1 Kasım 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

1 Kasım 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

yıllar için taze ve zinde Rılmak istiyor. Fırkanın inkılâpçılık vasl'ını henüz anlayamıyanlar varsa, öğrenmek için tam fırsattır: Şef, eserin tamamlığını, işte, yılların yahut ayların adları ile ölç- müyor; Şef, Türh inkılâbına has olan daimi hareketliliği ve fa- sılasız dinamizmi, işte, bir kere daha bizlere anlatmış aluyaor. Şefin ihinci maksadı, kervana karışıp cinkılâp bittir diyenleri teşhir elmeklir. Ne kendi arzasunun ne de millet gidişindaki ma- nanın hiç te onların istedikleri gibi olmadığını ve olmıyacağını ihtar ediyor. Va derhal, inkılüp yolunun bundan sonraki kanak yerlerini atlandırıyor. Derhal, yeni direktifler veriyor: «Yardumuzu, dünyanın en mamur ve en medeni memilehetleri seviyesine çıkaracağız. Milletimizi en geniş refah, vaszıla ve kay- naklarına sahip kılacağız. Müli kültürümüzü, muasır medaniyet seviyesinin üslüne çıkaracağız... Geçen zamana nisşbetle, daha çok çalışacağız. Daha az zamanda, daha büyühk işlar başaraca- ğız.» «... Memleketin mübrem sanayinin kurulması bitmedikçe, her naktai nazardan, yürek iştirahatı duymamıza imkân yoktur... Açmakta olduğumuz ihinci om yıllık devrenin ilk yılı, yeni bir azım ve kudret devrinin parlak bir misali olacaktır> «On yıl Cümhuriyet» sözü, Şef'in bu yüksek müdahalesi olma- saydı, milletin yaşadığı en coşhkun ve en parlak bir bayrama ulam olmuş alsaydı dahi, yıllar gelip çattıkça klaıplaşacaktı. Fransa cümhuriyeti'nin 14 temmuz şenlikleri gibi. Fakat Şef, inkılâpçı müdahaleşile, «on yıl» sözünü yapıcı ve dinamik bir inkılâp mefhumu haline sokmuştur: «Türk milleti! Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını, daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve relah içinde kutlula- manı, gönülden dilerim.» İnkalâp ile beraber, Şef, on yılları ve on yıllık hamleleri de mil. letine emanet ediyor. «O büyük gümnün yirminci yahüt 32 inci yıl dönümüne geldik, değil, O büyük millet hamlesini, ikinci, $