1 Kasım 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 43

1 Kasım 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 43

zete, izah ve tefsirlere mevzu kıldığı makalenin cıktığı macmua- nın adını bile haber vermekten ısrarla ve itina ile çekindi. Diyorsunuz ki: «Orijinal ve miülli olduğu iddiasile ortaya sürülen bazı tezlerin -belki da farkına varılmadan- Komunist fırkasının koriğre . mu- karreratı, bu fwrka müzakerelerinin zabıtdları, Marksizm pren- sıpleri ve ftathihk esasları meyanında yer bulması hususi bir dik- kate değer. Bu vesikaların bir gün Hisanımıza aynen çevrilme- si, fırhkamız azası için, bütün vatandaşlar için çok enteresan bir ibret mevzau olabilir.» Milli inkılâbımızın seyrini ve mahiyetini izaha çalışan fikir ve telâkkilerin esaslarının komünist neşriyatta bulunduğu ve buna ait vesikaları neşredebileceğiniz hakkımdaki bu sözl derhal milli ve vicdani bir vyazife yükletiyor: Bu vazife de, bu vesikaların hemen lisanımıza naklolunması ve yabancı vesika- lar, yahut intihallerle milli tezler müdafaasına yeltenenlerin der- hal teshiridir. Bu âcil milli ve vicdani vazifenizi eğer geçiktirirseniz o zaman, yalnız bize değil, bütün okuyucularınıza karst da bu tehdidini- zin manası değişir ve sizin aleyhinize, bir hakikate istinat ctme- yen telmihlerle havayı bulandırmak istemiş bir adam hakkında- ki kötü kananat haklı olarak tehassul eder. Biz inkılâbımızın asliyetini, kendine hâslığmı, onun gerek sos- yalist, gerek kapitalist ve empervyalist bütün fikir, iktisnt ve si- yaset sistemlerinden ayrı tarihi orijinalitesini, neşriyatımızın ilk gününden, sözlerimizin ve yazılarımızın ilk kelimelerinden it- baren izaha ve müdafaaya calıstık. Bu izah ve müdafaa vazife- miz, parmaklarımızda yazmak ve dilimizde söylemek için hayat ve kuvvet bulabildiğimiz bütün ömrümüz imtidadınca devam edip gidecektir. İnkılâbımızın bilhassa komünist telâkiklere, komünist fırkasının zabıtlarına nazaran ayrılığını, bilhassa Üçüncü Enternasyonalin fikir ve tezleri karşısındaki nazari ve hayati istiklâlini hasseten tebarüz ettirdik. Buna ait vesikalar verdik, izahlarmıızı tezle- ürdik, prensiplestirdil. Bütün neşriyatımıza sâri bulunan ve bir inanın, sistemleştiril- 43