26 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

26 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Rusyadaki güreşçilerimiz İlk müsabakası Dört günde 11 kilo kaybeden Nuri, takibini perişan bir hale sokan Mer- Ahmet ve iki dakikada tuşla galip gelen Mustafa takımımızın Çıl- gınca alkışlanmasına sebep oldular Sinli Moskova, 21 (Spor kafilemizle si-( den arkadaşımızdan) — 20 eylül ak- Şamı kültür parkın 20 bin kişi alan Açık haya tiyatrosunda ilk güreş te- Müsımızı Moskova muhtelitile yap- tık. Moskova geceleri hayli serin ol| masına rağmen (her taraf tıklım tık km dolu idi. Ringe evvelâ (bizimkiler osonra Sovyet takımı çıktı. Takım kaptanla- ” hatıra olarak birbirlerine bayrak Ye buket verdiler, Milli marşlar ça- indr, Müsabaka yapılacak sahnenin iki Yanma tesadüf eden tribünlerde Sov- Yet hükümeti (Ankara büyük elçisi Karahan ve refikası, Sovyet spor teş kilâtı erkânı, kafile reisimiz Cevdet Kerim yer almışlardı. Müsabakalara tam saat 9 da başlandı: 56 kilo: Küçük Hüseyin — Antik la. Orta ve yan hakemi Sovyet diğer Yan hakemi Bay Seyfi, , Çok güzel bir vücuda malik olan Antilla ilk dakikaları deneme ile Zeçirdi. Her iki müsabık birbirlerine Açık vermemek İçin çok ihtiyatlı gü- Teşiyorlar, Beş dakikayı müsavi ham İelerle geçiren güreşçiler altınet ve Yedinci dakikadan itibaren birbirle- Yine oyun tatbik etmeğe başladılar. Hüseyin hasmına güzel bit sup- lek tatbik ederek puvan aldı, Ve ilk lk Madaya imdn be irdi. Ikinci on dakikayı ayakta gü- Teşmek istiyen Hüseyin hasmına bo- Yuna atak yapıyor. Sovyet fazla kuvvetli olma: Sınz rağmen acemi olduğu bel- K, Hüseyin ani bir kafa kol ile Sov- Yeti yere indirdi, Ve tam burguya alacağı sırada Sovyet bağırarak aya- ğin burkulduğunu söyledi. Sovyetin müsabakayn devam ede- miyeceği (anlaşılınca küçük Hüse- Yin galip ilân edildi. 61 kilo Ankaralı Ahmet — Bus- kakoy. Orta hakemi Seyfi Cenap, Yan hakemleri bir bizden bir onlar- dan, Güreşe her iki taraf sert başla- dr. Beş dakika kadar birbirlerini itiş- tirmekle (vakit geçiren güreşçiler beşinci dakikadan İtibaren © oyun tatbikine geçtiler. Ahmet yerinde bir kafa kol ile hasmını altına aldr İse de Sovyet bundan kurtularak üste çıktı, Ve i- ki dakika kadar üstte çalıştı. Ahme- din rakibi hem kuvvetli hem de çok teknik. Ayakta ve yerde muntazaman çalışıyor. İlk devre Sovyetin hakimi- yeti altında bitti, mak isterken sırtı çok hafif yere ge- lerek tuş oldu. 8 dakikada Sovyet Je- goref tuşla galip sayıldı. 72 kilo: Nuri — Sigoef. Orta ha- kemi Seyfi, yan hakemleri bir bizden bir onlardan, Moskovaya geldiğimiz gündenberi kilo düşmek için hamamdan dışari çıkmıyati (o Nuri 4 gün zarfında ta- mam li kilo düşmeğe muvaffak ol- du. Dört gün yemek yemeden yaptı ğı bu fedakârlıktan dolayı Nuri cid- den febrike lâyıktır. fön ağam ŞE ananı ven dez tafa ve Mersinli Ahmet Müsabakanın bidayeti müsabıkla- rın birbirlerini denemesile geçti. Ki- Nuriye hafif bir zafi- yet vermekle beraber hasmına müte- lo düşmek madiyen (saldırıyor, Ayakla geçen on dakika berabere ilân edildi, Kura çekilince (Sovyet alta düştü, Nuri püvan kazanmak için çalışıyor. Fa- kat Sovyet larda Oo muvaffak olamıyor. mütemadiyen atak yaptığından 79 dakika nihayetinde müttefikan galip ilân edildi, 79 kilo: Mersinli ğer yan hakemi bizden. Güreşin başlamasile beraber Ah- medin hücuma geçtiğini yor. Sovyet o güreşçi bu ataklardan adeta yılmış gibi kaçıyor. Çarel se- çok sağlum güreşçi ol- duğundan tatbik etmek istediği oyun Tkinel üç dakikada Nuri alta düştü, Sovyet te bir şey yapamadı. Son dört daki- kası ayakta geçen müsabakada Nuri Ahmet — Pil mov. Orta ve yan hakemi Sovyet di- görüyoruz. Hasmının üstüne arslan gibi saldırı» Romanyalı boksör Teodorosku Yarın Yorgosla karşılaşıyor Yarın Romanyalı boksör Teodo- resku Üçüncü (maçını gene Taksim stadyomunda (Yorgosa karşı yaracak- tur, Romanyalı boksörü (iki hafta üst üste (seyrettik, kendisinin ne kadar teknik nekadar nefesli olduğunu mükemmelen anladık. Bu haftaki rakibi Yorgos da çok sıkı yumruklu ve mukavim bir boksördür. Yaptığı bütün karşılaşmalarda ekseriyetle hasımlarını nakavut etmeğe muvaffak olmuştur, Şimdi de tam formunda oldu- ğunu söylemektedir. Geçen hafta Melihe koca bir müsabakadan sonra (ancak sayı hesabı ile mağlüp olmuş olan o Teödoresku' nun budefa on ravunt olan müsaba- kada daha fazla muvaffak olacağı şüp- hesizdir. Yorgos acaba o sıkı yumruklariyle Romanyalıyı ( İurpalayabilecek midir? Bunu şimdiden kestirmeğe imkân yok- tur. Yalnız şu muhakkakdır ki yarın çok enteresan bir maç (görebileceğiz. Binicilerimizin yeni bir muvaffakıyeti Viyana, 25 (Hususi) — Bugün Türk binicileri burada yapılan beynel- milel binicilik müsabakalarında bü- yük bir zafer daha kazanmışlardır. Yüz otuz altı süvarinin iştirak ettiği üçüncü büyük müsabakayı yalnız 80- kız at niirmege muvaffak. vlunuşlur, Bu sekiz at arasmda yüzbaşı Gürkan- İa, Teğmen Saim Polatkanmkiler de vardır. Dördüncü müsabakada ekipimiz ilk devrede ikinciliği, neticede dördüncü- lüğü kazanmaya muvaffak olmuştur. Bulgar Leviski kulübü Istanbula geliyormu? Dünkü gazetelerden birinde (Bul gar O İutbol takımlarından Leviskinin bu ay nihayetinde (İstanbula gelerek Galatasaray ve Fenerbahçe klüplerimiz- Je o karşılaşacağını yazmakta idi. Bu hususta (her iki klübümüzün salâhiyettar (o erkâniyle görüştük: Le- viski klübünün İstanbula geleceğini bilmediklerini takımlarının en kıymetli oyuncularınm o Rusya seyahatinde bu - lunması (o çolayısiyle bilhassa eknebi bir takımla maç yapamıyacaklarını söy- lediler, Yeni bir rekor Balkan oyunlarına giden atletler seçilirken Anadolu gençleri lâmeti minder kenarında bulan Sov- ihmal mi Yedinci (Balkan oyunlarına gi- den atletlerimizin seçimi hakkında Am- kara sporcularından © almış olduğumuz mektubu aşağıya aynen dercediyoruz : 18 - 9 - 936 günü İstanbulda çıkan gazetelerde Balkan Olimpiyadları için seçilmiş (atletlerin isimlerini ve aldık. ları dereceleri okudum. Balkan Olimpiyadları için seçilen atletlerden Oo maaselef görüyorum ki gene İstanbul ağır basmış (ve Anado- la gençliği Oihmal edilmiş. Şimdiye Okadar federasyonların İstanbulda oluşunun O kurbanı olan A- nadolu sporcuları $on umumi kong- rede federasyonların Ankaraya alm! masından sonra biraz Oümitvar ol - muşlardı. Bizde bundan sonra müsavi mua - edilmiş ? mele (göreceğimizi ümit ederek şalış- mıştık. Maalesef oiçimzde acı duyarak görüyoruz ki yeni Başkan Vildan Aşir de seleflerinin yürüdüğü yoldan ayrıl- mamak niyetinde... Ankarada 400 metreyi 54 de koşan atletler o bulunurken (Balkan Olimpi- yadlarına götürülen bayrak takımın- da bu derebeyi $$ de bile koşamıyan- Jarm yeralmaları iddiamız: Oteyit etmiyor mu?.. Federasyon Başkanı ile alâkadar- lardan oefkârr umumiye Oönünde bu- nun izabmı bekliyebilir miyiz?.. Ankara atletleri 23, 9, 936 Ankara Bu husustaki odüşüncelerimizi bir kaç gün sonra yazacağız. Su topu turnuvamız B Gazetemiz tarafımdan tertip edilen Su Topu turnuvasıan bugün saat iki buçukta Moda yüzme havuzunda baş- İştirak etmiş olan takımlardan Ga- latasaray ve Beykoz klüpleri arasında çok heyecanlı müsabakalar görece- ğiz, Gulstasaray takımı birkaç sene- denberi şampiyonluğu muhafaza et- mektedir. 4 ş A Turnuvamıza iştirak eden Beykoz klübü su topu takımı 2 X Beykozlular bu defaki maçlar için çok iyi çalışmış ve hazırlanmış bulu- nuyorlar. Bugün saat ikide İstanbul Su spor- ları ajanmın çekeceği kura neticesine göre müsabakalara başlanacak ve ha- kemliği - dün de yazdığımız gibi - Su sporları antrenörü İle gazetemiz mu- harrirlerinden Sust yapacaktır. Rusyadaki Eskrim ve güreşçilerimiz son müsabakalarında galip geldiler İkinci on dakikada ayakta güreş- meği tercih eden Sovyet, mütemadi- yet hakemden ihtar alıyor. Mindere çıktığına bin kere pişman olan Pil Stokholm 25 — Meşhur Finlandi - yalı o şampiyonu Hoekert, iki millik dünya rekorunu (8 dakika, 57 4-10 sa- Leningrad, 25 (Hususi) — Bugün| biyle kazandılar. Mersinli Ahmed ra- yapılan güreş müsabakalarmda Türk| kibini üçüncü dakikada tuşla yendi, Yen (hücumda bulunuyor. Ahmedin antrenmansız olduğu belli olmağa başlağı, Hasmına karşı yalnız müda- İna oyunu tatbik etmek istiyordu. Müsabaka Ahmedin bu hareketi yü- ?ünden çok zevksiz geçti ve Sovyet Puvan hesabile müttefikan galip gel 66 kilo: Saim — Jegoref, Orta ve Yan hakemi Sovyet diğer yan hâke- Mi bizden, İstanbuldan tanışan (güreşçiler irbirlerinin oyunlarını bildiklerin - den ihtiyatlı güreşiyorlar. Salm iki defa kafa kol yapmağa teşebbüs et- tİ ise de boşa çıktı, Tek salto ile Saj- Mi köprüye © getiren Sövyet puvan zandı, Arkasından Saim de ayni vaziyet. te hasmı alta aldı ise de hakem tavul addettiğinden tekrar ayağa da, Ayakta © güreşirlerken Sai Me iek salto Oo yapmak istiyen Sov- Mt Saimin ami bir kafa kolile yere düştü, Fakat kaptırdığı kolunu kür- ; tarmak için yaptığı köprüden kurtul kuvvetini anlamış olacak ki mütema- mov, perişan vaziyette bocalayıp du- ruyor. Ahmet bir keresinde hasmını ha- vaya kaldırarak yere vurdu, İlk on dakikada Ahmet müttefikan galip. Biraz sonra Sovyet altta, Ahmet üstte çalışıyor. Ahmet Sovyeti belin- den yakalayıp havaya kaldırmak ve sırtını yere getirmek için fevkalâ de çalışıyor. İki defa belinden yaka- Jayıp (yere vurdu ise de atik dar- rTanan Sovyet bu fırtınaları atlattı. Halk bile kendi güreşçisinin halile alay ediyor. Son dört dakika ayakta geçen gi- reş neticesinde (Ahmet müttefikan galip sayılarak hakkı olan galibiyeti ald. 87 kilo: Büyük Mustafa — Deviç, Orta hakemi Ahmet Fetgeri, yan ha- kemleri (bir bizden bir onlardan. İlk dakikalar her iki müsabıkın birbirini denemesile geçiyor. Musta- fa meşhur bel çaprazımı tatbik için fırsat kolluyor. Hasmı Mustafanın niye ile kırmıştır. Eski rekor o Amerikalı Lash'da ve zamanı 8 dakika 58 4-10 saniye idi. diyen kaçmakla... o Nihayet bekleni- Jen akibet çok geçmeden çikageldi. Mustafa (bel çaprazını ODeriçe de tatbik ederek bir dakika elli saniye gibi kısa bir zamanda galip geldi, Ve 20 bin kişi çılgınca alkışladı. Ağır: Ankaralı Necmi — Gonee. Orta hakemi Sovyet, yan hakemleri bir bizden bir onlardan, Halkın kendisine karşı büyük bir sempatisi oolduğu ringe çıkınca baş yan o alkışlardan anlaşılan Gonce nin vücudu çok irileşmiş. Müsabaka başlar başlamaz (ataklara başlıyan Gonce Necmiyi çok hafif bulmuş olacak ki ağır siklette (tatbiki pek kolay olmıyan kafa kol oyunları tn! bik ediyor. Bir iki uğraşmadan son - ra bu oyunla Necmiyi alta aldı. Ve dört dakikada sırtını yere getirdi, Neticede takımımız 4 — 3 galip gelmiş oldu. takımı Üçe karşı dörtle galip gelmiş- tir. Kenan, Sadık, Mustafa sayı hesa- Plânörle 420 kilo metre Plânerist Kartaçov, bir plânörle ha-; vada 6 saat 43 dakika kalarak daha ev-! velden tesbit edilmiş bulunan hattı müs. takim bir trase üzerinden 420 kilomet-| re uzunluğunda bir mesafe katetmiştir. Bu uçuş şimdiye kada? elde edilme- miş bir muvaffakıyettir. Bundan ev. velki hattı müstakim üzerinden plânör uçuşu Sovyet rekoru, diğer bir Sovyet plâneristi Korotov'a ait bulunmakta iJi Pilhakika Korotov geçen temmuzda hat t müsaklın Üzerinden plânörle 377 ki- İometre katetmişti. Kartaçov'un yeni Eskrimde de 6 ya karşı 10 sayı İle galibiz. rekoru, eskisine nazaran 43 kilometre daha fazladır. Kartaçov, uçuşuna, Stalingrad civa» rında Kutlugany köyü üzerinde tayyas reden ayrılarak başlamış ve nihayet A» zak denizi muntakasımda Novo - İsya- novskaya kövü çivarında yere İnreştir. Uçuşun devamı müddetince, plânerist müteaddit defa bulutlar üzerindeki a- şağıdan yukarı çıkan hava cersyanların- dan istifade etmiş, ve 2.500 metre irti- faa kadar çıkmıştır. eo Uçuşun sürati, yandan rüzgârla, bazan saatte 120 kilo- metreye kadar yükselmiştir. Mektep kitapları Mektep kitaplarımızı kolaylıkla almak isterseniz Arkara saddesinde “VAKIT,, Kitap Evinden geçiniz. Telefon: 24370