1 Şubat 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Şubat 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

Brian Reffin Smith'in bilgisayarla gerçekleştirdiği ve kendisine ödül kazandıran bir çalışması. arasında Smith “Şekil 10” adımı köy- duğuü bilgisayar-resmiyle birincilik ödülü kazarımıştır. Bu ödül, Semend- rek Adası'nın 2000 yıllık zafer tanrı- çası Nike'nin altından dökülmüş bir tasviri ile 150000 Avusturya Şilingin- den oluşmaktaydı. '“Bu resmime modellik eden şeyi Kreuzberg'deki bitpazarlarından bi- rinde bit Mark karşılıfında satın aldım"' diye anlatıyor Simirh ve ekli- yör: “Orada sağa sola atılmış Rusça tıp kitaplarıydı bunlar.” Bir kavram- salcı sanatçı olan Smith bu kitapla- Tım içinçe elektrokardiografi'den çı- kan diyagramları bulmuş oldu ki, bunlar onun gözünde ruhun bulun- duğu yeri gösteren titrek krokilerdi. Sınitk buriları bilgisayara verdi, ora- da bu şekilleri renklerle donattı ve formlarını yumuşattı. “Sonunda,'” diyor Smita “resmin bir mönitör ta- rafından fotoğrafını çektirdim -özel- likle kötü bir niyet taşımaktaydım bunu yaparken-''. Bu arada, ödül alan bu yapu bü- vyük bir resim olarak da ortaya çik- mış bulunuyor. Bir mürekkepli- tarayıcı bu fotoğrafı tual üzerine ak- tarmıştır. Siyah bir fTonun önündeki yeşil bir duman içinden sarı renkte bir insan silueti ortaya çıkmaktadır. Omuzların arasından taralı bir üçgen olarak kalp görülmektedir. Brian Smith alçakgönüllülükle “Sanırım re- simler yapıyorum"' diyor, “hatta bi- raz da güzel resimler bunlar. ”” Bit'ler ve Byrte'lar yoluyla güzel re- sim yapmak, bilgisayar icad edildi- Binden bu yana bilişim uzmanlarının hedeflerinden biri olagelmiştir. Bunu 50'ki yıllarda gri yazıcı-portreleriyle denediler, 50'lı yıllarda isşe otomatla- ra ünlü sanatçıların çizim üslupları- ni taklit ettirdiler. Ve nihayet 70'li yıl- larda, sanatçı eğilimleri olan bilgisavar-meraklılarının da kullana- bilecekleri aygıtlar geliştirdiler: Bitaz zahmet güsterilirse güzel resimler su- nabilen Paint-sistem ve mönitörlü PC'lerdi bunlar. Ereçatörlerin vakti gelmişti artık. O günden bu yana donanım dün- yasını bir sanat aygıtları akını sarmış ve kendine özgü bir Bilgisayar-sanat- oyunları yaygınlaşmıştır. Hiç kuşku- suz resmi sanat İcraşından uzak düş- mekteydi bu: Bu yeni güzel resimler çoğunun bilgisayar alanındaki en- düstri fuarları çerçevesinde ve yeni teknolojinin hâlâ yaymakia olduğu korkunun renkli bir dekorasyonu olarak gösterilmekreydiler. Bilgisayar rtesimlerinin salı makine estretiğine ilişkin olduğuna dair yaratılmış olan atmoösfer ancak geçen yıl bilgisayar gratikerlerinin Venedik'deki Sanat Bienali'nde sergilenmesiyle dağılıp gi- debilmiştir. Bilgisayar grafiklerinin koöleksi- yonlara ve müzelere girmelerine ka- dar katedilen yolda Linz varışması dz 3