma düzeyi; 2-9'nor- mal oyun düzeyleri. 3- Tayfa: Tek pilot, veya pi- lot ve silahçı, 4- Ortam: Yaz, gece, kış. 5- Yüksek puanları yükleme, 6- Yüksek puanlara bakma., 7- Gösteri modu: Burada bi gisayar size oyunun çeşitli dü- zeylerinden örnekler sunuyor. Karşınıza çıkan seçenekler arasından İstediklerinizi seçtik- ten sonra '*1' ftuşuna basarak Commodore oyunu başlatın. Bu aşamcda karşınıza uçağa silah yükle- mek için dört seçenek çıka- caktır. 4- Çoklu rol (bütün silahlar- dan eşit oranda yüklenir.) 2- Hava üstünlüğü 3- Yere saldırı 4- Denize saldırı. Bu seçenekler arasından, oyunda bulunduğunuz aşa- mayı gözönünde bulundura- rak seçiminizi yapınız. Bu me- nü havaladınına her inişinizde karşınıza çıkacaktır. Bu menü- den çoklu rolü seçtiğinizde, uçağınıza silah olarak hava- dan havaya füzeler ve hava- dan karaya füzeler eşit miktar- larda verilecektir. Hangi silah yükleme seçeneğini seçerse- niz seçin, makineli tüfeğinizin mermi sayısı aynı olacaktır. Uçağınızın bazı özellikleri: Ekran iki ana bölüme ayrıl- mıştır. Ekranın üst bölürmünde dışarısını görmektesiniz. Ekra- nın alt bölümünde İse çeşitli göstergeler ve paneller bulu- nuyor. Bu bölümdeki panel ve göstergeleri kullanarak, uça- ğın yüksekliğini, hızını, benzin durumunu, yatay ve dikey ko- numunu, tekerleklerinin duru- munu görmeniz mümkün. Ay- rnıca uçakta bir uçuş bilgisaya- rı İle arkanızı gösteren bir ka- mera da var. Uçuş bilgisaya- rının paneli sağ tarafta bulu- nuyor, Bunun yanındaki panel sayesinde kullanmakta oldu- ğunuz silahı ve bu silahtan ne kadar kaldığını görmeniz mümkün. Kamera sayesinde peşinize düşen uçakları göre- bileceksiniz. Fakat bu kamerd