1 Kasım 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 11

1 Kasım 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 11

mış kozmopolit unsurlardan iharet olnn bu dejencre tayastnt sebekesi ka- nalına bırakılırsa üç yüz milvonluk sanayi sermayesi bize ancak elli sene- de nkabilir vc bu nkan tosisat rasşyoncl olamaz, Pahalıya mal olur. Çünkü kozmapolit mutayassıtın İhtikâr hırsına hodul mevcut dezildir. ()) Hul- buki bu kanaldan gelen bir takım avara insanların şahsi menfaat kaygu- suna göre kurulan bu sanayi pahalı, irrasyonel olmakla da kalmityacak, kendi peşinden büyük teknik üstündeki şahsi mülkiyetin (1) tabil neticesi olan sınıf tosudını ve müstakbel sınıf kavgalarını da sürüklivecektir. İm- tiyazsız ve sınıfsız bir miletin kayıt ve şçartsız kavynaşabilmesi icin ileride bu tezat ve kavga rüşevmi maalesef mühihim bir menfi Amil olabilir. 'Türk milleti maziye alt belâlardan ve müsibetlerden nasıl kurtarılmızsa, onun istikbale ait belâ ve müsibetlerden Üylçe korunmüâsı ve kurtarılı lâzamdır. Bu istikbale ait bheli ye müsihetlerin başında sınıflırın, biz mniilletin varlığına, bizzat milletin beka ve istiklâline mal olan kerkuneç, kanlı ve amansız mücadelesi vardır. Du mücadeleye mani olacak en kat'i, teminat yüksek tekniyin dovlet elile ve devlet mülkiyeti İle kurulmasıdır Bugün inkılâ&bı yürüten ve ong islikamel veron nesilden bu milletin terihi, istikbale şamil bu kaza ve belâ ihtimalinin de bu milletin muküdderat ulu- kundan uzaklıştırılmasını istiyor, Bu neslin bu tarihi vasifesini de benim- semesi ve haşarması, onun tarih huzaurunalci tam herant zimmüeti için sart- fır ve usıldır. İnkılâp neslinin bu tarihi vazifesini de tanı kat'iyet ve kemalile başaraca- guna biz şimdiden ve bütün kuvyetimizle eminiz () Bizde hu sşekilde gelen ve kurulan sarnayideki amınrti niahetlari ve kâr seviyaleri hakkındaki ihzarl tetkikler çok enteresan neticeler vermektedin" () Büyük istihaal müeaseselerinin İevlet mülkü altında kurnlması ne ka- dar lüzümluü ve zarurı ise, küçük sermaye nisbetlerinin ve perakende &- tihlâk işlerinin Devlet mülkiyeti allımnda bulunmasının da © kadar mizir ve faydasız olduğunu burada tokrar işaret etmek isteriz.